An10Bill Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg har nettopp får meg bredbånd etter mye venting og lengre enn langt. Men så langt har det ikke vært noen kjempepositiv opplevelse. Normalt sett har jeg rundt 1,8mbit effektivt på 2mbit linja og ping i de fleste spill ligger å pendler på mellom 17 og 30 og det er jeg fornøyd med...... Men så plutselig (etter ca. 15-20 timer) faller hele dritten sammen som et korthus og jeg får en übertreg linje som ikke duger til noe..... Eksempler: ping til www.vg.no tar ca. 3000ms i snitt, men kan i visse tilfeller glimte til med en responstid på 60-70ms, men så fyker den i været på neste ping og er oppe i 1400 eller 3000 igjen..... Mange av pingene kommer det rett og slett ikke svar på.... (pakketap?? eller bare sinnsykt treg responstid??) Ping i alle spill går rett i været og ligger plutselig på 600+++++ og serverene kicker meg ut over en lav sko.... Ikke morro å spille med slik ping uansett, så det er forsåvidt greit..... Både BF2, CS og WOW går til himmels på ping. Websurfing, nedlasting etc går tregere enn med 28.8 modem...... Plutselig drar det unna litt med 30kb/s, og så er det 1,2Kb/s og så er det 200Kb/s og så lenge rundt 1-5kb/s igjen..... Sjekket en del rundt dette sist det sjedde (lurte på om det kunne være hw brannmuren min, spyware skit på pc etc...) men løsningen ser ut til å være en restart av ADSL modemet..... drar ut power og stapper den inn igjen og problemet forsvinner som dugg for solen..... -> Da kan jeg igjen spille med lav ping, laste ned, surfe etc.... men så 15-20 timer seinere så er vi igang igjen.... Kjedelig å måtte kjøre poweroff på ADSLmodemet hver dag (nå har jeg gjort det til vane å dra poweret før jeg spiller) men det er så forbanna unødvendig.... Noen her som har vært borti noe tilsvarende, eller som har noen forslag ?? ISP er Ventelo (men det ser ut som jeg går på BlueCom's nett utifra IP'range (ventelo har vel kjøpt dem opp om jeg husker riktig) Modemet mitt er et BILLION 5102S (hvis jeg husker helt rett - og allerede her grøsser jeg litt for min erfaring med Billion er ikke særdeles positiv, snarere motsatt) - men finner ikke noe spes. på nett om at andre har problemer med dette modemet....Selv om det ikke ser ut til å være brannmuren som kødder så kan det nevnes at det er en SonicWall TZ170 (patchet med siste FW) Har også et draytek vigor 2200 AP/router (WLAN) men problemet intreffer selv om dette er fullstendig avslått...... All hjelp eller forslag mottas med takk! NB: Alle maskinene mine er fullstendig gjennomsjekket for spyware, virus, ormer etc. -> They check out ok :-) -- An10Bill Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Prøv og teste med ett annet modem, blir modemet varmt når det blir tregt? Og det funker 100% etter reboot? Hvis det er slik ville jeg bedt BC om og få ett nytt. Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Prøv og teste med ett annet modem, blir modemet varmt når det blir tregt?Og det funker 100% etter reboot? Hvis det er slik ville jeg bedt BC om og få ett nytt. 5352114[/snapback] Ja modemet er veldig varmt når dette intreffer, men det er så rart at en poweroff hjelper umiddelbart selv om modemet er like varmt..... Morsomt nok har jeg lagt modemet opp/ned (på hodet) og det hjalp betydelig - nå blir det ikke fullt så varmt, og tregheten ble også mindre, selv om den også nå intreffer som før, er ikke utslagene så store (men for store for online gaming). Så jeg holder fremdeles på med poweroff før spilløktene...... Avventer svar fra Ventelo vedr. bytte av modem...... PS: Har også vurdert (bare for testens skyld) å rette en diger vifte mot modemet bare for å se om dette hjelper også....... Uansett ønsker jeg nytt modem, men inntil Ventelo gidder å svare på supporthenvendelsen, kan man jo prøve noen idiotløsninger..... hvis det hjelper noe, så er det jo bra.... -- An10Bill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå