Krister03 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Ble veldig fornøyd med dette portrettet av min kjære. Liker det fine blikket i øynene hennes her. Eneste jeg ikke er så fornøyd med er det sorte feltet nederst til venstre. Har brukt et 50mm 1.4 objektiv her. Behandla endel i PS i etterkant. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Synes det ble et veldig fint bilde Hvilket kamera og innstillinger har du brukt? Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 takk takk=) har brukt 350D, 50mm, f1.4, ISO400 Lenke til kommentar
foton Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har ikke så mye å utsette på etterbehandlingen, men synes du kunne vært heldigere med fokus. For meg ser det ut som om kameraet har fokusert nede på jakken på høyre side, og dermed er ansiktet ute av fokus. Hovedregelen for portretter er at det gjelder å ha øynene til objektet i fokus. Jeg vet ikke hvilken blenderverdi du brukte her, men vær klar over at f1.4 og opp til f2 gir deg ekstremt liten dybdeskarphet. For meg fungerer det ofte best å sette autofokus til servo fast på senterpunktet og holde øyet jeg vil ha fokus på i senter. Som regel må du da velge et litt mer spennende utsnitt etterpå, men jeg ofrer gjerne en del pixler for å få korrekt fokus. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 hvorfor fjærnet du ikke bare den sorte flekken? Pent bilde da. Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 fordi jeg ikke la merke til den, orsus. Men her er en ny versjon av bildet. Bedre nå? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 uu, mycket bra! Heldig med det bildet(og dama ) Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg likte den første versjonen best med tanke på øynene. Øyenfargen ble litt tydligere på den. Skulle kanskje ønsket å fått den fremhevet litt mer, men ikke mye. Ser ut som hun fikk store pupiller på den siste versjonen. (<spøk> store pupiller kan være tegn på rus </spøk> ) Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 er nok ikke så rusa, nei:P Men her har jeg nok en versjon. Øynene er litt tydligere her Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 ett ord: jackpot! Den der satt perfekt. Synes ihvertfall jeg. Og jeg vil tro hun også er fornøyd med det bildet? Lenke til kommentar
kak Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Der kom det ett bilde med fokus på rett sted! Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 hehe;) takk! hu var fornøyd med selve bildet ja;) Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Etter å ha studert bildet litt mer så finner jeg en liten forstyrrende del. Til venstre nede er det noe metall det skinner i. Hårstrikk eller noe.Kanskje denne burde vært klonet bort eller dempet noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå