Gå til innhold

mye rart på bruktmarkedet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke bra om folk prøver å lure noen til å kjøpe katta i sekken. Får meg til å tenke på den sketsjen med Kristian Valen der han har kjøpt en commodore64. Forresten noen som har et sted denne kan lastes ned fra/lyttes til?

 

En annen ting er jo at det sikkert er noen av de som skal selge som ikke er helt oppdatert og tenker at siden de kjøpte PC'en for si 15000 for "noen" år siden så er sikkert 5000 en grei pris, selv om dette, for de som kan litt om hva som rører seg i dagens marked, virker helt bak mål og man selv kan sette sammen en PC som er mange ganger bedre til samme prisen..

 

Men om noen med viten og vilje overpriser PC'en de skal selge, så er det jo på grensen til svindel, og jeg mener det ikke er noe i veien med å sende en mail til de som har overpriset og gjøre de oppmerksom på det, dog på en hyggelig måte :) -Kan jo være de som sitter der med en svett 233MMX/64MB/Oppgradert med 8GB Harddisk/osv... og lurer på hvorfor ingen har latt høre fra seg selv om man har dratt av 10 000,- på nyprisen..

5352200[/snapback]

 

sen med kristian valen?

jeg har den skal jeg maile deg den eller hvordan skal jeg få sendt den

Endret av bluesmoke
Lenke til kommentar
Det får være opp til de som kjøper hva de vil gi for tinga da!

Kan ikke klage på at noe blir kjøpt billig, på f.eks qxl, og så solgt igjen dyrere..., er da ikke noe galt i det.

Men om det skulle være priser dere ikke er enige i, så la være å kjøpe da!

6363373[/snapback]

Ja, jeg lar GARANTERT vær å kjøpe, men forbeholder meg retten til å kommentere de latterlige prisene dine! :roll:

 

Her er et enda værre eksempel:

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=58590

:cry:

Endret av X-Fiesta
Lenke til kommentar
Samme fyr.. Windows 98 til 250kr. IKKE ORIGINAL CD ENGANG:

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=26320220

6354839[/snapback]

Du glemte det beste fra den annonsen:

 

Dette er IKKE Second Edition (SE), men den første versonen. Etter det jeg vet, så er denne mye mer skjelden...!

:!:

 

For en stund siden la jeg ut en annonse på bruktmarkedet med diverse utstyr som skulle gies bort, bl.a. flere skjermkort og en slik slot1 til socket 370 konverter med en CPU. Jeg fikk 2 mailer, en som ønsket slotkonverter med cpu og et AGP skjermkort og en som ønsket alt sammen. Vedkommende som ønsket alt sammen het også Instebø til etternavn. Vedkommende som bare ønsket skjermkort og cpu+konverter overførte en liten sum med penger til meg for å dekke fraktkostnadene mens resten gikk i bosset. Jeg gadd ikke å bruke tid og ressurser på noen som bare skal skumme fløten og tjene mye penger på andre som ønsker å gi vekk utrangert utstyr.

Lenke til kommentar
Samme fyr.. Windows 98 til 250kr. IKKE ORIGINAL CD ENGANG:

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=26320220

6354839[/snapback]

Du glemte det beste fra den annonsen:

 

Dette er IKKE Second Edition (SE), men den første versonen. Etter det jeg vet, så er denne mye mer skjelden...!

:!:

 

For en stund siden la jeg ut en annonse på bruktmarkedet med diverse utstyr som skulle gies bort, bl.a. flere skjermkort og en slik slot1 til socket 370 konverter med en CPU. Jeg fikk 2 mailer, en som ønsket slotkonverter med cpu og et AGP skjermkort og en som ønsket alt sammen. Vedkommende som ønsket alt sammen het også Instebø til etternavn. Vedkommende som bare ønsket skjermkort og cpu+konverter overførte en liten sum med penger til meg for å dekke fraktkostnadene mens resten gikk i bosset. Jeg gadd ikke å bruke tid og ressurser på noen som bare skal skumme fløten og tjene mye penger på andre som ønsker å gi vekk utrangert utstyr.

6368853[/snapback]

 

Synes du gjorde et godt valg der ja. Det blir feil at folk skal tjene masse penger på noe som andre har gitt bort/eller har solgt for en billig penge, og deretter selger det for 10 ganger så mye. Jeg ga selv bort for en stund siden noen prosessorer, Celeron 333Mhz, en P3 500MHz, P3 600MHz samt noe div HW.

 

Jeg var inne på hjemmesiden til Instebø / bedre kjent som AlX eller Aleksweb her på forumet. Jeg satt sammen en nesten komplett maskin med utdrag fra lista hans. Dette ble resultatet:

 

Prosessor: Pentium III 600MHz Slot 1 - 300kr

Hovedkort: IBM Aptiva MB V66M-1 - 300kr

Minne: 2stk 128MB SDRAM - 300kr

Harddisk: Seagate 10GB - 200kr

CD-Rom: Toshiba (fra år 2000) - 155kr

"Barebone"-kabinett - 250kr

 

Forøvrig et bilde av det nydelige og billige kabinettet :tease:

 

http://serverip.info/salg/images/kabinett/...00/PIC_0002.jpg

 

TOTALT: 1.505,-

 

Mangler powersupply og skjermkort. Han hadde bare et eldre AT power til 150kr å tilby. Man finner jo bedre tilbud på dynga. Tilbud=gratis!! Nei dette er svindel lang vei :no:

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Etter og ha sett igjennom de tingene han har lagt ut for salg kan jeg trekke denne konklusjonen:

 

nesten alle av de tingene han selger er ting jeg til vanelig ser nedpå elreturen, forskjellen er at jeg får det gratis der. De meste av de tingene ser ut til og være fra et sånt sted også, tror "vi som digger elretur tråden" hadde passet bra for deg Aleksweb ;) ...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Denne er jo også litt bra...

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=58414

Riktig nok ikke snakk om så mye penger da, men likevel! :ohmy:

6373562[/snapback]

1 Skjermkortkanal (Husker ikke hva det heter)

1 Øh.. hva heter det igjen? ihvertfall noe som pleier å være sist på hovedkortet.

:lol:

6375342[/snapback]

 

den var bare genial, sinnsykt gode beskrivelser på tingene... :D

 

må bare ha den som bokmerke...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Forresten er jeg lei av folk som legger noe ut for salg og ikke svarer når man tar kontakt for å kjøpe. I dag ga jeg en 3er til en som ikke har svart på mine henvendelse. Har sendt 2 mail og en sms, fremdeles ikke hørt noe...

 

I natt sendte jeg og en henvendelse til en annen og har ikke hørt noenting enda. Kommer til å får noen dager på seg slik som førstemann her, men hører jeg ikke noe kommer jeg til å gi nedsatt karakter der og. Og slik kommer jeg til å fortsette. Er lei av useriøse folk som ikke svarer, uansett om varen er solgt eller ikke.

Hadde jeg hvert useriøs og kommet med skambud f.eks hadde jeg skjønt det, men slik er det ikke.

dog er flertallet ikke så slappe heldigvis!

Lenke til kommentar
Denne er jo også litt bra...

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=58414

Riktig nok ikke snakk om så mye penger da, men likevel! :ohmy:

6373562[/snapback]

1 Skjermkortkanal (Husker ikke hva det heter)

1 Øh.. hva heter det igjen? ihvertfall noe som pleier å være sist på hovedkortet.

:lol:

6375342[/snapback]

 

Var mer på den der også:

 

CPU'en må være en TOWER.

 

Jøss, den CPUen er ny for meg!

Lenke til kommentar
Forresten er jeg lei av folk som legger noe ut for salg og ikke svarer når man tar kontakt for å kjøpe. I dag ga jeg en 3er til en som ikke har svart på mine henvendelse. Har sendt 2 mail og en sms, fremdeles ikke hørt noe...

 

I natt sendte jeg og en henvendelse til en annen og har ikke hørt noenting enda. Kommer til å får noen dager på seg slik som førstemann her, men hører jeg ikke noe kommer jeg til å gi nedsatt karakter der og. Og slik kommer jeg til å fortsette. Er lei av useriøse folk som ikke svarer, uansett om varen er solgt eller ikke.

Hadde jeg hvert useriøs og kommet med skambud f.eks hadde jeg skjønt det, men slik er det ikke.

dog er flertallet ikke så slappe heldigvis!

6375720[/snapback]

Nå som det er sommerferie er en slik innstilling helt håpløs spør du meg - ikke på langt nær alle som sletter annonsene med en gang etter de er solgt. Det må være lov til å være offline et par dager selv om man har annonsert noe på nettet, det går jo bare utover en selv om en ikke får solgt det.

Lenke til kommentar

At folk som ikke har peiling på slikt legger ut annonser er en ting, at folk her gjør narr av dem til de grader forstår jeg ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor dere bryr dere engang!

 

Og en ting til, folk som setter negativ karakter på grunn av at de mener det er en forferdelig pris! Folk kan da sette prisen til de vil, får de ikke solgt det er det deres problem, om noen vil kjøpe så kan en sende en mail med et tilbud :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...