carl-kr. Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) hei! er det bare meg eller er det flere om syns det foregår mye rart på bruktmarkedet. jeg tenker spesielt på salg av stasjoner pc.fordi jeg selv er ute etter en brukt. og det er mye rart man ser og leser. har man ikke peiling på pc kan man lett bli lurt trill rundt og skuffet når man prøver pcen for første gang. i specen står det geforce4ti og i teksten til annonsen står det at pcen driver alle nye spill på topp grafikk.(blir litt sinna når jeg leser slikt) og det er flere lignende annonser. pris er også en noe som jeg har reagert på. brukte pcer på over 1 år til 5000,- som vil koste meg 4000,- å bygge idag... ble bare litt paff når jeg bladde igennom markedet i morges.måtte bare få det ut viste ikke helt hvor jeg skulle poste så jeg posta det hær. fortsatt god jul! Endret 29. desember 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Helt enig. Så netopp en pc med 6600GT og 512 MB RAM til 8500,- Hadde lyst til å sende en mail til fyren og fortelle ham at han var helt på jordet! Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Helt enig. Så netopp en pc med 6600GT og 512 MB RAM til 8500,-Hadde lyst til å sende en mail til fyren og fortelle ham at han var helt på jordet! 5352109[/snapback] det er helt grusomt Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hehe, vet, det verste er jo at mange som ikke har peil går på slike tilbud. Jeg holder på å selge en maskin med 7800GT, 2 gb ram osv. og jeg tør ikke skrive at den drar alle spill fullt ut. Et G4ti holder jo ikke i det hele tatt i dag. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Ikke bra om folk prøver å lure noen til å kjøpe katta i sekken. Får meg til å tenke på den sketsjen med Kristian Valen der han har kjøpt en commodore64. Forresten noen som har et sted denne kan lastes ned fra/lyttes til? En annen ting er jo at det sikkert er noen av de som skal selge som ikke er helt oppdatert og tenker at siden de kjøpte PC'en for si 15000 for "noen" år siden så er sikkert 5000 en grei pris, selv om dette, for de som kan litt om hva som rører seg i dagens marked, virker helt bak mål og man selv kan sette sammen en PC som er mange ganger bedre til samme prisen.. Men om noen med viten og vilje overpriser PC'en de skal selge, så er det jo på grensen til svindel, og jeg mener det ikke er noe i veien med å sende en mail til de som har overpriset og gjøre de oppmerksom på det, dog på en hyggelig måte -Kan jo være de som sitter der med en svett 233MMX/64MB/Oppgradert med 8GB Harddisk/osv... og lurer på hvorfor ingen har latt høre fra seg selv om man har dratt av 10 000,- på nyprisen.. Endret 29. desember 2005 av WebKnight Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Hehe, vet, det verste er jo at mange som ikke har peil går på slike tilbud. Jeg holder på å selge en maskin med 7800GT, 2 gb ram osv. og jeg tør ikke skrive at den drar alle spill fullt ut. Et G4ti holder jo ikke i det hele tatt i dag. 5352128[/snapback] hehe hvis en tar 8500,- for en pc med 512ram og et 6600gt da tør jeg ikke å tenke på hva du kan selge din for Lenke til kommentar
Knast Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) er det et problem? la nå noobsa tjene penger på å bygge pc:P jeg hadde aldri gått på slike tilbud.. edit: nb! husk å la det bli billigere enn på l'easy.. den katalogen gjør meg sinna:P kontantkjøp koster ca 150% av dells butikkpriser, gjerne 200% av hva jeg skulle gjort det for, på avbetaling koster det igjen det dobbelte (medregnet renter).. Endret 29. desember 2005 av lathorv Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Svindel kan man ikke kalle det, går man ut i bruktmarkedet uten og ha sjekket verdien på de tingene man tenkt og kjøpe så er det skjeldent man gjør ett varp. Det er ett fritt marked, dog så er det svindel hvis man lyver om maskinens ytelser eller sterkt overdiver dens bruksområde. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Svindel kan man ikke kalle det, går man ut i bruktmarkedet uten og ha sjekket verdien på de tingene man tenkt og kjøpe så er det skjeldent man gjør ett varp.Det er ett fritt marked, dog så er det svindel hvis man lyver om maskinens ytelser eller sterkt overdiver dens bruksområde. 5352226[/snapback] det skal være en tråd her på forumet en plass om en gutt som ble lurt til å kjøpe en pc til over 10.000 som ikke var verd mer en 4000,- leste den for ca 6mnd siden..greier ikke å finne den igjenn,det var trist å lese! det var svindel! Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Det burde være mulig å legge inn kommentarer til brukt-annonser, slik at man kan advare folk fra å kjøpe fra slike folk. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
Knast Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Det burde være mulig å legge inn kommentarer til brukt-annonser, slik at man kan advare folk fra å kjøpe fra slike folk. -Ko_deZ- 5352265[/snapback] det hadde vel ikke krevd moderator-ressurser folk er jo gærne etter å slenge dritt om div utstyr (q-tec psu, og skjermkortet mitt).. det er fordi det er dritt, men funker jo for enkeltes behov det også.. Lenke til kommentar
kjos1 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Ikke bra om folk prøver å lure noen til å kjøpe katta i sekken. Får meg til å tenke på den sketsjen med Kristian Valen der han har kjøpt en commodore64. Forresten noen som har et sted denne kan lastes ned fra/lyttes til? Commodore 64 Endret 29. desember 2005 av tenacius Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Edit : tenacius var før meg Endret 29. desember 2005 av WebKnight Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) gøyal den :!: men slikt skjer faktisk.. Endret 29. desember 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 det skal være en tråd her på forumet en plass om en gutt som ble lurt til å kjøpe en pc til over 10.000 som ikke var verd mer en 4000,- leste den for ca 6mnd siden..greier ikke å finne den igjenn,det var trist å lese! det var svindel! 5352243[/snapback] Fordi kjøperen ble lurt til og tro den var verd 10000,-? Hvis selgeren hevdet den var verd 10000 så var det svindel, listet han opp maskinvaren og satte prisen til 10000,- uten og si noe som helst om verdi eller bruksområde kan man ikke kalle det svindel. Det var kjøperen som må bære ansvaret for og ha gjort ett særdeles dårlig kjøp hvis selgeren ikke løy til han om denne maskinen. Og selge til over markedspris er ikke løgn eller svindel hvis det ikke lyves om gjenstanden. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) kjøperen hevdet pcen var værd 10000 ja. om selgeren listet opp maskinvaren i annonsen skal være usagt for det husker jeg ikke. så vidt jeg husker var dette en fyr som skulle spille litt på pcen... og fikk da noe helt annet en forventet. Endret 29. desember 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Det som er mest plagsomt med bruktmarkedet er at de gangene man faktisk får noe respons på greiene er det skambud på 10-25% av verdien på stashet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 kjøperen hevdet pcen var værd 10000 ja.om selgeren listet opp maskinvaren i annonsen skal være usagt for det husker jeg ikke. så vidt jeg husker var dette en fyr som skulle spille litt på pcen... og fikk da noe helt annet en forventet. 5352606[/snapback] Da er det jo svindel eller en totalt kunnskapsløs selger. Lenke til kommentar
asad Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Mye tull ja. Skrev faktisk en mail til en fyr på qxl, der jeg listet opp nye deler og prisen, samt tester av hans "uber2 geforce 5 kort ( som drar alle spilla perfekt ) Fikk selvsagt ikke noe svar. Blir irritert når jeg leser sånt jeg og. Men, jeg regner med,l at i 90% av tilfellene . blir ikke disse pc`ene solgt. Endret 29. desember 2005 av asad Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 En del av dere som svarer indignert i denne tråden er *totalt* inhabile.. Det er ikke slik at man må ha en klokket FX-57 og 7800GTX samt 2GB "klokke-RAM" for å ha noe som fungerer OK.. *og* betale kr.3000 for det (da det ikke er nytt). Og det er heller ikke slik at en "grei PC" med P4 2.8, 9600XT, 512MB RAM , HD + brenner ikke er verdt mer enn kr.500. Dersom noen er villig til å betale kr.2500-3000 for hw som koster "noe mer" nytt på Ledal, Elkjøp..etc (Celeron D maskiner) så er det hverken "ran" eller svindel.. Og jo... på QXL blir "slike PC'er" solgt.. nettopp fordi auksjonsformen er en genial form for å bli kvitt varer som "spillegale" mennesker vil "vinne".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå