Gå til innhold

Oppdatere HK bios? Vits i?

D.T

Anbefalte innlegg

Jeg har da et EPOX EP-8KDA3+ som jeg aldri har gjort no spess med. Og lurte da på om det er greit å bare gå inn på epox sine sider og laste ned bios og "innstallere" alle de oppdateringen som var der.

Hører folk har så mye feil mld og kødd når de driver med sånt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Don't fix it if it ain't broken.

5351701[/snapback]

men det er utrolig morsomt å prøve uansett?

5351739[/snapback]

La det være hvis du ikke har noen problemer. Jeg har flashet biosen selv om pc'n var helt ok og nå sitter jeg med en nettverksport som ikke virker og nyeste Dvdbrennern'n til NEC som heller ikke virker på denne maskina, noe som er veldig rart pga. min gamle dvdbrenner fungerer på maskina men skriver i 2,4X men den er egentlig 8X

Lenke til kommentar

5351701[/snapback]

5351739[/snapback]

La det være hvis du ikke har noen problemer. Jeg har flashet biosen selv om pc'n var helt ok og nå sitter jeg med en nettverksport som ikke virker og nyeste Dvdbrennern'n til NEC som heller ikke virker på denne maskina, noe som er veldig rart pga. min gamle dvdbrenner fungerer på maskina men skriver i 2,4X men den er egentlig 8X

5351774[/snapback]

Hvorfor går du ikke bare tilbake til den gamle BIOSen da?

Selv har jeg aldri hatt problemer med dette og jeg har flashet endel bios'er gjennom årene :) Det er blitt utrolig greit nå som man kan gjøre det fra Windows.

Lenke til kommentar

5351701[/snapback]

5351739[/snapback]

5351774[/snapback]

Hvorfor går du ikke bare tilbake til den gamle BIOSen da?

Selv har jeg aldri hatt problemer med dette og jeg har flashet endel bios'er gjennom årene :) Det er blitt utrolig greit nå som man kan gjøre det fra Windows.

5353954[/snapback]

Har flasha tilbake til den gamle biosen men nettveksporten og dvdbrenneren virker fortsatt ikke

Lenke til kommentar
Dvdbrennern'n til NEC som heller ikke virker på denne maskina, noe som er veldig rart pga. min gamle dvdbrenner fungerer på maskina men skriver i 2,4X men den er egentlig 8X

5351774[/snapback]

Sikker på at IDE kontrolleren fortsatt står i UDMA mode, og ikke har hoppet over til PIO modus? Det kan skje. I såfall, avinstaller den aktuelle IDE kontrolleren, restart Windows, så installeres den automatisk når du kommer inn i Windows igjen.

Lenke til kommentar
Dvdbrennern'n til NEC som heller ikke virker på denne maskina, noe som er veldig rart pga. min gamle dvdbrenner fungerer på maskina men skriver i 2,4X men den er egentlig 8X

5351774[/snapback]

Sikker på at IDE kontrolleren fortsatt står i UDMA mode, og ikke har hoppet over til PIO modus? Det kan skje. I såfall, avinstaller den aktuelle IDE kontrolleren, restart Windows, så installeres den automatisk når du kommer inn i Windows igjen.

5356716[/snapback]

Ja, tror vel også på den teorien. Det kan også være verd å ta en titt på innstillingene i BIOS for IDE kontrollerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...