Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kommer ikke inn på enkelte mapper

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner var skikkelig drittsekk her om dagen og fjerna alle brukere og gruppenavn under "Sikkerhet" på den ene partisjonen min (D:).

Det som har skjedd er at på D: så er det tre mapper jeg ikke har tilgang til (veit ikke om det er fler).

Jeg har lagt til flere bruker- og gruppenavn uten at det hjelper (administrator, administratorer, system osv).

Og når jeg prøver å gå på "Sikkerhet" på hver av mappene får jeg opp en feilmelding som sier: Du har ikke tillatelser til å vise eller redigere gjeldende tillatelsesinnstillinger for <mappe navnet>, men kan bli eier eller endre overvåkinginstillinger.

Jeg bruker WinXP.

Er det noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-07 12:12, zn00ker skrev:

En jeg kjenner var skikkelig drittsekk her om dagen og fjerna alle brukere og gruppenavn under "Sikkerhet" på den ene partisjonen min (D:).

Det som har skjedd er at på D: så er det tre mapper jeg ikke har tilgang til (veit ikke om det er fler).

Jeg har lagt til flere bruker- og gruppenavn uten at det hjelper (administrator, administratorer, system osv).

Og når jeg prøver å gå på "Sikkerhet" på hver av mappene får jeg opp en feilmelding som sier:
Du har ikke tillatelser til å vise eller redigere gjeldende tillatelsesinnstillinger for <mappe navnet>, men kan bli eier eller endre overvåkinginstillinger.

Sørg for at du er innlogget som administrator. Gå inn på sikkerhet på D: Trykk deretter på advanced(avansert på norsk? :smile:). Hvis administrator står i den lista som kommer opp, merker du den. Kryss deretter av i den boksen som står lenger ned, på engelsk står det "Replace permission entries..." og trykk deretter OK 2 ganger. Nå skal du ha fått tilgang til alle undermapper og filer på D:

Lenke til kommentar

opne en eller annen mappe...hvilken som helst

1:tools->folder options->view->gå helt nederst og slå av simple file sharing

2: opne kontroll panel->admistrive tools->computer managem,ent->local users and groups-> lag en ny bruker som er member i adminstrator gruppa

3: logg enten inn som den nye brukern du lagde eller bare legg til den brukern du alerede er til administrator gruppa...

4: opne min datamaskin (explorer...whatever)

høyreklikk på en og en hdd disk (c,d,e, osv) velg egenskaper-> trykk på security og legg administrator gruppen in der og allow på alle duppedingsene

(fjern eventuelle andre ting der...feks din bruker med deny på read osv...)

nå tror jeg du skal kunne gå på egenskaper på de mappene og skru på allow inheritable bla bla bla eller bare legge til din bruker der

sitter ikke med winxp nå....og jeg tror det kunne ha vært lettere måter og gjort dette på men jeg er ganske sikker på at det jeg sa nå skal funke :smile: funker på win2k :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd metodene til Spirograf og NoName(takk for svar) uten at det funka. Men det er ikke bare tre mapper jeg ikke har tilgang til men hvertfall 15 stk. Og deriblant all skole arbeidet mitt som har har sittet i nesten 3 dager for å få gjort ordentlig!

Så jeg begynner å bli litt frustrert og irritert her nå.

Men det er vel noen som har peiling på hva jeg kan gjøre?!

Vær så snill!!

Jeg vil ikke sitte 2-3 dager på nytt for å få fiksa det skole arbeidet.

Lenke til kommentar

Endelig!

Jeg fant ut av det. Det jeg gjorde var å høyreklikke på den mappa det gjelder gå på Egenskaper->Sikkerhet->Avansert. Så under "Eier" setter du deg selv, og trykker "Bruk". Så går du ut av "Egenskaper" og går inn igjen på "Sikkerhet", da skal administrator gruppa stå der. Da går du på "Legg til.." og legger til deg selv her også.

Det er mye man finner ut ved å sitte å prøve av seg selv! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...