Gå til innhold

mye rart på bruktmarkedet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelen med bruktmarked.no er jo muligheten til å poste linken i "Hjelp, jeg skal kjøpe" kategorien, så får man en realitycheck på produktet.

En annen fordel med prisene er jo at "vår" gruppe i hovedsak kjøper nytt. Når en overvekt av selgere forlanger 4000,- for noen greier, er det jo mye enklerere for "oss" å kvitte oss med samme greiene for de 1500,- det er verdt. Jeg bruker halveringsregelen, dvs en halvering pr år. Har derfor ofte kvitta meg med komplette PC'er i bytte mot en flaske Whiskey, som jo følger den motsatte regelen ..

Lenke til kommentar
At det går ann å svindle folk som det !?

Får jo en NY PC til 6000kr som er mye bedre, da mener jeg mye!

6047005[/snapback]

 

SVARTE!

 

Nå skulle jeg akkurat til å trykke på "kjøp nå" og så kom denne beskjeden inn i annonsen:

"Ny informasjon ble lagt til av selger, den 6/5/2006 12:33 :

VIKTIG! : PCen ER mistet i bakken! vet ikke hva som er defekt med den men skal prøve å fikse det!

Venligst ikke by!

Det kommer sikkert ny auksjon når feilen er funnet og reparert!"

 

:!: Æ d muli?

Lenke til kommentar

De typisk overprisede maskinene på finn.no/qxl/bruktmarkedet er gjerne:

 

- P4 2-3 ghz Celeron

- 128-512 mb ram

- 40-120 mb hd

- FX 5200 skjermkort eller dårligere.

- 15-17 crt skjerm

 

Ser stadig at noen prøver å opnå mer enn 4000 for disse og kaller disse ting som BRA PC, GAMING PC, RÅ PC

 

Neste kategori er "bedre", men ofte enda mer overpriset:

 

- P4 2,8 - 3,2 ghz

- 512 -1024 mb ram

- 40-250 gb hd (gjerne fordelt på flere små hd)

- 5700le skjermkort eller tilsvarende

- 19 crt eller 15 lcd

 

Disse skal liksom selges for opptil 8000-9000 til uvittende folk ?

Det blir ikke bedre av hvor mye skryt som bakes inn i annonensene; SPILLER ALLE NYE SPILL UTEN PROBLEMER, TOPP TIL BF2 osv.

 

Det verste er at disse rampeungene som selger ofte planlegger å bruke samme summen de selger den gamle for den nye (og selvfølgelig mye bedre).

Det ligger altså mye løgn og fanteri i disse annonsene.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Det jeg syntes er mest latterlig er at disse barna (jeg vedder på at flesteparten som legger ut annonser som dette er mellom 14-18) tror at "selgerprat" i god Spaceworld/Elkjøp-stil er positivt.

 

Eksempel:

dette er hovedkort som er anbefalt av de ledende hardware spesialistene.

 

Dette er oppblåst marketing preik alle gjennomskuer med en gang og kan bare ha negativ effekt på potensielle kjøpere. Jeg kan med erfaring si at en "alle kortene på bordet" holdning uten overglorifiserte egenvurderinger er mye bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...