Gå til innhold

Nytt innhold Xbox 360-markedsplass (7 September 2011)

kewell79

Anbefalte innlegg

Hehe, det er ingen enkel problemstilling nei. Erfaring viser at det amerikanske samfunnet ikke akkurat er mest åpne for å konsekvent endre sine veier heller :)

Når det gjelder ekstarinnhold til altfor høye priser er det vel bare en ting som gjelder: vote with your money. Ved å ikke boikotte hele driten og få med flere på samme tanken, kan man (hvis man er veldig, veldig heldig) få sin stemme hørt i mylderet, slik at Ubi-toppene og deres kolleger i andre selskap tenker seg om to ganger før de skal bestemme prisen på det neste arbeidet deres. It's a long shot, but it's all we've got ;)

Og når det gjelder drap i USA er løsningen enkel: forby salg av ammunisjon på kjøpesentre! Det er såpass stor svartebørs og handel med illegale våpen at alle som vil får tak i det. Uten ammunisjon er derimot våpenet ubrukelig.

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg skjønner lite av problemstillingen din må jeg si, og det er ikke på grunn av manglende empati, eller fordi jeg har så forferdelig god økonomi selv. Da jeg var ung valgte jeg å bruke penger på spillblader og spill, og nedprioriterte andre ting som godteri og kino. Skulle jeg da kunne forlange gratis kino fordi jeg ikke hadde råd til å delta på samme aktiviteter som mange av mine jevnaldrende, og kunne risikert å bli mobbet?

Hvis en 13-åring vil skaffe seg tilleggspakken til Halo 3, og foreldrene ikke vil betale for den, så får han gå med avisen, male huset til naboen, eller ta på seg en annen jobb for å finansiere sitt luksusforbruk. Det er det resten av verden gjør. I stedet for å mase etter en slags kardemommelov for spillutviklere.

Forøvrig bør han ikke spille Halo 3 i det hele tatt, for Halo-spillene har 16-årsgrense.

Når det gjelder ekstarinnhold til altfor høye priser er det vel bare en ting som gjelder: vote with your money. Ved å ikke boikotte hele driten og få med flere på samme tanken, kan man (hvis man er veldig, veldig heldig) få sin stemme hørt i mylderet, slik at Ubi-toppene og deres kolleger i andre selskap tenker seg om to ganger før de skal bestemme prisen på det neste arbeidet deres.

Helt korrekt.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Det tok en interessant vending dette... :roll:

Poenget mitt i utgangspunktet (uten at jeg la særlig stor vekt på forskjellsbehandling, mobbing o.l.) var bare at de som vil betale for det kan gjøre det, mens de som nekter å betale for ekstra innhold kan vente... Her går det oftere på prinsipper enn hvorvidt man har råd eller ikke!

Og det er selvsagt ikke snakk om 6 mnd ventetid, men snarere 1-2 mnd...

Da får ihvertfall utgiverne litt av kaka, og vi som spillere har et valg... Noen her inne kunne ikke brydd seg mindre om man må betale 150-200,- for en tilleggspakke, mens andre nekter å gi så mye som en femmer for det! På denne måten for "alle" det som de vil, med unntak av de som uheldigvis skulle bli mobbet fordi de ikke kommer seg inn på de nye banene før etter 1-2 mnd...

Lenke til kommentar
Morsomt at du ikke klarer se sammenhengen her. Aldri hevdet at dette er et problem om det er unntakene. Blir derimot dette standar på de fleste spill har vi en helt annen situasjon. Da er ikke det små summer lenger. De fleste med hatten plassert på rett plass klarer å skjønne det. Da må man også regne med at spill ikke koster 600 kr lenger. Da bør man altså legge av 800 kr for spill. Dette er kriminelt mye og ja, det vil gjøre livet for mange på live surt.

Nåja, du klager over at spill er for dyre. Spill til konsoll kostet akkurat det samme for 15 år siden, og ja, noen kostet faktisk opp mot 800 kr. (les:gullkassetter til SNES)

Lønningene har steget siden den gang.

Bare se for deg en som spiller mye Halo 3. 13 år og mange "venner" på live. Ekstra matriale kommer. Hans foreldre nekter å betale 200 kr for dette. Ergo havner han utenfor. Det sier seg selv. Er dette potensielt for å kunne bli mobbet også? Ja, de som ikke tror det vet ikke hvor usakelig mobbing ofte kan være.

Hvis han blir mobbet for å ikke ha den siste expansionpacken, så er kanskje ikke det største problemet gutten har. Hvis gutten havner utenfor ved å ikke ha det aller nyeste bør gutten kanskje komme seg litt ut og sosialisere seg. Nå vet ikke jeg heller hvor stor skade man kan ta av 'usakelig' mobbing. Kanskje problemet ligger et annet sted?

Jeg mener dette er og blir feil når denne personen (eller hans foreldre) alt har betalt 600 kr for spillet og 500 kr for live. Det blir 1100 kroner. Alikevel skal man altså få slikt sist fordi man har lite penger? Ingen som kan se for seg hvor vanskelig det kanske har vært for enkelte å komme ut med de 1100 kr?

Å komme med argumenter om at det er en luksusvare og at man bør klare å betale såpass siden man har råd til spille er så trangsynt at det er pinelig.

Vet ikke hvem som er trangsynt her, men jeg tror det er deg. Nå vil jeg faktisk si at det å ha en spillekonsoll til 3000,- er en luksus som man bare kan unne seg hvis man har råd, eller mener du at du skal ha den gratis og?

Kan vel i mange sammenhenger sammenlignes med Charlie og sjokoladefabrikken. Fikk ikke han en sjokkolade i året? På bursdagen. Det vil ikke dermed si ar han han har råd til å kjøpe mange fordi han fikk prioritert seg selv til litt luksus en sjelden gang. Er ikke slik økonomien hos folk fungerer. Men dan gang ei. Vanskelig å sette seg inn i enkeltes økonomi når det går så greit med sin egen?

6397655[/snapback]

Nå vil ikke jeg sammenligne et 360-spill med en sjokolade, men la gå. Kjøper du en sjokolade, forventer du da å få med en cola? Nei, trodde ikke det. Det er ikke så lett å sette seg inn i andres økonomi, men jeg kan sette meg inn i min egen, og det er vel det folk flest bør gjøre.

Til slutt vil jeg si:

Hvis utviklerne slutter å ta seg betalt for disse ekspansionpacks, vil vi snart slutte å se dem. Du bør våkne opp og se hvordan verden faktisk fungerer. Har man ikke råd til å kjøpe noe, spar penger eller jobb for dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Chromehounds demo ute...

6403998[/snapback]

:w00t: Gleder meg. Kjipt at jeg ikke kan starte å laste det ned fra jobben.

Lenke til kommentar
Så... Boxen din skal på ferie? :)

Får laste ned Chromehounds når jeg kommer hjem. Bare håper det ikke er "just another mech-game" ..

6404268[/snapback]

Jepp! Min bokx tok ferie, 2 dager etter eg fikk rigget til mitt Z-5500 system. Må heller ikkje glemme at eg gjikk ut på friuke den dagen :roll:

Men ja! Er litt tilvsom tyil dette spillet. Har aldri likt Mech spilla så det spørs om dette blir noen vinner. Men fint det at det ligger noen demoer klar til testing når eg endelig sitter med ein boz som funker :D

Lenke til kommentar
faktisk enig der med deg, jeg har ennå ikke skjønt hva som er så spesielt med spillet. Synes heller Full Auto ser kulere ut... Selv om dette er to forskjellige spill..

6404461[/snapback]

Full auto var ihvertfall ikkje min stil. Takker seg til med gode minne fra Twisted Metal til PS1 :wuB

Lenke til kommentar

Og her er hvorfor ikke alt innhold kommer til alle land, eller samtidig til alle land.

Q: How come my country doesn't get any of this cool content? What's up with that?!

A: There is no easy answer as to why every region doesn't get every single piece of downloadable Xbox Live content. In short, there are many factors that influence content availability that we don't control.

If you've ever tried to take your lemonade stand worldwide you'd understand. What happens if a country has enacted a ban on lemon-derived products? Or what if my lemonade fails to pass a certification board? Or what if yellow-colored drinks are not allowed for public consumption? And do I need a license to use lemons from someone else's orchard? Welcome to the real world where unfortunately/fortunately there are a host of conditions that influence and regulate what you can and can't do.

Governments, politicians, laws, regulations, video game rating boards, the ins-and-outs of licensing, Copyright and other Intellectual Property laws and treaties - any one of which can directly impact where content is available and where it is not.

In every region we offer content these factors are unique. There is not one single Video Game Rating Board that governs the ratings each video game receives. The United States and part of Canada have the ESRB. Japan has CERO. Australia and New Zealand have varying forms of the OFLC (Australia OFLC / New Zealand OFLC). Germany has the USK. Roughly twenty-five European countries have the widely adopted PEGI. And so on and so on. Not all governments are the same. Laws are different. Regulations are different. Cultural preferences are different. And let's not even start in on the licensing model for the entertainment industry.

Yuck.

So if anything, don't take it personally. We want to offer up as much quality Xbox Live content that we can and we want the Xbox Live community to have access to as much of it as possible. Content is not region exclusive because we want it that way. Trust us. We don't like it any more then you do.

Tatt fra major Nelson sin faq.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Jeg tror chromehounds godt kan kvalifiseres som topp 3 elendige demoer. Hvordan kan noen få lov til å lage noe så elendig? Trege bevegelser, null oversikt, enooormt trege våpen, dårlige teksturer, animasjoner og eksplosjoner, og et plott som virker rimelig tynt. Huff. Ikke verdt å laste ned engang.

Edit: Mechwarrior uten hastighet, brauta våpen eller en mulighet for å hoppe og fly kan dette kalles.

Endret av MattMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...