CFD Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Folk som bor i bergen skal ikke så så mye da. Tar båten over til Newcastle.. Men BTW så er det enklere (Og billigere) og dra til Sverige eller danmark for østlendinger en det er for Vestlendinger for og dra til Newcastle. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Svarer på en del ting langt tilbake i tråden, var så mye snåle utsagn her som må svares på.. Quote: I Bærum kommune bor det noe over 10000 mennesker. Ganske mange av disse bor i blokk. Er det sossete? Uten å vite stort om eiendoms-/boligpriser i Bærum, så gjetter jeg på at de ligger på et rimelig høyt nivå. Hvis man da velger å bo i blokk i Bærum, i stedet for å bo et annet sted og ha mer plass å boltre seg på, begynner vel det å grense til sossete? Ok, man trenger ikke nødvendigvis å være soss selv om man bor i Bærum, men hvis man på død og liv må bo der, så er sjansen for at man er det relativt stor.. I alle fall er det sånn for en del. Folk må gjerne bo i Oslo for min del, men jeg har ikke planer om å dra dit på en god stund, skjønner ikke hva som trekker andre folk til byen heller. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Folk må gjerne bo i Oslo for min del, men jeg har ikke planer om å dra dit på en god stund, skjønner ikke hva som trekker andre folk til byen heller. Vet ikke hvor gammel du er, men mange unge(18 år og eldre) synes ikke det er så morsomt å bo på landet med postkontor, Joker-butikk og bingo. Derfor flytter mange inn til Oslo eller andre større byer i Norge. For du har vel hørt om dette, avfolkningen av unge i Norge? Dessuten, det finnes også dyre hus i Bergen og Trondheim også. Boligprisene i Bodø var også ganske høye når jeg bodde der for to og et halvt år siden. Den påstanden om at folk i Bærum som bor i blokk er snobbete, holder bare ikke. Boligprisene i Bærum, der hvor det er blokker iallefall, er ikke noe høyere enn andre steder i landet. Nei, nå tar jeg meg en tur i pappas Bentley... :razz: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Quote: Den 2002-11-02 23:34, skrev C. Alshus:Vet ikke hvor gammel du er, men mange unge(18 år og eldre) synes ikke det er så morsomt å bo på landet med postkontor, Joker-butikk og bingo. Derfor flytter mange inn til Oslo eller andre større byer i Norge. For du har vel hørt om dette, avfolkningen av unge i Norge? Har faktisk opplevd slik avfolkning her i Bergen. Folk har faktisk flyttet fra Bergen til Oslo. Kjenner en god del mennesker som har gjort dette. Det rare er at de alle har en fellesnevner. De var enten narkomane, dj-er, alkoholikere, voldsmenn eller mentalt ustabile. Enkelte var en blanding av det overnevnte. Har opplevd at et par østlendninger har flyttet til Bergen. Veldig ærlige og rederlige mennesker. Eneste negative man kan si om dem er den feminine østlandsdialekten :wink: Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg sier ikke at jeg liker å bo på landet med samlag & bingo, heldigvis gjør jeg nå ikke det heller da :smile: Bor i Tønsberg, som er en latterlig liten by, nok om det. Selvfølgelig vet jeg at mange unge flytter inn til byer.. Mine kunnskaper om Bærum er på et relativt lavt nivå, og med mindre jeg blir tvunget til det, så skal de forbli på dagens nivå. Jeg lar stridsøksa ligge, du har vel sannsynligvis rett i det du sier om folk flest i Bærum. Poenget mitt med boligpriser, var egentlig at noen (nei, sier ikke at du er en av de C.Alshus) på død og liv vil bo på et sted, pga. statusen det gir å bo der, så derfor vil de heller betale mye for å bo på et 'fint' sted, og ha lite plass, enn å ha mye mer plass på et mer 'vanlig' sted. Spør du meg, er dette idioti, men du har jo egentlig aldri spurt meg? :wink: Det jeg egentlig ikke liker med Oslo, er stemninga i byen. De fleste andre byer av litt størrelse, har en viss sjarm over seg, noe du ikke finner stort av i Oslo. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Folk har faktisk flyttet fra Bergen til Oslo. Faktisk?! Hmm.. Er jo ikke så rart at folk kommer seg unna Bergen og til Oslo av ren frykt for innesperring ved en evt. "berlinmur"... :smile: Quote: Har opplevd at et par østlendninger har flyttet til Bergen. Veldig ærlige og rederlige mennesker. Eneste negative man kan si om dem er den feminine østlandsdialekten :wink: Tenk deg om to ganger nå. Foretrekker du virkelig BERGENSK(?!) fremfor skikkelig norsk?! **** ikke femi, men stil! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Den 2002-11-05 18:41, skrev MaxCPU: Quote: Har opplevd at et par østlendninger har flyttet til Bergen. Veldig ærlige og rederlige mennesker. Eneste negative man kan si om dem er den feminine østlandsdialekten :wink: Tenk deg om to ganger nå. Foretrekker du virkelig BERGENSK(?!) fremfor skikkelig norsk?! **** ikke femi, men stil! stil Skikkelig norsk? Fikk meg en god latter der:) I tilegg til femi så burde jeg husket å ta med fjortiss-språk i beskrivelse. "asså,asså" :wink: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Vell bergens dialekten er ikke så særlig spessiell den da. Er jo ikke så forskjellig fra bokmål. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 ekte bergensk er et eige språk, som burde hatt eigen grammatikk! :razz: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Er faktisk ikke så veldig vanskelig og forstå.. Når jeg flyttet til vestlandet så ble jeg litt overasket over hvordan dem snakket på Voss ,men bergen er ikke SÅ forskjellig fra bokmål.. De fleste sier det fordi dere ikke har vært i bergen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Hvis du lærer meg norsk så skal jeg lære deg bergensk;) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Vell , no offence Dottn ,men jeg synes det er bortkasta og lære seg Bergensk. Alle forstår meg og jeg forstår dem. Har etterhvert integrert noen ord inn i språket ,men jeg kommer ikke på noen nå. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 k Quote: Den 2002-11-05 20:03, skrev Dotten: Quote: Den 2002-11-05 18:41, skrev MaxCPU: Quote: Har opplevd at et par østlendninger har flyttet til Bergen. Veldig ærlige og rederlige mennesker. Eneste negative man kan si om dem er den feminine østlandsdialekten :wink: Tenk deg om to ganger nå. Foretrekker du virkelig BERGENSK(?!) fremfor skikkelig norsk?! **** ikke femi, men stil! stil Skikkelig norsk? Fikk meg en god latter der:) I tilegg til femi så burde jeg husket å ta med fjortiss-språk i beskrivelse. "asså,asså" :wink: Du glemte "liksom".. Ganske mye brukt det der og! Men du får le så mye du vil av hva jeg skriver.. Personlig sitter jeg og skrattler av tanken på bønder og bergensere... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Quote: Du glemte "liksom".. Ganske mye brukt det der og! Men du får le så mye du vil av hva jeg skriver.. Personlig sitter jeg og skrattler av tanken på bønder og bergensere... Vel, det er bra vi kan morre hverandre :wink: Må si jeg er imponert over motet ditt. Mens jeg ler av dem som sløser bort det vi har tjent, så ler du av dem som brødfør deg Du får ha en god dag :smile: Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Kan du, "kjære" Dott, forklare hvordan du brødfør meg der oppe i Bergen?! [ Denne Melding var redigert av: MaxCPU på 2002-11-10 13:12 ] Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 13:11, skrev MaxCPU:Kan du, "kjære" Dott, forklare hvordan du brødfør meg der oppe i Bergen?! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: MaxCPU på 2002-11-10 13:12 ]</font> Vel "kjære".... Hvis du hadde fulgt litt med i tråden her så... Men med fare for å gjenta meg selv: Takket være vestlandet så har vi muligheten til å ta opp olje i Nordsjøen. Takket være nordlendingene har vi fiske (Har også det lenger sør, men ikke i like stort omfang). Dette står for størstedelen av intektene i statsbudsjettet. De eneste inntektene Oslo kan vise til (bedrifter) er takket være status som hovedstad, en status som andre byeer fint kunne overta (f.eks. Trondheim eller Stavanger). Oslo uten vestlandet/nord-norge er ingenting, det ville vært en bankerott by. Men Norge forøvrig kunne fint klart seg uten Oslo som kun bruker pengene og er senter for all organisert kriminalitet her til lands. Det er takket være alle kystbyene at vi har rettighetene til oljen og fisken, så vær litt ydmyk og innse at østlendinger er avhengig av oss andre nordmenn. Vi er ikke avhengig av dere :wink: Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Vel "kjære"....Hvis du hadde fulgt litt med i tråden her så...Men med fare for å gjenta meg selv: Takket være vestlandet så har vi muligheten til å ta opp olje i Nordsjøen. Takket være nordlendingene har vi fiske (Har også det lenger sør, men ikke i like stort omfang). Dette står for størstedelen av intektene i statsbudsjettet. De eneste inntektene Oslo kan vise til (bedrifter) er takket være status som hovedstad, en status som andre byeer fint kunne overta (f.eks. Trondheim eller Stavanger). Oslo uten vestlandet/nord-norge er ingenting, det ville vært en bankerott by. Men Norge forøvrig kunne fint klart seg uten Oslo som kun bruker pengene og er senter for all organisert kriminalitet her til lands.Det er takket være alle kystbyene at vi har rettighetene til oljen og fisken, så vær litt ydmyk og innse at østlendinger er avhengig av oss andre nordmenn. Vi er ikke avhengig av dere :wink: :razz: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: |Cipher| skrev (2002-11-10 23:22)::razz: Eg er fra vestlandet og eg er 100% enig med bergenseren. :wink: Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Det er bare fordi du en en slapp, kristen rogalending. :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg