Gå til innhold

Hovedkort problem

ingwint

Anbefalte innlegg

Har byttet hovedkort, Asus KG-7, og har etter dette fått et problem.

Når jeg starter maskinen på vanlig måte,- dvs ved hjelp av startknappen

i front av kabinettet, så vil ikke maskinen boote. Skjermen er helt svart,

men strømindikatoren lyser. Det er ingen HD aktivitet og viften til strømforsyningen går.

Hvis jeg slår av strømmen ved hjelp av hovedbryteren bak på kabinettet, og slår den på igjen med denne,

så booter maskinen på vanlig måte. Det samme skjer hvis jeg bruker reset knappen, maskinen booter ikke.

Så nå må jeg starte ved å bruke hovedbryteren. Forferdelig tungvint.

Hva er galt?? Kjører Win XP Pro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

Cerwell skrev (2002-09-07 22:49):

Greit at en bør re-installere, men tror ikke OS'et er et problem så tidlig i booten. De gangene jeg har vert borti dette, så har det vert feil på enten HK eller power. Ofte er hovedkortene blitt "svidd" av å ha hatt metallisk kontakt med bakplaten i kabinettet.

Nei du har helt rett i det, Var litt for rask med send knappen. :razz:
Lenke til kommentar

Det er vel et Abit KG7 du har fått deg og ikke Asus regner jeg med? Eller har Asus oxo fått et kort med det navnet?

Uansett høres det ur som om du kanskje har føtt et defekt HK. Har du foresten sjekka at du ikke har i flere skruehøl en det du skal ha i kabinettet? Altså bak hovedkortet dvd i de skruefestene du fester selv! Hvois du har fler enn dem du skal ha kan disse nemelig komme i kontakt med hk! Noe som kan resultere i kortslutning. Men har mer tru på at kortet du har fååt er defekt..

uansett: Lykke til med feilsøkingen :smile:

/steinih :smile:

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-09-08 00:37 ]

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på hva problemet ditt er, men jeg kan fortelle deg at WindowsXP er det IKKE.

Dette er en hardware issue.

Skulle jeg tippet ville jeg si enter power supply'en din eller hovedkortet. I og med at brytern bak er på PSU'n så ville jeg nok tippet at den begynte bli litt sliten. Ellers så kanskje det er hovedkortet som sliter med å trekke nok strøm for en boot. Either way, det virker som en av de tingene og det enkleste er vel å sjekke psu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...