Gå til innhold

Noen som kjenner ADVENT ADVENTMP5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet noe om eller har vært borti Elkjøp kameraet ADVENT ADVENTMP5 Link til elkjøp

5351673[/snapback]

Så de kameraene jeg også.

Nå som det finnes så mange billige gode kompaktkameraer fra Canon - Nikon - Pentax osv (alle de store) så vil jeg anbefale og ligge unna disse ukurante merkene.

Og siden kameraet heter "Advent" så virker det kanskje kun fire søndager i året?

Lenke til kommentar

Ja, ligg unna slike billigmerker. En annen ting som forundrer meg er at Elkjøp skriver følgende:

"Ta bilder med 5,0 millioner pikslers oppløsning og skriv ut fotografier i papirformatet A3!"

Her ser man tydelig hvorfor alle tror at megapixler har all betydning. Optikken på disse kameraene er så dårlig at man selv i A4 vil vri seg i smerte over de uskarpe bildene. Det hjelper ikke med 100 megapixler om optikken er for dårlig. I tillegg er bildebrikkene av en så lav kvalitet at bildet hovedsaklig vil bestå av støy om man er dumdristig nok til å prøve å ta et bilde innendørs. Skulle gjerne snakket et par ord med han som har skrevet reklameteksten for det kameraet der :)

Ikke tør de legge ut fullstendige spesifikasjoner heller. Skulle ikke forundre meg om det er 2-3 megapixler interpolert opp til fem.

Lenke til kommentar

tenkte selv å advent m8 eller noe. Kameraet er billig, men finner ikke noen gode reviews, kun nettsider som selger dem.

som disse:

1

2

så alt tyder på at dette er et lavbudsjett noname produkt som tilbys europeiske leverandører. Ser at alt fra høyttalere til bærbare pcer selges under navnet.

grunnen til en finner lite info er vel at de selges under ulike navn.

Lenke til kommentar

Vil du ha et kamera som kun kan brukes utendørs, og som er totalt ubrukelig innendørs, og ikke bryr deg om bildekvalitet overhodet, så vær så god :)

Du får kamera fra mer kjente produsenter til samme pris, og der får du helt grei bildekvalitet, optisk zoom og en masse annet som Advent-kameraet mangler.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg vil anbefale dette kameraet! :thumbup: (hadde det for noen mnd siden..) Ofte tok det bedre bilder enn speilreflekskameraet mitt. Både lys og farger ble ofte finere. Det eneste minuset er dårlig video-opptak. Har hatt problem med mørke bilder, men Advent leverer bra produkter. :D

mvh David Parleur

Lenke til kommentar

Greit at lys og farger blir bedre, men vær klar over at dette veldig ofte kommer av falsk oppskarping og unaturlig fargemetning. Hvis man begynner å studere et slikt bilde mot et speilrefleks som er riktig behandlet, ser man hvor forskjellen ligger. Samtidig må du se på skarphet (ekte skarphet), vignettering, skjevheter i linjer, unaturlige fargeoverganger, støynivå og lignende. Så å påstå at det tar bedre bilder enn et speilrefleks, blir veldig feil. Om det er din mening, så aksepterer jeg det. Men ikke legg det frem som reelle fakta.

Små kompaktkamera er best for de som ikke liker å etterbehandle og vil ha maks farger og skarphet selv om det går ut over detaljer og naturligheten i bildet. Billige kompaktkamera legger gjerne på enda mer for å skjule dårlig reell skarphet og andre feil. Speilrefleks er for de som liker å justere bildet til det er akkurat slik de vil ha det. Speilrefleks krever etterbehandling, og hvis man hopper over det punktet, kan det for enkelte "utrente øyne" se ut som bildene er dårligere enn kompaktkamera. Et kompaktkamera med for mye skarphet og farger, kan derimot ikke justeres verken den ene eller andre veien. Det er derfor speilrefleks overlater mest mulig av dette til brukeren.

Lenke til kommentar

På "dinside.no" har de testet et kamera med betegnelsen Ned.IT VC8100Z den 5. april i år (selges visstnok på COOP). De sier dette kameraet er det samme som selges under navnet Advent på Elkjøp, altså 8 mp versjonen.

Testen gir terningkast 2.

budjet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...