HKRoed Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hei! I bilen har jeg en Clarion spiller som jeg vil koble mobilen til med denne kabelen for musikkavspilling. Bak på bilstereo'n er det en tilkobling som heter C bus e.l. Hva er denne til? Kan jeg bruke denne? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hei!I bilen har jeg en Clarion spiller som jeg vil koble mobilen til med denne kabelen for musikkavspilling. Bak på bilstereo'n er det en tilkobling som heter C bus e.l. Hva er denne til? Kan jeg bruke denne? 5350660[/snapback] Dette er en kabel som overføer signalet ut fra mobil på 2 stk rca kontakter som passer vanlige recivere og bil forsterkere, men jeg vet ikke av noen clarion spillere med denne type inngang. Så tror du må koble denne til en ekstra forsterker. C bus er for tilkobling av cd veksler eller dab radio Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Det skal fungere om du har aux inn(RCA inn) på cd spilleren vil jeg tro. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Det skal fungere om du har aux inn(RCA inn) på cd spilleren vil jeg tro. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hvis du ikke allerede har kjøpt kabelen ville jeg kanskje heller gått for en liten radiosender. Du får dem til sony-ericsson telefonene. Har dessverre ikke noen link her.. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Snakka med en som har litt greie på Clarion nå, og han sa at det finnes overgang fra firkantet C-bus kontakt til phono. På min bilstereo er C-bus'n rund (tror jeg). Vet noen om denne overgangen finnes? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Skal det være lett å hjelpe deg så må du i det minst klare å trykke ut av deg hvilken spiller du har. Pioneer har modeller slikt kan gjøres på og så har du de billig modellende de ikke har slikt til, dette var et eksempel da og slik er det med clarion også. Det du leter etter er noe a la dette. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Da har jeg endelig fått notert vanet på spilleren: Clarion DRX5375 Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Clarion bruker to protokoller på tilkoblinger, Ce-Net (firkantet kontakt) og C-bus (rund kontakt). De fleste fabrikanter lager en overgang for AUX-tilkobling til CD-skifterinngangen, men ser ikke ut som Clarion eller ettermarkedet har laget noe slikt ennå. De fleste (Clarion-)service-verksteder burde dog kunne lage en overgang som gir deg RCAplugg-inngang på C-buspluggen. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Akkuratt. Noen Clarion verksteder å tipse meg om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå