Gå til innhold

Forskjell på Opteron og Athlon 64

McMuffin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opteron er beregnet på servere. Derfor er det strengere kvalitestkrav til alt når de produserer Opteron enn når de produserer vanlige Athlon 64. Wafere til Opteron har strengere krav enn wafere til Athlon 64, så allerede der har Opteron en fordel. Alt dette betyr at Opteron flest klokker veldig godt og gjennomsnittlig mye bedre en Athlon 64. Men dersom du ikkje tenker å overklokke prosessoren din betyr det ingenting om du velger Athlon 64 eller Opteron.

Lenke til kommentar

Opteron er Opteron kjerner.

Det er mange rykter om kva som er FX, kva som er Opteron og kva som er Athlon 64. Det eg har lest av uttalelser fra AMD-personell så er Opteron en egen kjerne, som blir produsert av "Opteron-grade wafers". FX er spesielt utvalgte Athlon 64. Produksjonen av Athlon 64/FX har ingenting med produksjonen av Opteron å gjøre.

Men det er bare det eg tror, andre påstår noe annet :hmm:

Lenke til kommentar

jeg vil ubetvilsomt anbefale deg en Opteron. De er mye billigere, og klokker bedre. Selv har jeg en 144@2,6GHz, og i følge SiSooft Sandra yter CPU like mye som en FX-55. Jeg er overbevist om at min CPU kan gå mye høyere, men blir holdt tilbake av dårlig minne. Andre på forumet får denne opp over 3GHz.

Lenke til kommentar

AMD har sagt at de skal produsere nok s939 Opteron til å dekke etterspørselen i minst ett år fremover. Men det å øke produksjonen tar godt over en måned fra man begynner å produsere mer til man har ferdige prosessorer. Så for den som vil ha en Opteron så er det bare å bestille med en gang og komme på venteliste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...