Odden Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 jeg flytter til Sandviken når jeg er ferdig med Samfunnsfag i Sogndal (drittsted) har leilighet i hans hauges gate =) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Hans Hauges gate? Gikk med posten der for et par år siden, den gang jeg var et simpelt postbud. Treffer du noen postbud så hils fra Dotten Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 11:56, skrev Dotten:Hansa ølNorges flotteste kvinnerfå østlendinger her :smile:Vi er til og med så generøse at vi lar andre lag i tipeligaen vinne nokken kamper, på egen bekostning.... HALLELUJA! :smile: Har sagt det før, og sier det igjen: Bergen er en trivelig, vakker og sjermerende by! "Take me down to the paradise city where the grass is green and the girls are pretty!" Lenke til kommentar
Odden Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Quote: "Take me down to the paradise city where the grass is green and the girls are pretty!" Ikke i min villeste fantasi så ville jeg dratt til paradis. eller kanskje viss damene er villige, (ikke villige vera) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Er du i By'n en dag så skal jeg spandere en iskald Hansa på deg, Kenny! Hansa - Verdt å vente på. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Quote: Dotten skrev (2002-09-16 00:14):Hansa - Verdt å vente på. Kanskje... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Er vel enig i at Bergen er et koselig sted, men å skryte av Hansa er vel litt skivebom? Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg er helt enig i alle Dottens grunner til at Bergen er best. B for Bergen, B for best, og B for navnet mitt. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Gratz med drøy bumpm, Lars. Gjorde du det bare så alle kan lese Dottens gamle innlegg? Btw, gruser Oslo Bergen på alle områder. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Nja, litt uenig i det utsagnet ditt. Bare i det å være Bergen by mener jeg såvist at Bergen gruser Oslo på alle områder Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Btw, gruser Oslo Bergen på alle områder. Skal vi se...Øl? Nei. Ringnes er verre enn Hansa. Fotball? Nei. Ikke at jeg er Brannfan, men nei. Crimerate? HELL NO! Kvinner? Ikke min erfaring. Arkitektur? Ikke narr meg til å le. Generell stemning? Bergen vinner hver gang. Uteliv? Sure... Har jeg lyst til å bli slått ned i hytt og pine så kanskje... Eneste jeg kan tenke meg Oslo er bedre på er kollektivtrafikk. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Ringnes og Frydenlund er begge bedre øl en Hansa, men det er en smakssak og helt unødvendig å diskutere. På fotballen er det veldig jevnt. Begge byene har en storklubb med en lang og stolt tradisjon. Jeg tror også Brann og VIF stiller ganske likt i årets sesong. Crimeraten er høyere i Oslo, men det merker man egentlig ikke noe til. Kvinnene ser bedre ut i Oslo. Bare dialekten til bergenske damer er den største turn off-en jeg kan tenke meg. Arkitekturen er også en smakssak. Visst er Bryggen fin, men jeg er mye mer fan av moderne vakre bygg, f.eks. Barcode-rekka, Operaen og Tjuvholmen. Hva du mener med generell stemning er jeg ikke sikker på. Utelivet har jeg til gode å prøve ut i Bergen, så der kan ikke uttale meg, men det er ikke akkurat en kjemperisiko å gå på byen i Oslo. Det er lett å holde seg unna vold om man vil det. Endret 11. mars 2010 av Olum Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Eneste jeg kan tenke meg Oslo er bedre på er kollektivtrafikk. Den som folk utenbys ikke skjønner noe av?. Første gang jeg var i Oslo var jeg "nødt" til å snike på T-banen fordi jeg ikke skjønte bilettsystemet, og de bemannede bilettlukene var alltid stengt når jeg trengte bilett. Mulig dette sier mer om meg enn systemet, men jeg mener forstsatt at systemet på den tiden (år 2000) burde være mulig å forstå for en datakyndig 12-13 åring. Hvordan det er i dag aner jeg ikke, jeg bruker taxi når jeg i Oslo nå, etter at jeg hadde en ubehagelig opplevelse på et toalett på Oslo-S. Hvordan kolektivtransporten er i Bergen kan jeg desverre ikke uttale meg om, bortsett fra at de bruker trolley-busser på enkelte strekninger, noe jeg annser som mye bedre enn trikk og vanlig buss. Endret 11. mars 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Mulig dette sier mer om meg enn systemet Neida, men at billettsystemet ikke er så lett å forstå første gang har ikke noe med hvorvidt kollektivet er bra eller ei. Som ny i de fleste byer må man tukler litt før man skjønner hvordan det gjøres. Den beste kriterien for kollektivtrafikken er rett og slett prosent reisende i forhold til bilen og der knuser Oslo Bergen på alle måter. Men nå åpner det jo snart en trikk/bybanetrasé i Bergen, så får vi se. På de fleste andre områder er nok Bergen rimelig overlegen. Hvert fall når det kommer til estetikk og til hygge. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Stavanger er bedre enn både Bergen og Oslo bor ikke i Stavanger nei men overall syns jeg Stavanger er best Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Dette må være tidenes bump. 8 år, faktisk. Uforventet at noen ville gjort slik. Endret 12. mars 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Aldri vært i Bergen før(skal dit i sommer), men jeg kan nesten med 100% sikkerhet si at jeg liker Bergen bedre enn Oslo. For Oslo er den verste drittbyen jeg har vært i noen gang(sorry Oslofolk) Men så liker jeg ikke Bergen heller da, mest pga. at det bor bergensere der(huff) Nei, Trondheim er og blir min hjemby. Edit: Grattis med den lengste bumpen jeg har sett noen gang Endret 12. mars 2010 av erlendo89 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Om man setter Bergen opp mot Oslo blir det jo ikke kamp engang. Vi har Europas desidert kjedeligste hovedstad her i landet. Bergen er best på det aller, aller meste. Og dette kommer forresten fra en østlending. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå