TettSpaden Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 jeg får ikke maskina til å boote fra cd, så jeg har putta inn win me oppstartsdisk og skal start win xp instalasjonen derfra, men ett poroblem, hvor skal jeg gå får å starte cd manuelt? jeg har winxp pro engelsk cd. Takker for svar Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Gå til http://www.bootdisk.com ... Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Du må nok installere et eldre os først (98,me osv), og så oppgradere til XP. Det er i hvert fall det jeg gjør Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 jeg får hele tiden en feilmelding som sier at jeg enten har virus eller at jeg har en feil på systemet mitt... så den slutter i instalasjonsprossesen, vet ikke hva jeg gjør galt, noen tips? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: TettSpaden skrev (2002-09-07 14:57):jeg får hele tiden en feilmelding som sier at jeg enten har virus eller at jeg har en feil på systemet mitt... så den slutter i instalasjonsprossesen, vet ikke hva jeg gjør galt, noen tips? Du kan ha "virus warning enabled" i bios Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 ok, men skulle den kødda med xp og ikke winme da? jeg får installert winme, men ikke xp Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 ok, men skulle den kødda med xp og ikke winme da? jeg får installert winme, men ikke xp Lenke til kommentar
zup Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Boot fra floopy og gå til I386 mappen på CD'n og start winnt(tror det var navnet). Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 har gått inn på den I386 mappa og gått på winnt, men da får jeg den kødde melding om at det er virus som skriver til disken, jeg skjønner ingenting Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Kanskje det dukker opp et svar du kan bruke i denne tråden.. håper det! :wink: Når man ikke klarer å boote CD-en.. (hvordan browse CD-en under oppstart?) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: TettSpaden skrev (2002-09-07 15:18):ok, men skulle den kødda med xp og ikke winme da? jeg får installert winme, men ikke xp Så du har winme installert på pc'en din nå, Eller er det ikke noen os installert fra før. Du kan hente ned oppstart diskettene http://www.windowsxp.nu/ Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 jeg får browsa cd'n og starta instalasjonsprossen, men da får jeg denne feilmeldinga: The application F1386winn32 exe.is appenting write to the boot record of drive c: og alt stopper opp Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Ja jeg har winme instalert fra før, men jeg skal vel alikevel kunne instalere xp? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: TettSpaden skrev (2002-09-07 18:11):Ja jeg har winme instalert fra før, men jeg skal vel alikevel kunne instalere xp? Dumt spørsmål kanskje, Men har du skannet cd plate med et virus program(Bare om du har en brent xp plate)For meg virker det som du har virus på winxp platen din. :razz: Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Har du tilgang til en annen pc med cd brenner så kan du jo brenne XP plate de om til å bli bootable. Lenke til kommentar
zup Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Slå av anti-virus programet, når du forandrer MBR kan den tro det er et virus som er inne for å lage krøll. Kan også være virus protection i BIOS. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Ta deg en tur i bios og, se om du har enabled virus-sjekking av bios. Slå denne AV. Se samtidig til at du ikke har overklokket maskinen. Men nå vil jeg ikke hjelpe deg mer, for jeg får dårlig samvittighet, med å hjelpe folk til å innstallere Windows :sad: runmad Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: runmad skrev (2002-09-07 19:17):Men nå vil jeg ikke hjelpe deg mer, for jeg får dårlig samvittighet, med å hjelpe folk til å innstallere Windows runmad ÅÅ hvorfor det. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Kr]st[an skrev (2002-09-07 14:21):Du må nok installere et eldre os først (98,me osv), og så oppgradere til XP. Det er i hvert fall det jeg gjør Tull, kun nødvendig hvis han har en oppgraderings cd. Med en fullversjon skal han kunne installere rett på blanke disker, eller som operativsys. nr. 2. Lenke til kommentar
jance Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Har du WinMe fra før, kan du prøve å kjøre setup.exe på XP-cdn fra WinMe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå