kattesiri Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Kan man bruke alle objektene som ble brukt til eldre utgaver av nikon D70 som brukte film eller er det kun de nyeste objektene som står beregnet til digital som passer? Noen har kjennskap til dette.? Lenke til kommentar
kak Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Når det gjelder Nikon så kan vel så og si alt som er brukes? Her er en grei oversikt. Endret 28. desember 2005 av kkristi Lenke til kommentar
kattesiri Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) kkristi, du er fabelaktig. Tusen takk. Har skrevet denne listen ut nå. Nå vet jeg mer, enn jeg gjorde før. Jeg har sett etter noe slikt en stund, en oversikt. Dette forumet er et skattekammer. Endret 28. desember 2005 av kattesiri Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Den oversikten står forøvrig i manualen til d70 hvis man tar seg tid til å se etter.. men ja, forum'et her er genialt Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Et artig forum med mange kunnskapsrike karaktere, ja D70 kan bruke alle AF Nikkor. Tror heller ikke det har noen problemer med eldre Sigma, som Canon har. Derimot får du ikke full funksjonalitet med Nikkors AI-S optikk. Får nemlig ikke målt lyset med objektiver uten chip. Dette var trolig et markedsføringstriks fra Nikon, slik at folk med stor samling Nikkor-optikk skulle velge den litt gamle D100 modellen i steden for den nye D70, da den ble lansert. Sleipt av Nikon, så sleipt at de sklei litt på den (mange skiftet merke til Canon i steden, de kan i alle fall måle lys på nedblending). Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 [...] Dette var trolig et markedsføringstriks fra Nikon, slik at folk med stor samling Nikkor-optikk skulle velge den litt gamle D100 modellen i steden for den nye D70, da den ble lansert. [...] D100 klarer heller ikke lysmåling med manuelle objektiver. Før Nikon lanserte D200, var det bare de "profesjonelle" DSLR-ene (D1- og D2-seriene) som kunne det. Det filmbaserte F100 klarer derimot lysmåling med eldre objektiver, men D100 har mer til felles med F80 enn med F100. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Takk for opplysningen. D100 var aldri aktuell for meg, så jeg fikk ikke prøvd det. Lite kult av Nikon uansett. De mistet mange kunder til Canon da de lanserte sin Eos 20D på grunn av dette. Trass? Meget mulig, men likevel... Lenke til kommentar
kattesiri Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Tusen takk for svaret. Yes! Endret 3. desember 2006 av kattesiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå