FSOL Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Jeg har søkt gjennom forumet og funnet ut at modem og psu er mest utsattt for å bli ødelagt ved lynndeslag. Hovekortet kan også ryke har jeg skjønt. Men hender det at harddiskene, cd drev og skermokort ryker? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 jeg har hatt lynnedslag 4 ganger, 2 av gangene satt jeg på internett så modemet gikk til (#=%"?)(%" linja gikk også ned så jeg måtte vente 2 uker for at de fiksa det. de 2 andre gangene var jeg ikke på internett så da gikk bare internett linja ned, og det tok 2 uker før de fikset det men modemet var like helt. den ene gangen begynte det og gnistre i skjermen min men det har gått over. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hvis du har max uflaks, kan alt ryke... Fra modem til skjerm :smile: Lenke til kommentar
twarr Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hei! Vi hadde lynnedslag for noen måneder siden. og da vart alt ødelagt untatt harddiskane mine, cd-brenner'en og dvd-rom'en.... Jeg fikk alt tilbake på inboforsikringa (minus egenandel), jeg la på noen ekstra penger, for å få bedre hardware :smile: (kjente de som arbeider på data butikkken :smile: ) mvh Twarr [ Denne Melding var redigert av: twarr på 2002-09-07 11:18 ] Lenke til kommentar
twarr Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 ^ | | | | Edit: det kom 2 poster les den ovenfor.. [ Denne Melding var redigert av: twarr på 2002-09-07 11:20 ] Lenke til kommentar
shakur Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Så og si alt! I sommer gikk printeren og hovedkortet. En annen gang gikk psu og harddisk. Og modem og isdn-kort har gått et 10-talls ganger før. P.S. Overspenningsvern er oppskrytt! Hjelper så og si ingen ting Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Standarden er PSU (sikring) eller nettverkskort og/ eller ISDN kort / modem (hvis dette er internt). Dette gjelder hvis du har flaks. Hvis det ikke er dette, er det noe annet, og du har uflaks, da kan det være nesten hva som helst... :sad: Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Standarden er PSU (sikring) eller nettverkskort og/ eller ISDN kort / modem (hvis dette er internt). Dette gjelder hvis du har flaks. Hvis det ikke er dette, er det noe annet, og du har uflaks, da kan det være nesten hva som helst... :sad: Lenke til kommentar
fredster Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 1 år for sent....men skit la gå ! Hvis du ikke allerede har kjøpt en, så er det en billig forsikring å gå til anskaffelse av en UPS.... Hvis du vil vite litt mer detaljert, så gå inn på http://www.makker.no Selv har min slått inn tre ganger i år (sommeren 2002), og jeg bor relativt sentralt i Oslo. Det er nemlig ikke bare lynnedslag som kan ødelegge maskinen din (og modemet), men også spenningsvariasjoner på strømnettet !!! Mye bra og enkelt forklart informasjon på den siden. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Det meste som er av elektronisk utstyr OG KOBLET TIL STRØMNETTET kan ryke. En ting er for privat personer, en annen historie er det hvis utstyret er registrert på et firma ! Da er nemlig muligheten stor for at forsikringsselkapet ber deg ryke og reise når du ber om penger ! If.. sier i hvertfall i klartekst at ingen UPS = ingen erstatning ! "KJIPERN"... En annen side av samme sak er jo all informasjonen som forsvinner. Den er jo tross alt ofte uerstattelig. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 01:23, shakur skrev:Så og si alt!I sommer gikk printeren og hovedkortet.En annen gang gikk psu og harddisk.Og modem og isdn-kort har gått et 10-talls ganger før.P.S. Overspenningsvern er oppskrytt! Hjelper så og si ingen ting Da håper jeg du tenker på de vernene du kjøper på expert, elkjøp ol.... Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 En jeg kjenner fikk kabelnettmodemet og nettverkskortet sitt ødelagt sist det lynet for noen dager siden Lenke til kommentar
fredster Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: Den 2002-09-12 19:19, maestr0 skrev:En jeg kjenner fikk kabelnettmodemet og nettverkskortet sitt ødelagt sist det lynet for noen dager siden Og hvilke konklusjoner kan vi trekke av det ? Jo, nemlig at med et strømnett som holder like lav kvalitet som i UKRAINA !!! (fakta!) og med så mye lyn og torden som vi har her i landet er det nesten IDIOTI å ikke bruke noen tusen på å sikre det elektroniske utstyret vårt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå