Gå til innhold

AMD billigst, mens pentium varer(?)

Anbefalte innlegg

Dette er et vanskelig spm som jeg er litt usikker på hvor jeg skal katogorisere.. men tror det passer her..(?)

Ser mange omtaler om hvor folk krangler seg blå over hvorvidt Pentium eller AMD er en god innvistering...

Ser generelt sett at AMD er en del billigere enn pentium på mange områder..

men at pentiums hovedkort har høyere pris(?), og går fortere opp i pris enn med hz enn AMD... (Unskyld, er litt uklar på dette :hm: )

Vet dette er et veldig stridig spm, men jeg ligger med en finger på AMD 939 for øyeblikket siden jeg ser jeg sparer en del på det.. :

Opteron 150 2,4Ghz 1MB L2 cache komplett.no

Abit KN8-SLI,nForce4 SLI komplett

*har PC3200-brikker.(kjøper evt mere senere)

Trenger dataen til kraftige spill og videoredigering hvis det er til noe hjelp...

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg ville gå for en AMD siden du skal bruke den til spill og lignende. Har en AMD Athlon XP 2600+ og er storfornøyd med den. Jeg har bare hatt den i litt over en måned, men men :p Har mangen andre kompiser som er fornøyd med AMD til spill o.l.

Og en ting til i samme slengen; begge linkene var til (samme) hk.

Lenke til kommentar

I dag har AMD de beste tilbudene for de fleste, med mindre du driver veldig mye med encoding, for da vil prosessorene til Intel være litt bedre.

Socket 939 vil nok være det beste alternativet for deg. Jeg ser du har valgt en Opteron-prosessor. Det er et godt valg om du vil overklokke, men hvis ikke vil en "vanlig" Athlon 64 være et like bra valg siden den er lett å få tak i. Kjøp for eksempel AMD Athlon 64 3700+ eller AMD Athlon 64 4000+ som er meget gode prosessorer.

Lenke til kommentar
I dag har AMD de beste tilbudene for de fleste, med mindre du driver veldig mye med encoding, for da vil prosessorene til Intel være litt bedre.

Driver en god del med videoredigering og decoding av DVD og div slik..

Men at du mener vil være "litt" bedre..har det mye å si tror du?

Lenke til kommentar

5361717[/snapback]

Når du encoder, vil en Intel-prosessor(altså tilsvarende) yte noen prosent bedre, altså du sparer litt tid. Men ellers vil AMD-prosessoren yte bedre og spare deg tid. Hvis du lar encoding stå på store deler av tiden vil derfor en Intel-prosessor kunne korte ned denne tiden, men hvis du bare encoder innimellom, så bør du velge AMD-prosessoren. Husk også prisene på prosessorene.
Lenke til kommentar

5361717[/snapback]

Når du encoder, vil en Intel-prosessor(altså tilsvarende) yte noen prosent bedre, altså du sparer litt tid. Men ellers vil AMD-prosessoren yte bedre og spare deg tid. Hvis du lar encoding stå på store deler av tiden vil derfor en Intel-prosessor kunne korte ned denne tiden, men hvis du bare encoder innimellom, så bør du velge AMD-prosessoren. Husk også prisene på prosessorene.

5362532[/snapback]

Hvorfor ikke går for en AMD X2 3800+? :thumbup: Dual core er vesentlig bedre til videoredigering (de fleste video program støtter bruk av flere cpuer), og yter bra i spill også. Kommende spill vil også støtte dual core, så du får bra ytelse i nye spill.

Prisen er lik, og du slipper og vente ukesvis på en Opteron prosessor (er ikke lager vare på komplett).

Endret av FooKer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...