Gå til innhold

Nye deler HK+MINNE

Anbefalte innlegg

Hei

Håper noen kan tipse meg litt her.

Jeg skal bygge opp en ny god pc, som skal takle det meste, uten å være top of the line.

Tenkte for en gangs skyld å være litt fornuftig og kjøpe inn deler etter hvert - altså fordele utgiftene fremover noen måneder.

Jeg tenkte å begynne med HK. Noen som kan anbefale et rimelig, bra og stabilt hk - for Amd - og som kan takle en bra cpu? Jeg trenger ikke innebygd alt mulig dill dall - utover nettverk og lyd. En link til et godt tilbud ville jeg satt pris på -

Så ønsker jeg litt tips om MINNE til dette hk`et - og som passer sammen med en AMD cpu. Her holder det også med noe som er "bra nok" - og ikke "det råeste"

Gjerne link

Så tar jeg evt resten senere

På forhånd takk

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ingenting om makspris,men jeg kommer likevel med noen forslag.

Hovedkort: EPoX EP-9NPA+ Ultra.

Du kan lese em veldig bra test på det her.

Du skriver heller ikke hva du skal bruke pc'en til. Skal du spille bør du kjøpe 2048mb ram. For eksempel Corsair Value Select DDR400 2048 MB.

Hvis du synes det holder med 1024mb,så har Netshop tilbud på OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition denne uken. Dette er "top of the line" rambriker til en veldig bra pris. Hvis du har planer om overklokking er de også et bra valg.

Lenke til kommentar
Du skriver ingenting om makspris,men jeg kommer likevel med noen forslag.

Hovedkort: EPoX EP-9NPA+ Ultra.

Du kan lese em veldig bra test på det her.

Du skriver heller ikke hva du skal bruke pc'en til.  Skal du spille bør du kjøpe 2048mb ram. For eksempel Corsair Value Select DDR400 2048 MB.

Hvis du synes det holder med 1024mb,så har Netshop tilbud på OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition denne uken.  Dette er "top of the line" rambriker til en veldig bra pris.  Hvis du har planer om overklokking er de også et bra valg.

5352036[/snapback]

Takk for svar.

Jeg må kunne spille med pcn - det er primært derfor jeg oppgraderer fra min nå: amd 2500, 1 G minne + ati 9800 pro.

Forventer ikke å kunne kjøre alt på max - men må være slik at det meste glir bra på medium til high.

Totalpris har jeg ikke satt noe tak på - nettopp for at jeg kan fordele litt utover.

Men ser jo at grafikkortet blir en bra utgiftspost.

Noen tips til grafikk - feks rundt 1800 kr...kan jeg få noe dugandes da?

Og må/bør jeg velge pci?

Hva er SLI?

På forhånd takk - igjen ;)

Lenke til kommentar

Ang grafikkort bør du velge PCI-Express. Nesten alle nye grafikkort bruker det. Et godt grafikkort til den prisen er for eksempel dette, men jeg vil råde deg til å gå et par hakk opp og gå for et 7800GT. Billigste er ca 2700,- (Hvis budsjettet tillater det).

SLI er når du kobler sammen to grafikkort for høyere ytelse. I ATI's tilfelle heter det Crossfire.

Tror de er en guide her et sted.

Lykke til :thumbup:

Edit: Leif var her

Endret av CopkillaSX1
Lenke til kommentar
Jeg råder deg til å spare til et Geforce 7800GT. De vil sikkert gå ned en del i pris over nyttår.  Og ja du MÅ ha pci-express.

SLI er 2 skjermkort (for eksempel 2 stk Geforce 7800GT) montert på et SLI hovedkort.

Dette er en dyr løsning.

5352118[/snapback]

Takk for svar - til dere BEGGE

Ha et strålende nytt år :)

Endret av Spursmann
Lenke til kommentar

Her kan du lese litt mer om SLI.

Grunnen til at jeg anbefaler deg å kjøpe 7800GT er at da har du et rått skjermkort som holder en god stund framover. Du vil nok klare deg med det i 2-3 år.

I stedet for å kjøpe deg et billigere skjermkort som vil gi deg problemer i nye spill som kommer i 2006-2007.

Godt nytt år du også! :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...