andrvas Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Sitter å overklokker på min Prescott 3GHz, får den opp i 3.9GHz, har testet minne med memtest86, og minnet er stabilt. Tror at det meste er stabilt, men straks jeg belaster CPU 100% (Prime95), så detter vcore fra 1.55V (har satt vcore til 1.55V i BIOS) til 1.46V, og etter en liten stund krasjer maskinen. Så tror ikke prosessoren min får nok strøm, lurer på om det finnes noen modifikasjoner jeg kan gjøre slik at jeg kan gi mer strøm til CPU? Litt mer info: CPU'en er revisjon E, så den burde ha overklokkingspotensiale, PSU'en er på 500W (3.3V, 5V og 12V holder seg stabilt når jeg belaster CPU) og load temperaturene overstiger ikke 55 grader. Idle er rundt 40 grader. Endret 28. desember 2005 av andrvas Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Det du først og fremst trenger er vel en droop modd... som stabiliserer v-core.. Det vil nok gi økt stabilitet under load... Her finner du droop-mod og v-dimm mod for høyere v-ddr Her: http://www.malvescorner.net/p4p800.html mvh Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå