Gå til innhold

PSU tok kvelden etter strømbrudd?

kaofbc

Anbefalte innlegg

Strømmen gikk mens pcn stod på. Når jeg prøver å starte pcn, reagerer den ikke i det hele tatt. Det er en grønn LED bak på PSU'en som blinker når strømkabelen står i. Prøver PSU'en å gi meg en feilmelding? I såfal hvilken? Fikk ikke med boka til PSU siden HP bygde maskina for meg, Bestecs hjemmesider var heller ingen hjelp :( All hjelp mottas med takk :)

PSU er en 250W Bestec

ATX-250-12Z C2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å fjerne kabelen en stund eller slått av med bryter på strømforsyningen?

Noen strømforsyninger har innebygd sikring som ikke slås på igjen før den har vært totalt uten strøm en stund..

5348626[/snapback]

Bra tips, jeg tok ut strømforsyningen i håp om å finne en av/på knapp, men fant ingen. Kabelen har vært ute i 5 timer i dag mens jeg var på jobb en tur, når jeg kom hjem var problemet det samme. Kan det være noe vits å gjøre motsatt? (dvs. la kabelen stå i mens psu'en blinker en stund?)

Lenke til kommentar

Tviler på at det vil hjelpe..

Er dette lyset på selve PSUen eller en annen plass?

Har du prøvd å sende mail til HP?

Det kan selvsagt være sikring inni PSUen som må byttes men om du skal prøve det så bør du være forsiktig, la den stå uten strøm en god stund før du åpner og sjekker ellers kan du få skikkelig støt.

OBS: om det er garanti på pcen så mister du den ved å åpne PSU! Da vil jeg heller anbefale å sende den inn..

PS: har du mulighet for å teste en annen strømforsyning? Det er ikke garantert den er problemet når pcen ikke vil på, kan også være annet utstyr som har fått en smell, du kan også teste å resette CMOS.

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...