cypherbase Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Nå leker maskinen seg her. La nettopp inn Windows XP på nytt igjen. Legger inn alle de samme driverene jeg gjør hver gang jeg legger inn windows og i samme rekkefølge. Etter å ha restartet maskinen en utallige ganger og den er klar til bruk, skal jeg så se på film. Åpner mappen min med filmer og dobbelt-clicker på filmen jeg skal se. Så starter Windows Media Player utrolig fort(siden nyinstall av windows), og skal til å spille at filmen. Der oppståt problemet mitt. Windows Media Player begynner å jobbe på 100% CPU, og spiller IKKE av filmen. Tenkte som så at dette har noe med codec å gjøre. Ctrl+Alt+Delete og avslutt mediaplayer.exe. Inn i samme mappe, høyreklikker og åpne i VLC Media Player. Samme problemet. 100% CPU og Ctr+Alt+Delete igjen. Legge nå inn Codecet på nytt igjen, deretter etter nye forsøk Windows Media Player 10 igjen, men uten hell. Fortsatt på 100% CPU og uten mål og mening. Skal bare nevne at den ikke går på 100% CPU når mappen er åpnet og at den fint spiller av musikk med WMP. Håper det er noen som har hatt dette problemet og/eller vet hva som hjelper. Håper på svar fort Cypherbase Lenke til kommentar
norse5051 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Dersom det kun er snakk om problemer når du spiller av filmer, vil jeg anbefale en annen avspiller enn WMP. Har hatt samme problem selv, og fant fort ut at et lite bytte av spiller ville passe godt inn. Fant en gratis spiller som heter VLC, etter at jeg la inn den har jeg aldri hatt problemer med Codecs eller noe som helst. Alle codecs er lagt inn og alle filmer spilles fint av uten problemer. Spilleren finner du her: VLC Mvh Glenn Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 jo, men problemet her er at samme problemet er også med VLC player, og da er problemet et annet. Jeg aner ikke hva som er galt. Gjør akkurat det samme hver gang jeg legger i maskinen osv, så det burde vært i orden... Lenke til kommentar
maqueman Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hei! Tror kanskje du har samme problem som meg: Mitt spørsmål Lykke til! Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Hei! Tror kanskje du har samme problem som meg: Mitt spørsmål Lykke til! 5353665[/snapback] Nei.. jeg har lest ditt innlegge før jeg la inn min egen, starten på ditt innlegg har jeg hatt problemer med, men skiftet maskin, så jeg bruker en annen maskin til å laste ned osv. Min stasjonære frøs også og restartet seg igjen. Ditt problem er at du ikke får åpnet mappen eller noe, dette har jeg også hatt problemer med, men løste seg ved å opne alle filene der, og til slutt var det en fil som var ødelag e.l så jeg slettet den, og alt er i orden igjen. Mitt problem har løst seg angående å ikke kunne se filmene. Mitt problem var skjermkortdrivere. Jeg la inn en gammel driver for å se om jeg unngikk blåskjerm osv. Nå har jeg skiftet tilbake til noen nyere drivere, og dermed får jeg også spilt av filmene mine. Sånn løste jeg det Endret 31. desember 2005 av cypherbase Lenke til kommentar
Toby^ Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Det kan være at det kan være lurt å prøve et program som heter FFD SHOW! Kjenner noen som har hat det samme problemet og dette har hjulpet! FFD SHOW kan du laste ned her: http://www.free-codecs.com/FFDShow_download.htm Hvis det også klikker når du skal spille av XVID og du tilfeldigvis har dette: http://www.xvidmovies.com/codec/ Codecet så kunne du prøve å gjør følgende: Startmeny->Søk->Etter Filer eller mapper->Alle filer og mapper Søk etter XVID. Der vil du finne en fil som heter xvid.ax som ligger inne i WINDOWS\System32 da kunne du bare prøvd å gjort om på den filen og bare tatt et punktum bak filnavnet så det ble sånn: xvid.ax. så kanskje det skulle fungert da! Mvh Toby^! Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Det kan være at det kan være lurt å prøve et program som heter FFD SHOW! Kjenner noen som har hat det samme problemet og dette har hjulpet! FFD SHOW kan du laste ned her: http://www.free-codecs.com/FFDShow_download.htm Hvis det også klikker når du skal spille av XVID og du tilfeldigvis har dette: http://www.xvidmovies.com/codec/ Codecet så kunne du prøve å gjør følgende: Startmeny->Søk->Etter Filer eller mapper->Alle filer og mapper Søk etter XVID. Der vil du finne en fil som heter xvid.ax som ligger inne i WINDOWS\System32 da kunne du bare prøvd å gjort om på den filen og bare tatt et punktum bak filnavnet så det ble sånn: xvid.ax. så kanskje det skulle fungert da! Mvh Toby^! 5365677[/snapback] Men jeg har løst mitt problem. Men det kan kanskje hjelpe andre Men takker for svar. Er da noen som prøver å hjelpe andre. Lenke til kommentar
larssimensen Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Nå leker maskinen seg her. La nettopp inn Windows XP på nytt igjen. Legger inn alle de samme driverene jeg gjør hver gang jeg legger inn windows og i samme rekkefølge. Etter å ha restartet maskinen en utallige ganger og den er klar til bruk, skal jeg så se på film. Åpner mappen min med filmer og dobbelt-clicker på filmen jeg skal se. Så starter Windows Media Player utrolig fort(siden nyinstall av windows), og skal til å spille at filmen. Der oppståt problemet mitt. Windows Media Player begynner å jobbe på 100% CPU, og spiller IKKE av filmen. Tenkte som så at dette har noe med codec å gjøre. Ctrl+Alt+Delete og avslutt mediaplayer.exe. Inn i samme mappe, høyreklikker og åpne i VLC Media Player. Samme problemet. 100% CPU og Ctr+Alt+Delete igjen. Legge nå inn Codecet på nytt igjen, deretter etter nye forsøk Windows Media Player 10 igjen, men uten hell. Fortsatt på 100% CPU og uten mål og mening. Skal bare nevne at den ikke går på 100% CPU når mappen er åpnet og at den fint spiller av musikk med WMP. Håper det er noen som har hatt dette problemet og/eller vet hva som hjelper. Håper på svar fort Cypherbase 5352906[/snapback] Jeg har akkurat det samme problemet som deg. Er det noen som har funnet en løsning på dette? Problemet kom da jeg satte in et Geforce 6200 isteden for mitt skjerm kort som sitter på hoved kortet. Kjører nå to skjermer, men har prøvd å bruke bare en skjerm uten at dette hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå