Gå til innhold

Media senter i heimen


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har byggd nytt hus for en liten tid tilbake, og la inn DVI kabler i veggen fra èn sentral plass frem til tv uttakene i huset. (Stue, lofstue, og kjøkken) Planen var å koble en pc til disse og ha et blåtann tastatur og mus, og bruke dette til å surfe på lcd tv'n i disse rommene.

 

Men nå er dette jo litt "gammel modig". Nå vil jeg ha den sentrale pc`n til å funke som en medie pc og kjøre alt over denne. Problemet jeg da får er jo lyden, som jeg ikke har noe kabel for i dag, samt at jeg bare kan se på det samme på alle tv'ne. Lyden kan man sikkert løse ved en slik slik trådløs sender for lyd, som koster noen hunderlapper, men jeg trenger også en DVI splitter som er ganske kostbar.

 

Så spørsmålet er jo om det finnes noen smidigere løsninger

 

Etter litt leting rundt om kring, har jeg funnet frem til et produkt som virker spennede.

 

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c...FVisitorWrapper

 

Det jeg kan gjøre da, er å droppe hele DVI kabelen, og kjøre alt trådløst, eller over mitt cat5 nettverk.

 

Noen som har noe erfaring med produktet, eller har noen kretive løsning for hvordan jeg kan utnytte de reursene jeg har i dag på best mulig måte?

 

Spørsmål jeg har er:

 

1. Hvordan blir kvalitetet på bilde og lyd med denne?

2. Kan man se på TV på den ene tv'n og DVD på den andre, og surfe på nr tre??

3. Kan en slik media pc håndtere en parabol tuner, eventuelt finnes det noen tv kort som kan håndtere signaler rett fra parabolen?

 

På forhånd takk!

 

-Anders-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret. :)

 

Må nesten være denne du tenker på da?

 

http://www.videomediasolutions.com/gefen_EXT-DVI-CAT5.html

 

Sikkert en fin lsøning det, men igjen kan vel bare se det samme på alle tv'ne, og den er ganske dyr.

 

 

-Anders-

 

Hvis du har nettverk på de aktuelle stedene mener jeg Gefen har bokser som overfører DVI, lyd osv via nett. Har ikke link dessverre.

5348995[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...