Gå til innhold

Hakkete lyd ved load/HD access.

Anbefalte innlegg

Reinstallerte nettopp systemet mitt, og etter at alle installasjoner var ferdig, oppdaget jeg en svært så irriterende lyd.. Når jeg spiller musikk av noe slag mens maskina jobber med noe, "lugger" lyden noe helt sinnsykt, og tempoet går ned til nesten det halve på det værste. Helt ulevelig. Om jeg derimot fjerner load, er alt helt fint igjen. Jeg har en viss mistanke om at det er HD access som kan være synderen, fordi nevnte harddisk er alt annet en ved sine fulle fem. (Masse bad sectors, og jeg tipper den holder ut en måned til). Men det er litt vanskelig å si, siden load og lesing/skriving til HD stort sett går hånd i hånd. Men på den annen side, minner det litt om problemer jeg har hatt før, som viste seg å være lydkortet.

Uansett, oppsett er:

XP1800@2000

MSI KT3 Ultra

10 gig primary master systemdisk

60 gig secondary master datadisk (den defekte)

SB Live.

Tanker?

Edit: win2k service pack 3.

Ever

[ Denne Melding var redigert av: Ever på 2002-09-07 11:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lasta ned og installerte creative drivere igår. Hadde lyd før jeg installerte noe som helst og, men jeg trenger 4 kanaler. La ikke merke til problemet før jeg installerte driverene, men det kan godt ha vært der alikevel. Jeg gjorde ikke mye med maskina før den tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...