Gå til innhold

Lynnedslag, hvilke komponenter kan ødelegges?

FSOL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har hatt lynnedslag 4 ganger, 2 av gangene satt jeg på internett så modemet gikk til (#=%"?)(%" linja gikk også ned så jeg måtte vente 2 uker for at de fiksa det. de 2 andre gangene var jeg ikke på internett så da gikk bare internett linja ned, og det tok 2 uker før de fikset det men modemet var like helt. den ene gangen begynte det og gnistre i skjermen min men det har gått over.

Lenke til kommentar

Hei!

Vi hadde lynnedslag for noen måneder siden. og da vart alt ødelagt untatt harddiskane mine, cd-brenner'en og dvd-rom'en....

Jeg fikk alt tilbake på inboforsikringa (minus egenandel), jeg la på noen ekstra penger, for å få bedre hardware :smile: (kjente de som arbeider på data butikkken :smile: )

mvh

Twarr

[ Denne Melding var redigert av: twarr på 2002-09-07 11:18 ]

Lenke til kommentar

1 år for sent....men skit la gå ! Hvis du ikke allerede har kjøpt en, så er det en billig forsikring å gå til anskaffelse av en UPS.... Hvis du vil vite litt mer detaljert, så gå inn på http://www.makker.no

Selv har min slått inn tre ganger i år (sommeren 2002), og jeg bor relativt sentralt i Oslo. Det er nemlig ikke bare lynnedslag som kan ødelegge maskinen din (og modemet), men også spenningsvariasjoner på strømnettet !!! Mye bra og enkelt forklart informasjon på den siden.

Lenke til kommentar

Det meste som er av elektronisk utstyr OG KOBLET TIL STRØMNETTET kan ryke. En ting er for privat personer, en annen historie er det hvis utstyret er registrert på et firma ! Da er nemlig muligheten stor for at forsikringsselkapet ber deg ryke og reise når du ber om penger ! If.. sier i hvertfall i klartekst at ingen UPS = ingen erstatning ! "KJIPERN"... En annen side av samme sak er jo all informasjonen som forsvinner. Den er jo tross alt ofte uerstattelig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 01:23, shakur skrev:

Så og si alt!

I sommer gikk printeren og hovedkortet.

En annen gang gikk psu og harddisk.

Og modem og isdn-kort har gått et 10-talls ganger før.

P.S. Overspenningsvern er oppskrytt!

Hjelper så og si ingen ting

Da håper jeg du tenker på de vernene du kjøper på expert, elkjøp ol....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-12 19:19, maestr0 skrev:

En jeg kjenner fikk kabelnettmodemet og nettverkskortet sitt ødelagt sist det lynet for noen dager siden

Og hvilke konklusjoner kan vi trekke av det ? Jo, nemlig at med et strømnett som holder like lav kvalitet som i UKRAINA !!! (fakta!) og med så mye lyn og torden som vi har her i landet er det nesten IDIOTI å ikke bruke noen tusen på å sikre det elektroniske utstyret vårt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...