Zemeckis Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) For snart 3 uker siden var jeg hos Siba i Trondheim for å handle meg en ny mobil. Og valget falt da på Samsung E730. Var stor fornøyd, helt til MP3-spilleren ikke ville fungere som den skulle. Fikk feil meling om at "innholdet støttes ikke". Så da dro jeg tidlig til Siba en lørdag og forklarte problemet til han jegh fikk hjelp av. Han trykte litt på mobilen han også. Fant ikke ut noe han heller, så sa han at jeg skulle bli med bort til kasse og han gikk inn i bakrommet med en splitter nye E730 til meg. Ble overrasket over den gode servicen. Er ivertfall ikke siste gangen jeg handle hos Siba. Endret 29. desember 2005 av Zemeckis Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Hehe. En jeg kjenner som jobber hos SIBA i trondheim fikk faktisk mail fra en kis som "klaga" på at det han bestilte fra siba.no kom for fort! Det skulle liksom være julegave, og han hadde tenkt å bruke 10-dagers angreretten sånn at han som skulle få gaven kunne evt "angre" i romjula.... Endret 29. desember 2005 av johneinar Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Det skulle liksom være julegave, og han hadde tenkt å bruke 10-dagers angreretten sånn at han som skulle få gaven kunne evt "angre" i romjula.... 5352762[/snapback] 10-dagers angrerett? Er ikke den lovfestet til 14 dager? Endret 29. desember 2005 av tomahg Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Det skulle liksom være julegave, og han hadde tenkt å bruke 10-dagers angreretten sånn at han som skulle få gaven kunne evt "angre" i romjula.... 5352762[/snapback] 10-dagers angrerett? Er ikke den lovfestet til 14 dager? 5352841[/snapback] Typo... Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 I tillegg utvides angreretten over helger og helligdager. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Marasmus, aldri hørt om, hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Så vidt jeg vet så sier loven at det gjelder 14 dager fra du mottar varen. Står ingenting om 14 arbeidsdager. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Marasmus, aldri hørt om, hvor har du det fra? 6696876[/snapback] Angrerettloven paragraf 13: § 13. Melding om bruk av angreretten. Fristberegning Dersom forbrukeren vil benytte angreretten etter § 11 skal det gis melding til selgeren om dette innen utløpet av den dagen fristen løper ut. I meldingen skal forbrukeren opplyse om hvordan retur av varen vil skje. Ender fristen på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den likevel slik at den løper ut den nærmeste virkedagen som følger etter. Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. Dette gjelder selv om meldingen blir forsinket eller på annen måte ikke kommer riktig fram. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Der har du klarert - men du var uklar i din første post. Så nemlig ut som om du mente at fristen var 14 _virkedager_. Men det her er jo rett, ender fristen på en lørdag, blir den utvidet til mandagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå