Vial Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Driver og mekker en fil-browser, men tror jeg kan ha støtt på noe med file permissions. Når jeg browser undermapper får jeg feilen: Warning: filesize() [function.filesize]: stat failed for frewfew.txt in D:\apachefriends\xampp\htdocs\MW\browser.php on line 63 Warning: filetype() [function.filetype]: Lstat failed for frewfew.txt in D:\apachefriends\xampp\htdocs\MW\browser.php on line 64 frewfew.txt er en fil i underkatalogen \Files som jeg akkurat har opprettet. Feilen kommer fordi den prøver å hente ut informasjon om filstørrelse og filtype. Det som er litt sykt, er at filer som er opprettet for lenge siden vises uten problemer, med filtype og filstørrelse og alltingen. Dette er bare et problem i underkataloger, i rotkatalogen fungerer alt kjempebra. Variabelen jeg sender inn til opendir() funksjonen er $directory_name som for underkataloger blir definert slik: else { if(!is_dir($directory_name = dirname(__FILE__) ."\\". $dir . "\\")) die("Invalid directory specified"); } (Ja, vet den ikke fungerer på undermapper, det blir gjort når dette er fikset.) $dir variabelen sendes via url, og inneholder kun navnet på mappen.. f.eks "File". Dette medfører at -> dirname(__FILE__) ."\\". $dir . "\\" <- i mitt tilfelle inneholder: D:\apachefriends\xampp\htdocs\MW\Files\ Tror det kan ha med filepermissions å gjøre, MEN - når jeg outputter fileperms() for alle filene i katalogen - så har de de samme verdiene... Noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hvis det har med rettigheter å gjøre så virker det som det har noe med eier/gruppe å gjøre så lenge den viser samme verdi som alle andre filer. Sjekk dette. Dersom du ikke ser noe spesielt der så forsøk med echo filesize("path/to/file.txt"); og se hvis den gir deg en verdi - for å utelukke problemer i eventuelle looper ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå