K.. Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Heisann håsann, kjære forumbrukere. Har vurdert å gå anskaffelse av en bærbar datamaskin, og har dermed vurdert MAC. Har sett mange stilige ultraportable som vistnok har ganske grei batterilevetid. Sååå jeg lurer på hvor det er lurt å kjøpe f. eks en iBook i Norge? Hvilke forhandlere er gode - hvilke bør jeg styre unna? Hvor kan jeg få det billigst? Er en iBook i det hele tatt noe for en student som ønsker å ta notater under forelesninger/timer eller er batterikapasiteten for dårlig? Takker så mye for svar! Lenke til kommentar
adis Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Ein Ibook er nok det lureste laptopen du kan innvestere i som student. - Billig (med stud. rab.) - Stille - Utrulig bra byggekvalitet - Laaaaaang bat. kap. 5,5t - Stabilt og virusfritt Sjå for øvrig denne linken som eg brukte før eg valgte å gå for ibooken. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 iBook er helt konge. Kjøpte min 14 tommer i sommer og har elsket den hvert sekund siden. Min iBook forlater sjelden sofaen, derfor valgte jeg 14 tommer. Hadde jeg skullet brukt den til studier o.l. som du nevner, ville jeg antagelig gått for 12 tommeren. Kjøpt via Eplehuset eller direkte fra Apple Store er mitt tips. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Takker for vettuge svar! Har hørt at det skal slippes en pentiumbassert iBook over nyttår - kan det være en idè å vente til denne er sluppet? Er det en mulighet at den nåværende modellen vil falle mye i pris? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 iBook er bra maskiner, ville kanskje ventet til etter expoen nå i januar med å kjøpe, i tilfelle det kommer noen oppdateringer. Har en 12" iBook selv, og er veldig godt fornøyd. Batteritiden tror jeg er no sånt som 4 timer ved normal bruk, musikk, browsing, msn, airport og BT aktivert. Har ikke testet det ordentlig, siden jeg ikke har sett behovet for det. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Som et lite tips: det eksisterer rykter om nye iBooks i januar, basert på nye intel-prosessorer og med en litt annen formfaktor. Om det ikke haster ville jeg uansett ventet til intel-utgavene kommer, som uansett blir i løpet av ikke altfor lang tid. Til forelesninger og studiebruk fungerer en iBook ypperlig. Batterikapasiteten er god, og maskinen støyer ikke nevneverdig, går også greit å bruke på lesesaler der støytoleransen er langt lavere enn under en forelesning. Ville kjøpt fra AppleStore på nett, ettersom du er student kan du nyte godt av deres studenttilbud som du finner i utdanningsseksjonen av nettbutikken. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Ikke kjøp fra butikker à la Mac&Carry, kjøp fra AppleStore, eller Eplehuset Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Anbefaler å kjøpe fra en butikk jeg og, det blir litt lettere da hvis problemer oppstår. Bestilte først en PowerBook i høst fra Apple, den hadde en defekt på skjermen, så da måtte jeg styre med retur gjennom TNT og bestille en iBook fra Apple, siden Eplehuset ikke hadde åpnet i Oslo da. Endret 28. desember 2005 av eisa01 Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 ...jeg anbefaler deg å kjøpe rett fra Apple pga. angreretten du har ved fjernkjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå