Dotten Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Nordnorge skaffer penger gjennom fiske. Vestlandet skaffer penger gjennom oljen. Oslo? De bruker pengene resten av landet har tjent inn.... :smile: Gi Oslo til svenskene og vi andre vil plutselig ha mye penger å bruke Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 støtter den Mange fordeler: - vi slipper å bruke penger på operabygg til 500 sosser fra oslo's vestkant. - vi får redusert antall narkomane med 75% - vi kan bruke noen penger på veier andre steder enn i Oslo - de andre større byene (i norsk målestokk) kan få litt mer av kaka - vi slipper sossete bærumsfolk på quarten :smile: ... Nei, selg oslo til svenskene. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 14:22, Anders Leipsland skrev:Nei, selg oslo til svenskene. Selge? Kan heller bestikke svenskene med pengene som skal brukes på opera for å overta denne "byrden" fra oss ekte nordmenn :smile: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 GO DOTTEN!!! Du har startet mang en bra diskusjon her idag! Men jeg støtter deg... Heia Bergen! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 14:08, Dotten skrev:Nordnorge skaffer penger gjennom fiske.Vestlandet skaffer penger gjennom oljen.Oslo? De bruker pengene resten av landet har tjent inn.... :smile: vel .. nei . uten oslo ville jo økonomien gå til ..HÆlvete.. og da hadde det ikke bettyd no om vi fikk penger fra nordnorge eller vestlandet.. :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Kebab GUD skrev (2002-09-07 15:42): Quote: Den 2002-09-07 14:08, Dotten skrev: Nordnorge skaffer penger gjennom fiske. Vestlandet skaffer penger gjennom oljen. Oslo? De bruker pengene resten av landet har tjent inn.... :smile: vel .. nei . uten oslo ville jo økonomien gå til ..HÆlvete.. og da hadde det ikke bettyd no om vi fikk penger fra nordnorge eller vestlandet.. :smile: Nei uten vestlandet og resten av landet ville oslo ikke hatt noe å si. Og økonomin kan jo også styres fra andre byer. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 jeg er så enig med dotten. Bort med Sosslo og ta med Bærum i samme slengend Bruk heller penger på bredbåndsutbygging i Rukkedalen!! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: fondus skrev (2002-09-07 20:23):Bruk heller penger på bredbåndsutbygging i Rukkedalen!! Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Ander; du slipper ikke unna Bærumsfolk på Quarten og vi fjerner Oslo. Bærum ligger i Akershus - litt sydvest for Oslo. Stoor forskjell :smile: Dessuten tviler jeg på svenskene vil ha Oslo - for dem er det bare en liten forstad til Åmål :razz: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Oslo er som kjent omkransa av akershus. Altså, vi må jo gi såpass at man kan kjøre fra oslo til åmål uten å måtte gjennom Norge. Derfor må selvsagt østfold og akershus også gis bort til svenskene :smile: Tror jeg skal sende en mail til senterpartiet jeg og be dem gjøre dette til en fanesak ved neste stortingsvalg :smile: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 BERGEN SOM HOVEDSTAD!! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 13:26, Jimmy Pop skrev:BERGEN SOM HOVEDSTAD!! for det gikk jo SÅÅÅÅ bra sist bergen var hovedstad ... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 16:38, Kebab GUD skrev: Quote: Den 2002-09-08 13:26, Jimmy Pop skrev: BERGEN SOM HOVEDSTAD!! for det gikk jo SÅÅÅÅ bra sist bergen var hovedstad ... vel det kan nok diskuteres. Men vi kastet ihvertfall ikke bort milliardær på opera :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Dotten skrev (2002-09-08 17:16): Quote: Den 2002-09-08 16:38, Kebab GUD skrev: Quote: Den 2002-09-08 13:26, Jimmy Pop skrev: BERGEN SOM HOVEDSTAD!! for det gikk jo SÅÅÅÅ bra sist bergen var hovedstad ... vel det kan nok diskuteres. Men vi kastet ihvertfall ikke bort milliardær på opera :wink: :lol: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 Vel for å si noe positivt om Oslo. Byen fungerer jo som en magnet som rensker resten av landet for søppel. Kriminelle, narkomane, advokater og politikere - alle flytter til Oslo og gjør hverdagen litt enklere for oss som (heldigvis) bor andre steder. [ Denne Melding var redigert av: Dotten på 2002-09-08 17:37 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 17:34, Dotten skrev:Vel for å si noe positivt om Oslo. Byen fungerer jo som en magnet som rensker resten av landet for søppel. Kriminelle, narkomane, advokater og politikere - alle flytter til Oslo og gjør hverdagen litt enklere for oss som (heldigvis) bor andre steder. Det er jo sant. Egentlig burde det vært bompenger for å kjøre ut av Oslo. Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Nei, nå, asså. Ikke at jeg noengang har bodd i Oslo, men jeg har vært i Bergen en gang, og det er det jævligste jeg noengang har vært med på. Masse Bergensere der jo. Som går rundt og snakker skikkelig breialt, ikke helt skjønner vitsen med å skåne medmennesker for sin egen rauting, og som på toppen av det hele lukter skikkelig dritt. Nei, jeg er enig i at Oslo ikke er det kuleste stedet i Norge, men asså, om man skal skjære vekk en bit må det nesten bli Bergen. Hva med å tilby det som testområde for kjernefysiske sprengninger til Frankrike? (Jeg vil forresten klargjøre at jeg ikke har noe imot vestlendinger generelt - vel å merke så lenge de holder seg der de hører hjemme, med geita og bibelen sin, bare bergensere.) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Jellyfisk, greit nok at man hører bergenserne på 1 mils avstand når de er en 7-8 samla, men så nærme Bergen skal ikke jeg (igjen). Bergen grafser ikke til seg halve statsbudsjettet slik Oslo og omegn gjør. Det med bompenger for å kjøre ut av oslo var et godt forslag, en 2-300.000 burde være nok Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 18:36, Jellyfisk skrev:Nei, nå, asså.Ikke at jeg noengang har bodd i Oslo, men jeg har vært i Bergen en gang, og det er det jævligste jeg noengang har vært med på. Masse Bergensere der jo. Som går rundt og snakker skikkelig breialt, ikke helt skjønner vitsen med å skåne medmennesker for sin egen rauting, og som på toppen av det hele lukter skikkelig dritt. :smile: Klarer ikke helt å forstå "argumentasjonen" din for at Bergen skal ut av Norge. Men eg svarer no alltid "I'm from Bergen" når eg e i utlandet, så forskjellen blir ikke noe særlig stor. Når eg tenker på det så kan Bergen godt bli selvstendig, sammen med Stavanger, så slipper vi å sende alle pengene våre til Oslo :wink: kanskje Brann da kan vinne tippeligaen Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Det med bompenger for å kjøre ut av oslo var et godt forslag, en 2-300.000 burde være nok Takket være sine landsmenn i vest og nord så har de jo råd til det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg