siDDis Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Eg kom over dette lydkortet http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...42X213167961950 Stemmer det at det har ekte Dolby Digital Enkoding som fungerer til spel? Eller er det bare ein skrytefaktor? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Eg kom over dette lydkortet http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...42X213167961950 Stemmer det at det har ekte Dolby Digital Enkoding som fungerer til spel? Eller er det bare ein skrytefaktor? 5351050[/snapback] Det er meg bekjent kun Soundstorm (som kun ble levert på Nforce2 hk) som har Dolby Digital støtte i spill. Dolby Digital i dette tilfellet er kun gjeldene ved DVD/Video avspilling. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Lydkort med støtte for forskjellig Dolby Digital teknologi har eksistert i årevis. DD Live er jo en teknologi som er ment for PC. Hvor bra det er vet jeg ikke. Så kommer det jo selvf. an på om spillet støtter dette. Ellers opplyser ikke PCutstyr om hvilket Terratec kort de selger. Det finnes flere Aureon "smaker" og tror kun en av de har DD Live. ..og det lignet ikke på det kortet som er avbildet hos PCutstyr. Mer om DD Live: http://www.dolby.com/consumer/technology/dolby_live.html DD Live kort fra Terratecs nettsider: http://sounden.terratec.net/modules.php?op...article&sid=237 Endret 29. desember 2005 av Kjellvez Lenke til kommentar
skyline Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Lydkort med støtte for forskjellig Dolby Digital teknologi har eksistert i årevis. DD Live er jo en teknologi som er ment for PC. Hvor bra det er vet jeg ikke. Så kommer det jo selvf. an på om spillet støtter dette. Ellers opplyser ikke PCutstyr om hvilket Terratec kort de selger. Det finnes flere Aureon "smaker" og tror kun en av de har DD Live. ..og det lignet ikke på det kortet som er avbildet hos PCutstyr. Mer om DD Live: http://www.dolby.com/consumer/technology/dolby_live.html DD Live kort fra Terratecs nettsider: http://sounden.terratec.net/modules.php?op...article&sid=237 5351227[/snapback] Vel, med Dolby Digital i denne sammenheng, mener jeg selfølgelig full digital stream til ekstern Reciver som tar seg av dekoding/forsterkingen, og ikke noen crappy 5.1 pc høytalere. Skikkelig 5.1 DD Digitalt overført i spill er det kun Soundstorm som har. Sitere: "Other sound solutions outputting via optical or coaxial can also pass through an already encoded 5.1 signal (DTS or Dolby) such as DVD's. This untouched audio source is sent to the amplifier then it decodes the raw format and outputs to all 5.1 channels accordingly – like PowerDVD with "SPDIF pass-through" set in the audio preferences. Games, MP3s, and all other PC generated sounds are NOT already encoded into 5.1 therefore you'll be limited to sending a two channel signal to your amplifier on anything but SoundStorm due to lack of on the fly encoding of 5.1 Dolby Digital at the source end." Har prøvd dette selv, Nforce2 hk (Asus A7N8X Deluxe) Gir A/V reciveren min (Harman/Kardon AVR7000) 5.1 DD inn, men på alle andre onboard og PCI lydkort kommer det kun 5.1 DD ved DVD avspilling, ikke i spill. Link "The best way to enjoy Dolby Digital while playing games on your PC is to get a system that supports interactive Dolby Digital encoding, such as ones with NVIDIA® nForcetm or nForce2tm motherboards. These motherboards are the first PC hardware pieces to be designed from the ground up to deliver Dolby Digital audio during game play, and as a result, they have the most powerful audio processing hardware ever seen on the PC." The Nforcers Hq Mer her: Overclockers.com Og her: Link Problemet er som nevnt her, PCI bussen takkler ikke så mye data som Dolby Digital Encoding krever. Spill har nemmelig ingen 5.1 Stream, spill må få lyden generert på pc`en, og trenger derfor en Encoder som tar seg av dette. 5.1 DD stream klarer man ikke on-the-fly uten egen hardware Encoder, denne krever så mye båndbredde, at PCI bussen ikke strekker til. Men PCI-E burde gjøre susen. Så det kommer nok PCI-E lydkort med skikkelig Dolby Digital 5.1 i spill også snart -igjen. Dessuten ryktes det om Soundstorm2 på fremdtidige Nforce hk (og muligens også på ny skjermkort!?) Endret 29. desember 2005 av skyline Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Eneste lydkortet som jeg kjenner til som koder alle lyd-signal fra PCen til DD er HDA Digital - HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold Feature Transforms all PC audio signals into a Dolby Digital signal Dette kortet er å få kjøpt på SHG.no Lenke til kommentar
skyline Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Eneste lydkortet som jeg kjenner til som koder alle lyd-signal fra PCen til DD er HDA Digital - HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold Feature Transforms all PC audio signals into a Dolby Digital signal Dette kortet er å få kjøpt på SHG.no 5351489[/snapback] Nice! BESTILT NÅ!! Gleder meg!! Har savnet DD 5.1 siden jeg gjikk fra Asus A7N8X Deluxe(Nforce2) til DFI LP NF4 SLI DR (Nforce4) Man pleier sjeldent å nedgradere, men i lyd så ble jeg nedgradert kraftigt fra Nforce2 til Nforce4. Nå gleder jeg meg til å prøve HDA Digital Mystique!! Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Ikke dumt Skyline! Min bror har også bestillt, regner med det er i hus i løpet av morgendagen. Så jeg ser frem til å se om det lever opp til forventningene. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Trur neppe pci bussen er for treig til realtime Dolby Digital enkoding. Å koble opp via analog surround er jo for meg bare stress når det er dvd-audio spelaren min som bruker dei kontakta. Irriterer meg som bare det akkurat det der. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Eneste lydkortet som jeg kjenner til som koder alle lyd-signal fra PCen til DD er HDA Digital - HDA Digital X-Mystique 7.1 Gold Feature Transforms all PC audio signals into a Dolby Digital signal 5351489[/snapback] Og det som gjør dette mulig er Dolby Digital Live, som er akkurat det samme som Terratec kortet er utstyrt med og derfor står også den samme teksten i Terratec kortets beskrivelse. ..så da er vi tilbake til det igjen. Endret 30. desember 2005 av Kjellvez Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Vel, med Dolby Digital i denne sammenheng, mener jeg selfølgelig full digital stream til ekstern Reciver som tar seg av dekoding/forsterkingen, og ikke noen crappy 5.1 pc høytalere. Skikkelig 5.1 DD Digitalt overført i spill er det kun Soundstorm som har.(snip) Det virker iallefall for meg at det er det DD Live er, og at Terratec kortet støtter dette. Endret 30. desember 2005 av Kjellvez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå