Gå til innhold

Noe som er bedre enn PSP?


kizzykazz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DS salgstall, sier litt.

5353274[/snapback]

Det sier at DS er en maskin som kjøpes til unger pga. lav pris og stor barnefaktor!

 

PSP har tapt mye pga. den høye prisen, mens DS har vunnet mye på julen og sultne små skrikerunger!

 

Salgstall sier forøvrig ingenting om konsollen, bare at det finnes mange barn og mange barnslige der ute. Kjøper meg heller en hund jeg.

5353288[/snapback]

 

Svakt argument... PSP sitt hovedproblem er mangel på gode spill, men dette kommer nok til å endre seg etterhvert.

Lenke til kommentar

De tallene sier bare at DS er en hard konkurrent til PSP, og at den trekker flere kunder rett og slett og gjør det bedre :) Tolk det som du vil, men eg vil ikkje starte flaming av noen som helst formater her.

 

Men som sagt over, PSP har flere muligheter enn DS,noe som blir reflektert i prisen.

 

Poenget er vel å tjene penger på sine produkter? Og som kjente så er det ikkje mye å tjene på sjølve konsollen, men det er spillene som håver inn kronasjer på kontoen :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ingenting kan vel konkurere grafikkmessig, men vil påstå at den brennye GP2X vil gi mest glede for pengene; som emulatorkongen den er, trenger du ikke å kjøpe spill, men kan lovlig spille det du tidligere har anskaffet deg din lange spillhistorie overført fra PC ;) Har laget en liten sånn Tråd om den her på forumet.

Romjulas lange timer går for det meste til gjenmøte med gamle klassikere som Monkey Island, Day Of The Tentacle, Quake og de mange gode spillene på Sega Megadrive :yes:

Lenke til kommentar
Nintendo DS kanskje?

Ikke bare kan. Den gjør det til de grader også.

5350289[/snapback]

På hvilen måte? Kan ikke finne en jeg.

5353123[/snapback]

 

Som mange andre har nevnt her, så kommer det an på hva du mener med konkurrere. Selvsagt konkurrerer disse to håndholdte konsollene på markedet. Konkurrerer om å selge mest mulig.

Det er klart at PSP knuser DS når det kommer til funksjoner osv., men DS har fortsatt et mye større salgstall å skilte med, så DS slår PSP på det området.

 

Som Sony-fanboy må jeg si det føles ganske rart og uvant å tale Nintendo DS sin sak mot PSP, men :p

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fanboy av noen, bare så det er sagt..

 

Jeg hadde egntlig tenkt å kjøpe PSP, men da jeg så Mario Kart DS ombestemmte jeg meg fort. Grafikken er ikke alt, gameplay!!

 

Klart at PSP har MANGE flere muligheter, men jeg hører jeg på MP3 på min Mp3-spiller, jeg ser på video på TV og spiller på DS... Uansett har Nintendo Mario, Zelda osv. Det er også sagt at det kommer et nytt Zelda-spill, og etr nytt SSB-spill til DS...

Lenke til kommentar

Hva ville dere kjøpt visst det stod mellom PSP og GP2X?

Hva er de forskjelliges fordeler?

Og pris: GP2X koster rundt 1000 lappen fra utlandet - frakt osv.

PSP koster 2600 kr.

 

Vil vite mer om denne GP2X maskinen! :D

 

 

EDIT: Ikke mulig å koble seg på trådløstnettverk??

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar

Kan raskt summere de opp mot hverandre (eier ikke PSP, bare GP2X)

GP2X er et ikke engang offisielt lansert og den krever basis PC kompetanse hos forbrukeren - kommer nærmest daglig nye firmware updates og spillene finner du på nett, dine cder. PSP er mer en spillmaskin og GP2X mer en multimedamaskin, men tar flere spill.

 

Fordeler med PSP:

- bedre grafikk (Bedre cpu og eget grafikkort)

- større lanseringer

- trådløst nettverk

- større skjerm (480x262 framfor 320x240 (dog. større maskin)

- bedre design (Analog Joystick framfor GP2X` digitale)

- brukervennlig

 

 

Fordeler med GP2X:

- Raskt flashminne på 64 mb, hvorav 20 mb er til disposisjon. Bruker billigere SD\MMC-minnerbrikke (tilhjengelig over 4 gb)

- bedre community-forum

- klokkbar dobbelkjernig cpu; hver kan kjøre på forskjellig frekvens og deaktiveres med tanke på strømforbruk. (min klokket fra 200 til 260 mhz)

- AA-batterier=lang levetid (sluker mindre og mindre strøm ved nyere firmware - v.1.3 kommer med "auto-prosessorklokk" sammen med enda bredere formatstøtte)

- TV-ut over s-video på 640x480

- bredere formatsøtte, kan teoretiskt ta alt (musikk - ogg, lossless. video - divx,xvid dvd-vob osv.)

- Fra firmware 1.3 a

- Linux gratis open source - spill og programmer utvikles og flyttes over hele tiden.

- Homebrew - lag egne spill fra bunnen av eller med program

- Emulatorkonge - spill mange av dine gamle spill bla. playstation1, dos, gameboy advance osv.)

- E book - les .pdf og .txt filer sammen med kompatibilitet for annen nyttig programvare

 

Edit: leifs

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Har selv kjøpt PSP, men den forsvinner tilbake til butikken på 30 dagers returrett mest sannsynlig. Folk får forstå meg riktig - PSP er en utrolig duppeditt, men den har et vanvittig uforløst potensiale som Sony tydeligvis ikke har tenkt å oppfylle. Her er noe av det jeg finner mest frustrerende/utrolig med PSP:

 

- Spillene er, med endel unntak, middelmådige etter min mening. Det går mest i sport og bilspill, så liker du dette er du på rett plass. Jeg har prøvd mange av spillene på det norske markedet til nå, og har egentlig bare likt WRC, GTA:LCS, Prince of persia (delvis) og battlefront 2.

- Spillene er gjerne nedstrippede PS2 versjoner, og det irriterer meg, for prisen er alt annet enn nedstrippet. Battlefront2 ble jeg svært imponert over i lommeformat, men skuffende at de har fjernet online spillstøtte over internett.

- Socom kommer i mars - det burde bli et topp online-spill.

 

Når det gjelder selve realiseringen av PSP som plattform, føler jeg Sony har lagt et solid grunnlag, men det er svært mye jeg sitter igjen og ønsker meg etter å ha prøvd en PSP.

 

- Skjermen ghoster fælt (men den er tross alt imponerende).

- Hvorfor ikke 2 analoge stikker, Sony? Det er iallefall fysisk plass til det på PSPens forside.

- TV-ut ville vært nyttig for meg på hytteturer ol. men mangler dessverre.

- WLAN-støtte gjør at du kan koble deg på internett med innebygd nettleser, og bl.a. besøke PSP-portalen. Men portalen er jo helt ubrukelig! Ingen spill-demoer, ingen musikk å laste ned, ingen videoer - kort sagt det eneste du kan er å lese om kommende titler. En slik portal burde være et naturlig samlingspunkt for PSP-spillere, og tilby en mengde materiale som PSP-eiere kunne kose seg med. Dessverre føles det hele som en dårlig vits.

- Laster du ned filer på PSPen over WLAN, legges de en plass på minnekortet du ikke får tilgang til uten å bruke PC (Ka farsken, Sony?!?)

- Stort sett all styring av innholdet på minnekortet må gjøres fra en PC...

- PSP kan ikke avspille egne kodede filmer i full oppløsning. Da må du kjøpe UMD-film, noe Sony helt klart har gjort med vilje for å pushe salg av UMD-titler.

- PSPen er i dyreste laget.

 

På den positive siden:

- Nettleseren fungerer derimot overraskende bra å surfe med, men den støtter ikke Javascript, noe som utelukker PSP som fjernkontroll for min del.

- Batteriet synes jeg er mer enn godt nok (!) iallefall til jeg er lei.

 

Alt i alt en bra duppeditt for folk på farten, men jeg føler Sony (dessverre) ikke er istand til å være med helt inn til målstreken. Det blir liksom bare karakteren OK på bilde, musikk, video og spill-delen, mens dens konkurrenter sørger for å gjøre hver sin del bortimot perfekt.

 

Størst er imidlertid savnet av en skikkelig online-portal for min del. Hvis det bildet Sony tegner av PSP og online spillstøtte er mal for hvordan PS3 blir, så tror jeg de går alvorlig på trynet...

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
Ok. Mister litt troa på PSP, men den er eneste med internett enda. Har lyst å bruke internett på dingsen, men er litt kjipt med PSP synst jeg. Er det PDA jeg har lyst på? :p

 

Men tror det blir PSP til bursdag... Vi får se ;)

5354172[/snapback]

Om du absolutt skal ha internett så kan du like greit investere i en god mobil. Da får du god internett-tilgang, ikke akkurat supre spill, men du kan jo i tillegg ringe!

Lenke til kommentar

For det første er det bare tull å høre på hva andre folk sier om spillene til en konsoll. Noen liker de fleste, noen hater de fleste. Slik vil det alltid være. Men inntrykket mitt så langt mtp PSP, er at de fleste har et lunkent forhold til spillutvalget.

 

For det andre må du spørre deg om du har bruk for en duppeditt som kan følge deg i tykt og tynt hvis du er mye på reisefot. Da finnes det ingen konkurrent til PSP egentlig, men vær klar over at du sannsynligvis kommer til å sitte og ønske deg ting som Sony dessverre aldri kommer til å innfri.

Lenke til kommentar
- bedre CPU - dobbelkjerne på 200 mhz og klokkbar (mine to kjøres på 260 mhz)

 

 

PSP har en dobbeltkjerne prosessor på 333 MHZ, + en grafikkprosessor på 166 MHZ.

 

EDIT: Den ekstra skjermen på DS er sannsynligvis bare i veien. Og når det gjelder bl.a den ekstra skjermen; en Dodge Viper inneholder færre ting man ikke har bruk for enn en vanlig flerbruksbil, men den er mye mer attraktiv.

 

DS selger også bedre fordi den ble lansert før PSP. Her i landet var det snakk om ca 6 mnd.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...