Gå til innhold

Skjerm, Prosjector eller TV til PC

michaelp89

Anbefalte innlegg

Allerførst kan jeg jo være litt "off-topic", dette er min første post og jeg håper det er et godt og bra forum :!: men uansett, problemet.

Jo, mitt problem er som følgene:

Jeg vil skaffe meg en stor (giga! 30''+) skjerm/prosjector til å spille på. Jeg har vurdert å skaffe meg TV (32''rundt der) som jeg kobler til PCen, men jeg vet ikke hva slags jeg bør skaffe, og hva som er best for gaming til pc'en.

Hva jeg har nå:

- 17'' LCD skjerm

Hva jeg er villig til å bruke:

ca 9000kr, muligens 10 000

Hva den skal brukes til:

- Kobles til PC for spilling, film ol

den må forresten ikke være større en en LCD skjerm, så LCD tv, LCD skjerm og Prosjector er det eneste som jeg hittil vet om som er aktuellt

--------------------------------------------------------------------------

Et av problemene jeg har hatt har vært det at oppløsningen ville jo bli veldig dårlig på en 32'' tv, jeg vil jo ha best mulig oppløsning til spillinga, ihvertfall ikke dårligere. Det skal jo se bra ut når jeg betaler mye for det.

Fordeler og Ulemper med forskjellige ting:

Prosjector:

fordeler:

- Billigere

- Større

- lett å flytte

- tar liten plass

- kan brukes til det meste, tv, pc ol

ulemper:

- 2000kr får ny pære støtt og stadig (etter 2000 timer eller noe sånt)

PC skjerm: (LCD)

fordeler:

- lett å flytte

- tar liten plass

- slipper å betale noe mer etter den er kjøpt (Pærer ol)

ulemper:

Dyrest i forhold til størrelsen

TV skjerm: (LCD)

fordeler:

- Størrelsen i forhold til prisen

- Kan fåås i Størst format (unntatt Prosjector)

- kan også brukes som TV, kan koble til Playstation, Xbox og alt annet jeg kunne tenke meg som bruker scart

ulemper:

- grafikken blir dårligere siden det er større bilde (er dette sant, og er det mulig å få SVÆR skjerm uten å ødelegge grafikken i noen særlig grad?)

- Dyrere en Prosjector

Please, hjelp meg...jeg er forvirret og usikker på hva jeg bør skaffe meg...

legg gjerne til forslag om hva jeg bør skaffe incl pris =)

Takk på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Projektor er totalt bortkastet under 50", faktisk kan du få problemer med å få et mindre bilde enn 40" på 2.5m med absolutt minimum zoom på f.eks. en PT-AE700. Jeg kjører 84", og det er ganske "nusselig" sett i projektorøyne - faktisk er bildet ganske lyssterkt pga. den "lille" størrelsen. Og en projektor er ikke så enkel å flytte på som man skulle tro - selve boksen, ja. Men bildet må projiseres på et lerret/vegg etc, og etter flytting må man bruke et par minutter på justering av bildet/flytting av boksen. Kanskje står en stol i veien? En varmeovn lager varm luft som det projiseres igjennom, som vises på lerretet? Røyk i rommet?

Og prisen? Ta en projektor til ~9000kr. Pluss på et lerret til 1500kr (jeg betalte omtrent 4500kr). Pluss på kabler. Vips er man på 13000kr. Ny pære? ;)

Dropp projektor, kjøp heller en LCD med 1280x720 eller høyere oppløsning. Hvis du kikker litt i forumet, vil du se en tråd om akkurat dette nå. Hvis du vil ha skikkelig mannfolk størrelse >70", go for projektor :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...