Gå til innhold

Problemer med å få re-instalert updater! VIKTIG !

Anbefalte innlegg

Tja, her kommer beretningen om mitt lille problem:

Jeg brukte iPoden som HardDisk, men så i all hast kom jeg til å dra den ut av docing-stasjonen før overføringen av 5GB film var ferdig. Dette førte til at den mer eller mindre kræsjet totalt. Etter det har jeg på flere måter prøvd å få liv i den igjen:

*La batteriet lade seg ut, siden den bare sto på med "dont remove" blinkede.

*trykke inn alle tastene mens den er koblet direkte til en strømkilde (stikontakt)

*oppdatere med iPod updater

Jeg har i midlertid kommet frem til at det siste er riktig fremgangsmåte, mitt umidelbare problem var da bare at iPod updater klikket når jeg sa at jeg ville gjennopbygge iPoden, som forresten ikke viste seg på iMacen når jeg koblet den til etter at jeg fikk beskjed av iTunes om at den ikke kunne leses og måtte gjennoppbygges med iPod Updater. Så da tenkte jeg, som jeg er vant til å gjøre etter å ha brukt windows i mange år tidligere, at det er noe feil med programmet, så jeg bare slettet mappen som tilhørte iPod Updater i Verktøy mappen under Programmer. Så lastet jeg ned programmet på nytt fra Apple sine update sider, men da jeg skulle til å instalere kom en ny liten hindring i veien og ødela for meg. Jeg kommer (i instalasjons veiviseren) forbi alt som du må klikke godta på, så velger jeg at jeg vil instalere på harddisken. Men så kommer jeg til der hvor du kan velge spesifikt hva du vil gjøre. Der kommer det opp to elementer på listen, disse er begge krysset av, men markert med påskriften "hopp over" bak seg. Så når jeg trykker instaler kommer det bare en beskjed om at det ikke er noe å instalere.

Hvordan kan jeg få fikset dette problemet?

Jeg er veldig avhengig av iPoden min i hverdagen så det haster litt for meg å få fikset det.

Her er info om dataen min og om iPoden:

iPod'en er den som kom før fotoipod, dvs en helt vanlig 20GB hvit ipod med runde kanter, click-wheel og svart hvit skjerm med blått backlight (som etterhvert er blitt litt grønn aktig).

Jeg har hatt den i litt over et år, kanskje en måned eller noe. Og jeg har egentlig ikke mistet den i bakken noe særlig eller skadet den på annen måte (sett bortifra endel riper da selvsagt.

Jeg har en av de nye iMac G5, med innebygd kamera og 17'' skjerm med 1024mb minne og front row++

håper på snarlig hjelp i fortvilelsens stund: Jan Philip

ps: Om noen kunne sende meg en kopi av updater filen som ikke er pakket ned løser vel egentlig problemet seg halveis, om det funker å oppdatere iPoden da. Du kan sende meg en mail på [email protected] om du har filen, takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, først av alt hadde jeg restartet iPoden (meny + select knappen i midten) - så hadde jeg kjørt Programvareoppdatering (under Systemvalg) for å hente ned siste versjon av iPod updater, mulig siste versjon av iPod updater kan fikse problemet ved å gjenopprette alt.

Edit: Jeg har nå zippet min iPod updater fra 17 nov. (siste versjon, 35,7MB). Du kan hente den her!

Endret av PiRANhA
Lenke til kommentar

tusen takk, men jeg tror det filen er invalid. Jeg har prøvd å åpne den både med zipIt og stuffit expander. Ingen av de klarer det. Så om du kunne sjekke det og eventuelt prøve å lage den på nytt? om det ikke er for mye bry :p

Tusentakk hilsen: Jan Philip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...