Suppelars2k Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (PS: Det var vel ingen bombe at det som ble laget av meg ikke falt i smak hos deg HalTan, var det?) 5386220[/snapback] Fordi jeg har god smak, eller fordi jeg faktisk har jobbet en del med grafisk design? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Fordi jeg har god smak, eller fordi jeg faktisk har jobbet en del med grafisk design? 5389113[/snapback] Jeg vet like godt som deg at den ikke fungerer som logo på visittkort osv., men det var ei heller ment som en logo. Den var ment som inspirasjon til noe som KJENNETEGNER bedriften. Det er det alle logoer bygger på. De må jo i tillegg være gjenkjennbar og noenlunde original. Forresten, hva jobber du med innen grafisk design? Endret 5. januar 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ærlig talt - whatever. Jeg jobber ikke innen grafisk design (er skoleelev på vk2 allmenn), men har holdt mye på med det i flere år (nesten 10 år siden jeg rørte et Adobeprogram for første gang, tenker jeg). Det mest "proffe" jeg har gjort har vært noen tekniske småjobber (ikke så design-baserte), og designkonsepter til skoleteateret jeg jobber med (mer seriøst enn det kan virke, egentlig). Lenke til kommentar
s.a.h Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Nei i alle fall interesant å høyra ka dåke meine! Men da var mitt omtrent første forsøk. Så konklusjonen er då at logoen er elendig laget`? Korleis bør eg laga logoen? Som eit bilde som eg viser, eller foreksempel: (med noke ekstra selfølgelig!) N. S. Nor Sio Lenke til kommentar
Seian Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 For det første, en logo bør vel være vektor, vil jeg tro. Er nemlig usikker på hva logo defineres som, om det skal på et visittkort eller på nettside, hva vet jeg? Lenke til kommentar
s.a.h Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 så for at et bilde skal kunnast definerast som logo, ka må bildet innebera då? Lenke til kommentar
icer Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Dell_9200: Bortsett fra bakgrunnen med lens flare, var den logoen ganske ok. Bra jobbet! Bør kraftig tas til inspirasjon 5384482[/snapback] Må si meg enig i det, du får ikke "lens flare" uten en direkte lyskilde, og den blir jo blokkert av stolen... Samt bakgrunnen, hva skal det forestille? Skyggene og lyset fra solen og evnt. blits stemmer ikke overens Signed *Amatør* Lenke til kommentar
s.a.h Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Ja eg e AMATØR, men eg e veldig interessert om du kan kalla deg nåke anna enn da sjøl? Lenke til kommentar
DonKristo Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Kanskje kunne du prøve å lage logo'en i ett 3d program?! Da kan du lage en animert logo til hjemmeside osv. Jeg bruker å lage 3d-logoer. Jeg bare "leker med det foreløpig, men har laget logo til en butikk. Jeg bruker 3d-programmet 3D Studio Max 8.0. supert prog. Avatar bildet mitt er laget i det... Lenke til kommentar
iMono Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Må si meg enig i det, du får ikke "lens flare" uten en direkte lyskilde, og den blir jo blokkert av stolen... Samt bakgrunnen, hva skal det forestille? Skyggene og lyset fra solen og evnt. blits stemmer ikke overensSigned *Amatør* 5437570[/snapback] Velvel, bildet er totalt hentet fra Google... Jeg søkte en stund etter noen sikre elementer som kunne brukes i en logo, men fant bare et ganske bra bilde. Kan fint funke som innledning til den siden trådstarter refererer til. Hvor har du blitsen fra? Såvidt jeg vet så er lensflare et gjenskinn av solen i fotoLINSEN. Din uvitenhet tolereres når du signerer 'amatør'. Lenke til kommentar
icer Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Ja eg e AMATØR, men eg e veldig interessert om du kan kalla deg nåke anna enn da sjøl? 5438363[/snapback] Ja, er det ikke det jeg skrev da "signed *amatør*" = "signert en amatør" Men beklager om du\noen vart støtt... Må si meg enig i det, du får ikke "lens flare" uten en direkte lyskilde, og den blir jo blokkert av stolen... Samt bakgrunnen, hva skal det forestille? Skyggene og lyset fra solen og evnt. blits stemmer ikke overensSigned *Amatør* 5437570[/snapback] Velvel, bildet er totalt hentet fra Google... Jeg søkte en stund etter noen sikre elementer som kunne brukes i en logo, men fant bare et ganske bra bilde. Kan fint funke som innledning til den siden trådstarter refererer til. Hvor har du blitsen fra? Såvidt jeg vet så er lensflare et gjenskinn av solen i fotoLINSEN. Din uvitenhet tolereres når du signerer 'amatør'. 5439873[/snapback] Takk for at du fikk det med deg... Men slik jeg oppfatter bildet så ville du ikke oppnådd "lens flare" med en gjenspeiling av sol i et mørkt gulv med en stol foran selve gjenspeilingen... Men, men... Skal ikke skrive så mye mer så det også blir mistolket Lenke til kommentar
s.a.h Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Velvel, bildet er totalt hentet fra Google... Jeg søkte en stund etter noen sikre elementer som kunne brukes i en logo, men fant bare et ganske bra bilde. Kan fint funke som innledning til den siden trådstarter refererer til. Hvor har du blitsen fra? Såvidt jeg vet så er lensflare et gjenskinn av solen i fotoLINSEN. Din uvitenhet tolereres når du signerer 'amatør'. 5439873[/snapback] Meine du at bildet er henta fra google? Da bilde har eg lagd 100% sjøl, uansett kor stolt eg e øve da.. Kanskje eg tolke deg feil no men... ??!! Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Bildet er tatt fra Google ja... Eneste jeg har gjort er skriften. Har da heller aldri prøvd å gjøre hele jobben for deg. Til inspirasjon, ikke bruk. Lenke til kommentar
s.a.h Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Eg misforstod. Trudde du meinte eg hadde henta logoen min frå google men komme nok ikkje te å bruka din. Vår nye logo e sikkert øyeblikk klar... Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Du må vise den når den er ferdig da! Lenke til kommentar
s.a.h Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Ja ok. Dåke får dela litt meininga om den og då! men håpe på litt bedre kritikk, å selfølgelig så har me ikkje godt av nåke anna enn dårlig krittikk når logoen ikkje er bra. Kjøre veldig enkelt i neste logo. Kanskje berre eit film kamera der det under står NorSio Filmindustri 2006© da ser me... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå