trondbue Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Har prøvd å sette inn forskjelige Pci kort i pcen min men ingen vil virke uten om pci skjermkort. Jeg får opp denne meldingen på alle kort untat skjermkort: "Denne enheten er deaktivert fordi enhetens BIOS ikke ga den en avbruddsordrelinje (IRQ) (code 29) Du må aktivere enheten i BIOS. Se dokumentasjonen for nærmere informasjon, eller kontakt maskinvareleverandøren for å få en oppdatert BIOS." Har den nyeste biosen fra Aopen og har prøvd og flashe den flere ganger men det har ikke hjulpet. Satte inn bla. et nettverkskort siden det isa kortet jeg har bare kan kjøre 10 mbit. Isa kortet virker helt fint men ingen pci kort utenom skjermkortet. Maskinen er: Aopen AP53 hovedkort Pentium 200MHz cpu ATI mach 64 skjermkort 6 GB harddisk Aopen 32x cdrom Windows 98 Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Noen som har noen tips å komme med. Vet den er gammel men den går da ann å skrive på! Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Du kan jo prøve og sette BIOS til å bruke Legacy Pnp/ISA på de IRQ'ene du vet PCI kortene bruker. Sett PnP OS til NO. Prøv deg frem her. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Har prøvd mye der men har ikke fått til noe som virker. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Ta ut ISA kortet da. Ellers så virker det som om skjermkortet ditt sperrer for alt annet. Prøvd et annet et? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Har prøvd med et annet skjermkort men det hjalp ikke. ISA kortet er også ute. Tror det er ett eller annet med hovedkortet. Lenke til kommentar
plumbo Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Disable ting du ikke har bruk for da, f.eks serial og parallell-port, så vips får du frigitt 3 nye IRQ'er.. Kanskje det kan hjelpe ? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Prøvde det men det hjalp ikke. Syntes jeg husker jeg telte opp hvor mange ledige den hadde og fant ut at den hadde ca 3 ledige tror jeg. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 20. september 2002 Forfatter Del Skrevet 20. september 2002 Har montert et nytt hovedkort (samme typen) og alt virket perfekt, endelig! Har fått litt nytt i den og: Aopen AP53 Pentium 200 Videologic Neon 250 32 mb pci Zoltrix lydkort 96 mb ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå