Gå til innhold

Koffor Bergen e' best!


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin bump ja. Har vært på begge plasser og må si at Bergen eiger Oslo på de fleste punkter i mine øyner. Iallefall når det kommer til hygge. Også en MYE finere by. Oslo har tapt seg sykt de siste årene, noe som sikkert har noe med at sikkert lang over 50% av alle i Oslo er utlendinger. Ang øl. Utrolig at folk kan snakke negativt om hansa! Har oslo noe øl? Ringnes er blitt dansk.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

bergen er konge,

vi trenger aldrig og vanne plantene våres,

vi kan stille oss ute i hagen så slipp vi og dusje

vi støtter kun 2 livs stiller. øl drikkeren og fjell klatreren

vi har akvariet hvor du kan stikke fingeren inn til krokodillene :) ( kan tjene masse penger på vedemål :blush: )

vi har ingen bestemte turistmål så slipper den konstante strømmen av turister.

vi har mange flotte hull i veiene våres at vi altid har noe og klage om.

vi har et fisketorg. vis du trenger en unskyldning for og slippe jobb imorgen :sick: :sick: :sick:

vi trenger aldrig og grave etter makken vi skal fiske med,

vi slipper og luke ugress, brunnsneiglen spiser alt

vi har altid noen ungdommer som spiller høy musik, så du trenger ikke mp3 spiller når du vandrer i bergen.

 

bergen ftw :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morro å lese Dotten sine gamle posten. Ser en viss forandring på de i denne tråden og de han har nå :p

 

Min bedre halvdel kan bekrefte at jeg ikke har modnet med årene.

 

Til tross for at dette var litt av en bump, Bergen er fortsatt best. Siden sist har jeg seilt rundt langs kysten og til og med vært oppe på Svalbard.

 

Norge kan være stolt av mange fantastiske byer, på tross av Oslo.

 

Men så er jo ikke Bergen en norsk by, den er bergensk.

Lenke til kommentar

Utlendinger har jeg ingen problemer med, det tilfører som regel bare noe positivt. Angående dop, jeg har endel tidligere bekjente her fra Bergen som bedrev med denslags. Dette var etnisk norske og nesten alle flyttet til... jepp... Oslo. Like greit egentlig.

 

Oslo er en fin by å besøke. Det er også fint i utkanten når man kommer til de litt mindre tettbebygde strøkene rundt. Selv pleide jeg å tilbringe hver sommer i Slemmestad i sin tid, selv om det er et tiår siden sist.

 

Oslo skiller seg ut ved å være veldig lite lik andre norske byer. Den mangler identitet, lider av at de fleste der kun er bosatt midlertidig.

 

Det blir litt annerledes å komme til Stavanger, Bergen, Kristiansand, Bodø, Ålesund, Tromsø og Trondheim. Det er mer idyllisk.

 

Men jeg er glad Oslo er hovedstad. Det ville ødelagt andre byer om de hadde vært hovedstad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...