Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel's leveringspolitikk er hårreisende!

Anbefalte innlegg

Satt meg opp som intressent på siden til NGT for 1 1/2 år siden. Sjekket jevnlig siden deres om det hadde blitt noen forandringer som gjorde at jeg kunne få levert bredbånd. Gleden var rimelig stor da jeg i vinter fikk vite på nettsiden deres at "ja, du kan nå bestille bredbånd ifra NGT" Jeg bestilte selvsagt omgående og var storfornøyd. Skrøt av NGT til venner og kjente og var veldig spent. Det viste seg i ettertid at sentralen min nok ikke skulle bygges ut før til 2 kvartal 2002.

Det var jo ikke såå lenge til tenkte jeg, og ventet. 2 Kvartal kom, men nå hadde det blitt "til 3 kvartal". Jaja, tenkte jeg, 3 kvartal begynner jo i Juli... Men senere ble det vist til desember 2002, for så å bli "klar til 4 kvartal som jo skulle væreoktober. Jajo..tenkte jeg..kan vel alltids vente litt til da..Men nå har det jo sannelig blitt "utløpet av 3 kvartal 2003"!! Etter dette har de gått tilbake til "klar til 2 kvartal 2003"

Synes egentlig det er litt dårlig av NGT dette, gi folk skikkelig falske forhåpninger på denne måten. Hadde jeg vist hvilken dato som virkelig gjaldt kunne jeg ihvertfall skaffet meg en alternativ leverandør frem til det. Men nå sitter jeg her med den sure modemlinja og har ventet på NGT i over 1 år allerede. I tilleg har jeg jo faktisk bestilt produktet med bindingstid og det hele, og det medfører jo at dersom det virkelig skulle levere til 2 kvartal 2003, og jeg i mellomtiden har skaffet en annen leverandør, forplikter jeg meg jo til å betale for 2 adsl abbonnement! Jeg synes at de godt kunne droppet den der "ja du kan nå bestille" saken, når de overhodet ikke har noen reel anelse om de virkelig kommer til å levere og i tilfelle de skulle gjøre det, når! Ønsker gjerne å støtte opp om konkurrerende teknologier, og andre leverandører en telenor, men innser at min ideologiske overbevisning ikke er til min fordel i dette tilfellet.

Jeg synes at enten så burde NGT levere OMGÅENDE, eller bare si det som det er, "Vi har ikke mulighet til å levere på det nåværende tidspunkt" Det er utrolig irriterende at jeg reserverer meg mot å inngå andre avtaler når de til stadighet forandrer leveringsdatoen. I virkeligheten er de ikke noe nærmere å levere nå enn de var for 2 år siden.

Jeg synes at jeg har vært svært tolmodig i denne saken, men dette går over alle støvleskaft. Finnes det ingen lover som regulerer sånt? Komme å påstå at "joda, du kan få vårt produkt...en eller annen gang!...kanskje.."

Kjetil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøst... at de estimerer en dato for levering er da ikke noe galt. Om denne overholdes eller ikke spiller liten rolle, da det kun er en estimering. Så justerer de den etter beste evne hvis situasjonen skulle forandre seg. Du har langt ifra inngått noen kontrakt, så jeg skjønner ikke hvorfor denne sytingen....

Tro meg, jeg VET hvor surt det er å vente på bredbåndsforbindelse, men å sitte og være forbannet på NGT sine estimater for oppkopling av sentraler... det er ganske meningsløst.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket om jeg kunne få ADSL hos NextGenTel på deres hjemmesider (desember i fjor). Jada, det var mulig stod det. Så jeg bestilte gjennom online-skjemaet deres. Når bestillingen er bekreftet får jeg mail om at adsl ikke er tilgjengelig der jeg bor før 2 kvartal 2002. Dette vill jo ikke jeg, så jeg skulle avbestille. Sende de en mail, men da var jeg nødt å avbestille skriftlig. Så da måtte jeg skrive brev til dem om at jeg ikke var interessert allikevel (istedet for å ordne dette gjennom mail, noe som hadde vært MYE lettere) og jeg måtte så ringe dem og bekrefte at avbestillingen var i orden. Alt dette for en feil de hadde gjort.

Gikk så til anskaffelse av adsl fra Telenor. Dette gikk greitt. Ser at jeg fortsatt ikke kan få adsl hos NextGenTel. Nå sier de desember. Syns dette er lureri. Hvis de ikke har en anelse om når de kan tilby tjenestene sine et sted så bør de si det, ikke lyve og lure folk til å bestille!

Bluecom er nok neste valg for meg når kontrakten med Telenor går ut. Ska bli fint (selv om jeg er rimelig fornøyd med Telenor så langt).

Håper andre slipper samme problemene jeg har hatt og at NextGenTel tar seg sammen. Tror nok de alt i alt har et bedre tilbud enn konkurrentene, men service er viktig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...