D.T Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg har da et EPOX EP-8KDA3+ som jeg aldri har gjort no spess med. Og lurte da på om det er greit å bare gå inn på epox sine sider og laste ned bios og "innstallere" alle de oppdateringen som var der. Hører folk har så mye feil mld og kødd når de driver med sånt Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Det skal stå hva hver enkelt oppdatering gjør. Hvis du ikke har bruk for noen av disse, er det ikke nødvendig å oppdatere. Og det kan gå galt. Egen erfaring: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=505559&hl= Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Er maskinen stabil og du ikke har noen problemer så la bios oppdatering være. Samme rådet pleier også og stå på siden til produsentene. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Don't fix it if it ain't broken. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Don't fix it if it ain't broken. 5351701[/snapback] men det er utrolig morsomt å prøve uansett? Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Don't fix it if it ain't broken. 5351701[/snapback] men det er utrolig morsomt å prøve uansett? 5351739[/snapback] La det være hvis du ikke har noen problemer. Jeg har flashet biosen selv om pc'n var helt ok og nå sitter jeg med en nettverksport som ikke virker og nyeste Dvdbrennern'n til NEC som heller ikke virker på denne maskina, noe som er veldig rart pga. min gamle dvdbrenner fungerer på maskina men skriver i 2,4X men den er egentlig 8X Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Don't fix it if it ain't broken. 5351701[/snapback] men det er utrolig morsomt å prøve uansett? 5351739[/snapback] La det være hvis du ikke har noen problemer. Jeg har flashet biosen selv om pc'n var helt ok og nå sitter jeg med en nettverksport som ikke virker og nyeste Dvdbrennern'n til NEC som heller ikke virker på denne maskina, noe som er veldig rart pga. min gamle dvdbrenner fungerer på maskina men skriver i 2,4X men den er egentlig 8X 5351774[/snapback] Hvorfor går du ikke bare tilbake til den gamle BIOSen da? Selv har jeg aldri hatt problemer med dette og jeg har flashet endel bios'er gjennom årene Det er blitt utrolig greit nå som man kan gjøre det fra Windows. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Don't fix it if it ain't broken. 5351701[/snapback] men det er utrolig morsomt å prøve uansett? 5351739[/snapback] La det være hvis du ikke har noen problemer. Jeg har flashet biosen selv om pc'n var helt ok og nå sitter jeg med en nettverksport som ikke virker og nyeste Dvdbrennern'n til NEC som heller ikke virker på denne maskina, noe som er veldig rart pga. min gamle dvdbrenner fungerer på maskina men skriver i 2,4X men den er egentlig 8X 5351774[/snapback] Hvorfor går du ikke bare tilbake til den gamle BIOSen da? Selv har jeg aldri hatt problemer med dette og jeg har flashet endel bios'er gjennom årene Det er blitt utrolig greit nå som man kan gjøre det fra Windows. 5353954[/snapback] Har flasha tilbake til den gamle biosen men nettveksporten og dvdbrenneren virker fortsatt ikke Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Dvdbrennern'n til NEC som heller ikke virker på denne maskina, noe som er veldig rart pga. min gamle dvdbrenner fungerer på maskina men skriver i 2,4X men den er egentlig 8X 5351774[/snapback] Sikker på at IDE kontrolleren fortsatt står i UDMA mode, og ikke har hoppet over til PIO modus? Det kan skje. I såfall, avinstaller den aktuelle IDE kontrolleren, restart Windows, så installeres den automatisk når du kommer inn i Windows igjen. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Dvdbrennern'n til NEC som heller ikke virker på denne maskina, noe som er veldig rart pga. min gamle dvdbrenner fungerer på maskina men skriver i 2,4X men den er egentlig 8X 5351774[/snapback] Sikker på at IDE kontrolleren fortsatt står i UDMA mode, og ikke har hoppet over til PIO modus? Det kan skje. I såfall, avinstaller den aktuelle IDE kontrolleren, restart Windows, så installeres den automatisk når du kommer inn i Windows igjen. 5356716[/snapback] Ja, tror vel også på den teorien. Det kan også være verd å ta en titt på innstillingene i BIOS for IDE kontrollerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå