Old Game Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Heisann Har kjøpt d70 og får ett objektiv i morra (Sigma 300mm f/4 APO Tele Macro HSM) Skal brukes til fuglebilder.. og jeg trenger en konverter når fuglene er på litt avstand.. noen 1.4 konvertere som anbefales eller er 2.0 tingen? Takk for alle tips! Godt Nyttår til alle sammen :!: Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Med 2x konverter så vil autofokusen ikke virke lenger på grunn av at lysstyrken på objektivet med konverter blir dårligere enn 5.6. Prøv eventuelt Sigma sin 1.4x konverter som passer til HSM objektivene med ditt kamera før du eventuelt bestemmer deg. Har selv hatt trøbbel med telekonvertere som ikke er kompatible. Her er en grundig oversikt over telekonvertere som passer/ ikke passer med Nikon kamerahus: http://blog.nikonians.org/archives/Nikonia...ter%20Table.pdf Endret 28. desember 2005 av froggyler Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 OK. takk for svar.. Jeg er en nokså amatør så hadde vært fint om noen foto gurur kunne peke ut en konverter som passer og er bra Beste hilsen Robinhoo Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 OK. takk for svar.. Jeg er en nokså amatør så hadde vært fint om noen foto gurur kunne peke ut en konverter som passer og er bra Beste hilsen Robinhoo 5350383[/snapback] Hvis du leser linken i mitt forrige innlegg så ser du at Sigma HSM objektiv er svært kresne på hvilken konverter som passer. Objektivet ditt er f.eks ikke listet i oversikten fra Sigma som viser hvilke objektiv som passer til de nyeste konverterne fra Sigma: http://www.sigma-photo.co.jp/english/suppo...condaitr.htm#02 I og med at det er så mye trøbbel med kompatibilitet foreslår jeg at du besøker en fotobutikk og prøver selv før du svir flere tusen på noe som sannsynligvis ikke blir vellykket (objektivet ditt er desverre for lyssvakt for vellykket bruk med telekonverter...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå