MaxCPU Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Nå får dere bønder og andre fjomper i utkantnorge holde kjeft! Missunnelse er dette her... Uten Oslo hadde alt gått rett i dass. Dere der ut selger kanskje et par poteter i året for noen usle vekslepenger dere skal klare å fø familien på, har ingen evne til å forvalte slik enorme pengemasser som det er snakk om i Norge. Sorry folkens, men det er vi som har pengene og styringen. - Og da spesielt Oslo Vest! Men for all del dere der ute, - Liker dere oss ikke så bare hold dere unna! Jo færre bondeknøler vi får presset inn blandt oss urbane og rike Oslofolk jo blidere er vi. :smile: :wink: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Vell jeg er nok uenig med deg der.. Uten Vestlandet så ville det trolig ikke værdt noe som het oljeeventyret (I en slik grad det er nå)og da ville ikke dere hatt så store pengesummer og håndtere. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Denne diskusjonen er bare for dum. :razz: I Oslo ligger slottet, stortinget regjeringsbyggene, og dessuten har de fleste større firmaer/konsern hovedkontor i byen. Og det med penger til veier. I utkantnorge bruker man mye mer penger på veiutbygging per hode enn det man gjør i byene. Det siste jeg leste om i Aftenposten nå, var at en liten øy med 150 innbyggere skulle få en egen bro til en pris på 200 millioner kroner. Det er sykt. Og slik er det mange mange steder. Bønder: Det koster mange penger å ha bønder i Norge idag. Alle bønder i Norge får subsidier i støtte slik at de kan så den lille åkern sin. Distriktspolitikk kalles det vel.... :???: Og til deg Anders Leipsland: Det finnes mange i Bærum som ikke er sosser. Jeg for eksempel. Og omtrent de fleste jeg kjenner. Her er vi inne på det å prioritere. Mens du bruker 15000 kroner på datamaskin til å spille på, bruker andre folk de 15000 kronene på klær. De ser kanskje snobbete ut, men det er ikke sikkert at de er så jæ_vli rike for det. :wink: I Bærum kommune bor det noe over 10000 mennesker. Ganske mange av disse bor i blokk. Er det sossete? Kanskje de jobber mye ved siden av skolen,. Og det med pappagytter. Det er bare tull. Nesten ingen jeg kjenner får penger av foreldrene sine. At Bærum er en rikmannskommune betyr bare at det er mange med god utdannelse som har flyttet hit. Når du er ferdig med din utdannnelse og får en lønning på kanskje en halv million i året, kan jeg kalle deg soss fordi du har mange penger? :???: Nei, det er på tide å bli kvitt fordommene. Hilsen C. Alshus fra Bærum med 2 kroner og 17 øre på konto (studielånet teller ikke). _________________ Statsautorisert kverulant! [ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-10-29 21:45 ] Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 21:42, skrev C. Alshus: Det siste jeg leste om i Aftenposten nå, var at en liten øy med 150 innbyggere skulle få en egen bro til en pris på 200 millioner kroner. Det er sykt. Og slik er det mange mange steder. 200 Millioner på 150 innbyggere? Det er da ingenitng i forhold til 10 Milliardær på 500 operainteressert i Oslo Oslo er landets søppeldynge. Det er noe av de få positive tingene med byen. Oslo er en magnet for landets uønskede elementer (advokater, narkomane, politikere osv...) Det produseres ingenting i Oslo som ikke kunne blitt produsert et annet sted i Norge. Oslo hadde vært en liten småby hvis den ikke hadde blitt hovedstad. Det eneste den knytter sammen er kriminelle og korrupte nettverk i landet vårt :wink: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 19:26, skrev MaxCPU:Nå får dere bønder og andre fjomper i utkantnorge holde kjeft! Missunnelse er dette her... Uten Oslo hadde alt gått rett i dass. Dere der ut selger kanskje et par poteter i året for noen usle vekslepenger dere skal klare å fø familien på, har ingen evne til å forvalte slik enorme pengemasser som det er snakk om i Norge.Sorry folkens, men det er vi som har pengene og styringen. - Og da spesielt Oslo Vest!Men for all del dere der ute, - Liker dere oss ikke så bare hold dere unna! Jo færre bondeknøler vi får presset inn blandt oss urbane og rike Oslofolk jo blidere er vi. :smile: :wink: Enda et tegn på hvor arrogante endel Oslo innbyggere kan være. Men vi er jo egentlig enige. Vi i resten av landet kan holde oss unna. Oslo kan bli egen stat. Men da blir det ikke akkurat så mye penger på dere siden det er resten av landet som står for profitten Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Det produseres ingenting i Oslo som ikke kunne blitt produsert et annet sted i Norge. Oslo hadde vært en liten småby hvis den ikke hadde blitt hovedstad. Det eneste den knytter sammen er kriminelle og korrupte nettverk i landet vårt La oss ta oljen. Uten den ville Norge vært et mye fattigere land enn det Norge er i dag. Men før Norge kunne begynne å pumpe den opp, måtte noen utvikle og bygge disse installasjonene og plattformene som står ute i Nordsjøen idag. Da trengte man ingeniører. De fleste av disse befant og befinner seg i og rundt Oslo. Hadde Oslo vært en liten småby hvis den ikke hadde blitt hovedstad? Hva med Bergen med sine 200000 innbyggere. Er det en liten by. Nei, jeg kan ikke si at jeg synes det. Dotten: hvor bor du og hvor gammel er du? Og hva har du egentlig imot Oslo? Btw: den operaen _driter jeg langt i. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 BTW Dotten er 23 år Har 2 barn Bor i bergen Har en dame med MASSE penger Er MEGET troverdig Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 00:21, skrev C. Alshus:Dotten: hvor bor du og hvor gammel er du? Og hva har du egentlig imot Oslo?Btw: den operaen _driter jeg langt i. hehe, CFD har vel allerede svart da... Hva jeg har i mot Oslo? Vel det er et pengesluk og innbyggerne der ser på alt utenfor Oslo som "utkantnorge", noe som er direkte arrogant. Norge uten Oslo ville vært et rikere Norge. enkelt og greit. I samme slengen kan man gi Finnmark til samene, så slipper vi de utgiftene også. Og når jeg snakker om å gi Oslo til svenskene så er innbyggerne selvfølgelig inkludert. Ingeniørene og for den saks skyld, det er faktisk ingeniører andre steder i landet også ) Greit nok, det vil aldri skje for svenskene er ikke så dum at de tar imot en gjeng snobbete, griske, arrogante østlendinger. Men det er uansett en interessant diskusjon. PS! Før du nå går helt bananas og tar en "Bondevik vs. O.Jespersen" herr Alshus, så tenk på at vi er under kategorien "søppel" og du bør ta ting med en klype salt. Litt morro må man få lov å ha det ) Du får ha en ellers fin dag. MVH Dotten Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hehe, her Dott. :razz: Fant ut at jeg skrev dette klokka 00.30 i går. Da hadde jeg jobbet kontinuerlig i 16 (!) timer og begynte selvfølgelig å kjenne det... Det er sikkert riktig at det er mange i Oslo som ikke et at det finnes sivilisasjon nord for Sinsenkrysset. . Nei, nå må jeg jobbe videre. Har innleveringpå fredag og jeg har massse igjen... :sad: Snakkes. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Kjører du nordover ved sinsenkrysset så kommer du til nitttedal etterhvert.. Der vokste jeg opp. Lenke til kommentar
NRG. Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Om vi bytter Oslo med kreta kan vi reise til gammle oslo og kjøpe billig sprit og røyk. vi kan fly "innenlands" til kreta som da blir norsk. Lenke til kommentar
Blod Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Jeg er enig i at Oslo er et stort miliard sluk, det værste er det at vi østfoldinger må betale for at olso sossen skal til sverige å kjøpe tobakk og sprit. så jeg jeg tror svenskene tar imot oslo uten noen form for betaling, siden oslo folkene legger igjenn mange hundremill, kanskje miliarder. Kast dem ut, la oss bli kvitt dem. Quote: Den 2002-09-18 22:35, skrev Dotten:Hiv Bondevik og resten av Stortinget samme veien. Så kan vi ha en regjerning bestående av bl.a. Dan Hansen, Sir Hartge, K.Lura, A.Leipsland, fondus, borre, Sosohal, Kebab Gud m.m Husk på at sosohal kommer fra oslo da, så han kan da desverre ikke regjere siden han da er svensk statsborger... :razz: Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Oslo er norges knutepunkt for internasjonale afferer. De styrer alt som har med økonomi og administrasjon å gjøre. Dere bøndene som sitter oppi jallahøyet deres i bøffalo sko mens dere hører på aqua fordi "da e inn nao før tia" og ikke tenker på annet enn å dra opp nok fisk til å klare seg ut vinteren, kan slenge dere utfor høyballen og lande med pungen på en høygaffel. dere er trangsynte og dumme. Oslo har den samme betydningen for norge som japan har for verden. Lenke til kommentar
Blod Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-11-01 00:19, skrev Torsteinen:Oslo har den samme betydningen for norge som japan har for verden. Billig dritt? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Masseproduksjon av varer og et stort Finasnielt senter. Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Du mener masseimportering av varer? Norge er ikke akkurat noen storprodusent av noe, kanskje Ostehøvelen Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Oslo et pengesluk? tull og tøys, det blir brukt mindre penger i året pr hode i oslo enn i distrikts norge. Det store pengesluket er distriktspolitikken, pump pengene FRA Oslo ut på landet. Dette for å forhindre fraflytting og bevare de "koselige småstedene" selv om det er helt uøkonomisk. Når vi snakker om stereotyper: Bergen, uff, det er et sted jeg ikke tåler, brautende selvgode skrytende bergensere. Jeg er fra Bærum, ja, selvfølgelig er det pappagutter her, men det tror jeg det er omtrent overalt i landet, kanskje flere her, men de utgjør kun en liten del. Oslo er ikke bare narkomane og et stort pengesluk av en opera, men også en meget koselig by, spesiellt om sommeren Ikke begynn å beskylde oslo for å "sløse" bort penger før du ihvertfall har en basis kunnskap om økonomi, og hvordan pengene blir fordelt i norge. Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Bergen e best, ingen protest, og den som e imot e en j**** idiot!!! Hehem jeg kan mange, noen som vil høre flere Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Hvor gammel er du da? Husker vi drev sånn da jeg var 12år.. MAO så brukte vi det når jeg gikk i 7.klasse. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Den 2002-11-01 11:54, skrev Den Polse: Oslo et pengesluk? tull og tøys, det blir brukt mindre penger i året pr hode i oslo enn i distrikts norge. Men så er det ikke så mange "hoder" i distriktsnorge som i Oslo...:wink: Det store pengesluket er distriktspolitikken, pump pengene FRA Oslo ut på landet. Dette for å forhindre fraflytting og bevare de "koselige småstedene" selv om det er helt uøkonomisk. Fra Oslo? Har du ikke fulgt med? Pengene kommer fra vestlandet (olje) og Nordnorge (fiske). Inntektene som følge av alkohol og røyk-avgifter kan også nevnes, men der bidrar heller ikke østlendingene i noe særlig grad. De handler jo i Sverige og ligger pengene sine igjen der :wink: Ikke begynn å beskylde oslo for å "sløse" bort penger før du ihvertfall har en basis kunnskap om økonomi, og hvordan pengene blir fordelt i norge. Fei for egen dør. Har nok endel svake sider, men økonokmi skal jeg garantere deg at ikke er en av dem. Oslo styrer økonomien de skaffer den ikke. Det er en vesentlig forskjell. Andre kan styre økonomien, men Oslo kan ikke skaffe den i samme grad som vestlandet og Nord Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg