Gå til innhold

Logon Failure: The Target account name is incorrec


Anbefalte innlegg

Jeg har følgende problem:

 

Brukeren starter opp maskinen sin (PC, Windows XP Proffesional SP2), får logget inn og alt ser flott ut. Brukeren får ikke koblet til M1 og EXCH1, to servere. M1 kjører DNS, DHCP, Print i tillegg til å være Global Catalog Server. EXCH1 er Exchange Server. Alle andre interne servere fungerer glittrende. Ved pålogging til Exchange via Outlook (2003) får brukeren epørsmål om passord, når det er lagt inn så dukker det opp igjen, og igjen. Ved forsøk å printe så sier serveren, M1, at printspooleren ikke er tilgjengelig. Restart av printspooler på server og lokalt hjelper ingen ting, alle andre brukere får printet.

 

Feilmeldingen er:

Windows Explorer

\\ServerName is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.

 

Logon Failure: The Target account name is incorrect.

 

 

Noe av det uforklarlige er at det ikke rammer konsekvent, av de ca 60 brukerne i lokalnettet rammer det 3-5 stykker. Noen av disse rammes nesten hver gang, andre rammes innemellom. De kan når de rammes ikke kontakte serverene på Computername, benytter de IP får de forbindelse.

 

Tiltak jeg har prøvd uten suksess:

 

- Restarte all Nettverkshardware.

- legge til server/IP info i hostsfilen.

- Sjekke IP opsett, routingtabbeller

- Flushe lokal DNS (PC'ene)

- Rydde i DNS

- Bytte mellom Wlan og kabel på maskinene berørt

- Gi de berørte brukerne ny PC

- Flytte brukere og WLAN sendere til samme Switch, og deretter flytte de til den andre switchen.

- Sjekke maskinene for Virus (ingen funnet)

- Sjekke maskinene for Spyware/addware (ingen funnet)

- Det samme på serverene

 

 

Oppsett:

M1: Windows 2000 Server

Exch1: Windows 2003 Server Std Edition

 

Ping fungerer når problemet er der, det samme gjør det å connecte med IP adresse. Maskinene med problemer når DHCP og AD tjenestene på M1 selv om de har problemet. Jeg kan også connecte via RDP med navnet som adresse når problemet er der.

 

Om noen har vært borte i tilsvarende problem eller har noen ideer så ville det vært flott.

Endret av lhegdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å slette / rename eksisterende profil og opprette en ny. Også kopiere over evt data brukeren har på profilen sin etterpå.

 

Ellers så kan det virke som om det er noe problem med kontoen i AD. Kan også sjekke mailboksen i exch admin, og se om det er noen ulumskheter der.

 

Prøvd med en bruker som ikke har problemer på en av de pc'ene ? Funker det, så må det være på brukersiden. Sjekk AD og profil (lag ny)

 

Ellers så har jeg vel ikke så veldig mange tips.

Endret av kakkle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...