andreas76 Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Er litt usikker på dette, HDen går jo ikke raskere om man overklokker, men jeg ser noen får problemer med HD stabilitet når man overklokker. Hva kommer dette av. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Alt på hovedkortet går kjappere når man kjører høyere FSB.På noen hovedkort er det mulig å låse PCI og AGP slots til å kjøre på kun default hastigheter hendholdsvis 33 og 66mhz.Men IDE portene går antageligvis raskere(HD). Er ikke sikker på hvordan det med HD virker heller når høyere FSP kjøres,men 1 kamerat av meg har klart å ta livet av en ATA133 120gb HD p.g.a FSB klokking. Litt for høy FSB + Veldig agressive RAM instillinger med dårlig minne,kan for eksempel gjøre at du ødelegger all data på HD.(alt blir korrupt). Har gjort det samme selv,men var heldig og måtte "bare" installere windows på nytt. HD kan ta kvelden på sånt. En anen ting som er lurt å tenke på, Hvis du kjører på overnevnte instillinger(FSB+RAM) så prøv å ungå å kjøre Defragmentering,da det kan resultere i det samme. Som sagt,jeg snakker kun av egen erfaring her. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Jeg herpa en WD 40GB på grunn av litt for ivrig klokking av en tbird 1.4, ikke særlig gøy å plutselig sitte med en herpa disk... Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Igår mistet jeg data på min WD800BB som følge av en FSB på 153MHz (PCI hastighet på 38MHz). Løste dette ved å kjøpe en ny WD1200JB. De nye JB-diskene fra WD viser seg å tåle høyere FSB-hastigheter bedre enn BB-modeller. WD800BBen solgte jeg til en kamerat for 1000 spenn. Han kjører normal hastighet på FSB/PCI, så han burde ikke få noen problemer. Men det rare er at jeg på min HPT372 RAID-kontroller (har Abit KR7A-RAID HK) kjører med 2xWD400BB som er snart 2 år gamle, og jeg har ikke hatt noen problemer med disse. Eneste er en klikkelyd som oppstår ved kopiering av masse data til andre disker. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 13:10, Spellbound skrev:Alt på hovedkortet går kjappere når man kjører høyere FSB.På noen hovedkort er det mulig å låse PCI og AGP slots til å kjøre på kun default hastigheter hendholdsvis 33 og 66mhz.Men IDE portene går antageligvis raskere(HD). Hvis ikke jeg husker helt feil så kjører hd etter pci hastigheten. MAO: høy pci, større sjangser for at all data går tapt. (Kan godt hende jeg blander litt nå så korriger meg gjerne :smile: Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Den 2002-09-08 16:56, bamsefar skrev: Quote: Hvis ikke jeg husker helt feil så kjører hd etter pci hastigheten. MAO: høy pci, større sjangser for at all data går tapt. Ja,du er nok inne på noe der :smile: Lenke til kommentar
Corn Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Så har man AGI/PCI lock så er hardisken nogen lunde trygg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå