Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ønsker ny stabil router

Anbefalte innlegg

Har tenkt å legge godvilja til og kjøpe meg en ruter nå som koster såpass mye at jeg slipper å boote den èn gang i uka, fordi det bare er sånn. Eller at jeg ikke kan logge meg inn og endre på settings etter en uke, fordi det bare er sånn. Eller at den plutselig slutter og fungere og later som om den ikke har internett etter 3 uker, sikkert fordi det bare er sånn.

Så nå sikler jeg etter en ruter som kan gi meg god trådløs og god tråd, og ikke minst stabilitet jeg kan stole på. Den ruteren jeg nå har som hatobjekt hjemme i stua er en 3com-officeconnect(en av de tidligere versjonene, overkant av 2 år nå).

Så hittil er alternativene denne siden jeg liker å spille, og også liker å laste ned ting og tang fra tid til annen.

Flere eller bedre alternativer, eller kommentarer ønskes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale Asus Wl 500G Delux på det sterkeste, har nesten samme selv, bare ikke delux versjonen

(som har støtte for USB 2.0, slik at du kan koble til en ekstern hdd og bruke den som nettverksdisk,

og noen andre forandringer/forbedringer i forhold til standard versjonen)

Siden jeg kjøpte den for ca. 1 år siden, har den konstant vert plugget i støpselet, og den har ikke klikket eller stoppet å fungere en eneste gang...

Oppsettet er vell kanskje ikke det aller enkleste, men den har en Quick setup slik som andre router, så det skal ikke vere noe problem...

Signalstyrken er ganske bra så lenge den står plassert i samme etasje som evnt. den bærbare pc står.

For meg var dette litt for svakt, fordi vi har 3 etasjer, så jeg kjøpte meg en kraftigere antenne som jeg erstatta den gamle med, signalstyrken ble merkbart bedre....

Den D-linken ser også veldig grei ut, hadde sikkert gått for den selv som alternativ, eneste jeg har hørt at det har vert problemer med strømforyningen på d-link trådløse routere, men dette har vell D-link gjort noe med for lenge siden kan jeg tenke meg ;)

post-68894-1135820033_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ellers kan du jo ta en kikk på Draytek routere, de er stabiliteten selv, koster litt, men det betaler seg, de er teknisk avanserte og er svært stabile og har god rekkevidde. Har hatt noen slike selv og har bare godord og si om dem, kan absolutt anbefales, spesielt 2900G modellen som jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...