Gå til innhold

Minnebrikke til Canon PowerShot S2 IS

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et PowerShot S2 IS og lurer på hva slags minnebrikke(størrelse/hastighet) jeg bør kjøpe.

Jeg har skjønt at man bør satse på Sandisk eller Lexar.

For å bruke videofunksjone må man ha en rask brikke, hva er raskt?

Er det støtte for 2Gb?

Kan jeg bruke miniSD minnekort? :blush:

mvh

Hans Chr. Rohde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, mener å huske at for dette kameraet er SanDisk sine Ultra II-kort raske nok. Disse har en rw-hastighet på 10/9 MBps. Tror ikke du vil merke noen ytelsesforbedring med raskere brikker enn dette, da andre ledd i kjeden vil være flaskehalsen.

Kameraet skal funke fint med 2GB.

Lenke til kommentar
Hei, mener å huske at for dette kameraet er SanDisk sine Ultra II-kort raske nok. Disse har en rw-hastighet på 10/9 MBps. Tror ikke du vil merke noen ytelsesforbedring med raskere brikker enn dette, da andre ledd i kjeden vil være flaskehalsen.

Kameraet skal funke fint med 2GB.

5353475[/snapback]

Jeg kan bekrefte at SanDisk Ultra II er raskt nok på S1IS (og da er det sikkert det på S2IS også). :thumbup:

Hvert klipp kan være på maks. 1 GB (det er kjedelig å se på et sammenhengende klipp på 9 minutter så i praksis er ikke dette noen begrensing).

På Canon forum på dpreview.com var det en gang en oversikt over hvilke kort som var raske nok (men jeg finner ikke igjen tråden).. Her er en tråd med oppsamling av tips for S1IS - kanskje den er nyttig også for de som har S2IS?

Jens Anders

http://jensanders.photosite.com

Endret av jensanders
Lenke til kommentar

I teorien skal mini-SD fungere på digitale kamera, men i praksis viser det seg at ikke alle kamera liker disse kortene (de er originalt laget for mobiltelefoner, og har en liten forskjell i spenning enn vanlig SD). Derfor litt rart at enkelte butikker har kuttet ut vanlig SD til fordel for mini-SD da det viser seg at flere og flere kamera misliker disse kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...