Gå til innhold

bærbar skjerm som er nesten svart

porchboy

Anbefalte innlegg

har problemer med skjermen på den bærbare pcn som er en ECR bærbarpc.

Man ser oppstarten, men i selve bios og inni windows er skjermen veldig mørk.

er så vidt man ser noe. har prøvd å stille lysstyrken men det fungerer ikke.

Er skjermen ødelagt?Eller er det noen instillinger?

Noen som kan hjelpe meg eller komme med tips?

Takker på forhånd...

Endret av porchboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5352945[/snapback]

Nesten svart? Hva mener du det det? Er den grå, eller kan du skimte et vanlig skrembildet?

Edit: kanskje bakgrunnsbelysningen er gåen?

Endret av tomahg
Lenke til kommentar

5352945[/snapback]

Nesten svart? Hva mener du det det? Er den grå, eller kan du skimte et vanlig skrembildet?

5352957[/snapback]

hmm...asså den er VELDIG mørk/svart (som en skjerm som er slått av)lissom, jeg ser så vidt skriften og tingene på skjermen.er det en bedre forklaring?hehe

Lenke til kommentar

5352945[/snapback]

5352957[/snapback]

hmm...asså den er VELDIG mørk/svart (som en skjerm som er slått av)lissom, jeg ser så vidt skriften og tingene på skjermen.er det en bedre forklaring?hehe

5352981[/snapback]

Som tomahg er inne på, så er det baklyset som ikke lyser. (det er et slags lysrør). Enten er røret dødt og må skiftes, eller så er det spenningen som har sviktet . Spenningen som trengs for å drive lysrøret kan være ganske høy og lages av en del i datamaskinen som kalles inverter.

Det er nok høyst uvanlig å reparere slike ting selv. Den gode nyheten er at det i prinsippet bør være langt billigere enn å erstatte for eksempel en knust LCD skjerm. Det er snakk om enkle og billige deler. (de BØR være billige).

Lenke til kommentar

Lyser skjermen i oppstarten? Jeg sitter og prøver ut en Asus nå for tiden, og den har mulighet til å skru av baklyset som en strømsparingsfunksjon. Det kan jo hende at du har kommet borti samme funksjon på din.

På denne Acer modellen er funksjonen bindet til Fn+F6 tastene, og den brytes når man trykker på en knapp, men det kan hende den virker på annen måte hos din bærbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...