Gå til innhold

hvilken klasse er best til aoe?

Anbefalte innlegg

for å grinde alene, men også som har høy dmg og gjerne crit på aoen?

har en kompis som er 60mage og han gjør noe alvorlig skade med noen rosa gnister (ja noobzorz. veit ikke hva det heter)

min pally har nettopp lært consecrate med ny spec, den er jo fin, men jeg føler at pallyer bare kan gjøre ting delvis. mange bruksområder, men ikke overflink på noen av dem. derfor jeg har lyst til å bygge en alt som virkelig kan gjøre vei i vellinga på et eller annet vis.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rosa gnister = Arcane Explosion. Bruker vanligvis 1.5 sekunder, men oppgraderes vanligvis til instant (IAE), dvs. du trykker på knappen og gnister spretter ut umiddelbart.

Men, frostmage kan fint aoe-grinde alene, siden man har mye kontroll med talentene Permafrost og Improved Blizzard. Her er man langt vekke fra mobs så og si hele tiden, og med Ice barrier har man også et skjold som tar vekk en del skade.

Går du etter fire eller arcane, bør du helst ha en priest med. Du vil hovedsakelig bruke IAE, og er derfor innenfor melee-range for mange mobs.

Lenke til kommentar

Arcane explosion Rank 1 lvl 14 75 mana

Arcane explosion Rank 2 lvl 22 120 mana

Arcane explosion Rank 3 lvl 30 185 mana

Arcane explosion Rank 4 lvl 38 250 mana

Arcane explosion Rank 5 lvl 46 315 mana

Arcane explosion Rank 6 lvl 54 390 mana

Mage lærer ikke noen ny rank av AE etter lvl 54 ifølge thottbot.com.

Lenke til kommentar

Warlock har "Hellfire" men de har noen ulemper, for det første er den Channled, så de kan ikke bevege seg, det andre er at får hver ildbølge mister Warlocken selv 200 HP på lvl 60, så han svekkes.

Plusset er at manakostnaden for dette er 1300 Mana for ca. 15 sekunder med bølger hvert sekund. Hver bølge gir skaden Warlocken tar, pluss litt exstra. Selv gir jeg vel 230+ med hver bølge i AB.

Det kan være veldig kraftige saker. Du må bare være forberdt på enten å ha healer, eller som i AB, "Kamikazetrekk"

Lenke til kommentar

Gjorde Scholo i dag, 5-man. Grupper på 3-6 mobs, gruppa mi prøve å sheepe, shackle osv, men jeg ødela alle :). Sustained dps på mellom 700-1100. Gjorde 44% av all skaden, hadde to mages i gruppa.

Inntil neste patch så er kriger AoE-mesteren.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Rain of fire er ganske crappy, og med talenter har den 26% sjanse for å stunne i 3 sekunder (dvs. noen mobs kommer utenfor "area of effect"). En oppgradert Blizzard vil redusere hastigheten til mobs til 35% av vanlig, denne reduksjonen varer i 4.5 sekunder og siden mobs er inne i Blizzarden i alle de åtte sekundene den varer, blir reduksjonen påført på nytt.

Hellfire, igjen, man trenger en priest for å kunne grinde på denne måten, eller alternativt en uhorvelig mengde stamina. Og har man oppgradert Hellfire via talenter, er det 70% sjanse for å ikke bli avbrutt, men det hjelper lite når man har 10 mobs som slår på deg.

Frostmage > alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...