Gå til innhold

Koffor Bergen e' best!


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-07 11:56, skrev Dotten:



Hansa øl

Norges flotteste kvinner

få østlendinger her :smile:


Vi er til og med så generøse at vi lar andre lag i tipeligaen vinne nokken kamper, på egen bekostning....
:grin:


 

HALLELUJA!

 

:smile:

 

Har sagt det før, og sier det igjen: Bergen er en trivelig, vakker og sjermerende by!

 

"Take me down to the paradise city where the grass is green and the girls are pretty!"

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Btw, gruser Oslo Bergen på alle områder.

Skal vi se...

Øl? Nei. Ringnes er verre enn Hansa.

Fotball? Nei. Ikke at jeg er Brannfan, men nei.

Crimerate? HELL NO!

Kvinner? Ikke min erfaring.

Arkitektur? Ikke narr meg til å le.

Generell stemning? Bergen vinner hver gang.

Uteliv? Sure... Har jeg lyst til å bli slått ned i hytt og pine så kanskje...

 

Eneste jeg kan tenke meg Oslo er bedre på er kollektivtrafikk.

Lenke til kommentar

Ringnes og Frydenlund er begge bedre øl en Hansa, men det er en smakssak og helt unødvendig å diskutere. På fotballen er det veldig jevnt. Begge byene har en storklubb med en lang og stolt tradisjon. Jeg tror også Brann og VIF stiller ganske likt i årets sesong. Crimeraten er høyere i Oslo, men det merker man egentlig ikke noe til. Kvinnene ser bedre ut i Oslo. Bare dialekten til bergenske damer er den største turn off-en jeg kan tenke meg. Arkitekturen er også en smakssak. Visst er Bryggen fin, men jeg er mye mer fan av moderne vakre bygg, f.eks. Barcode-rekka, Operaen og Tjuvholmen. Hva du mener med generell stemning er jeg ikke sikker på. Utelivet har jeg til gode å prøve ut i Bergen, så der kan ikke uttale meg, men det er ikke akkurat en kjemperisiko å gå på byen i Oslo. Det er lett å holde seg unna vold om man vil det.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Eneste jeg kan tenke meg Oslo er bedre på er kollektivtrafikk.

 

Den som folk utenbys ikke skjønner noe av?. Første gang jeg var i Oslo var jeg "nødt" til å snike på T-banen fordi jeg ikke skjønte bilettsystemet, og de bemannede bilettlukene var alltid stengt når jeg trengte bilett.

Mulig dette sier mer om meg enn systemet, men jeg mener forstsatt at systemet på den tiden (år 2000) burde være mulig å forstå for en datakyndig 12-13 åring.

Hvordan det er i dag aner jeg ikke, jeg bruker taxi når jeg i Oslo nå, etter at jeg hadde en ubehagelig opplevelse på et toalett på Oslo-S.

 

Hvordan kolektivtransporten er i Bergen kan jeg desverre ikke uttale meg om, bortsett fra at de bruker trolley-busser på enkelte strekninger, noe jeg annser som mye bedre enn trikk og vanlig buss.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Mulig dette sier mer om meg enn systemet

:thumbup:

 

Neida, men at billettsystemet ikke er så lett å forstå første gang har ikke noe med hvorvidt kollektivet er bra eller ei. Som ny i de fleste byer må man tukler litt før man skjønner hvordan det gjøres. Den beste kriterien for kollektivtrafikken er rett og slett prosent reisende i forhold til bilen og der knuser Oslo Bergen på alle måter. Men nå åpner det jo snart en trikk/bybanetrasé i Bergen, så får vi se.

 

På de fleste andre områder er nok Bergen rimelig overlegen. Hvert fall når det kommer til estetikk og til hygge.

Lenke til kommentar

Aldri vært i Bergen før(skal dit i sommer), men jeg kan nesten med 100% sikkerhet si at jeg liker Bergen bedre enn Oslo. For Oslo er den verste drittbyen jeg har vært i noen gang(sorry Oslofolk)

 

Men så liker jeg ikke Bergen heller da, mest pga. at det bor bergensere der(huff)

 

Nei, Trondheim er og blir min hjemby. :)

 

Edit: Grattis med den lengste bumpen jeg har sett noen gang :D

Endret av erlendo89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...