mr messenger Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hei.. jeg har funnet ut at det tar nok litt tid før jeg får penger og tid til å sette sammen en ny PC. Men dere har sikkert tråden "Lite strøm" at jeg får opp en feilmelding om at det er for lite strøm til det nye skjermkort.. Det er det eneste jeg kan fikse først og fremst.. så det i hvertfall er i orden, inntil jeg får ny PC. Noen av spillene mine er sykt trege nå fordi skjermkortet er så kraftig og jeg har så liten strømforsyning 360 watt.. maks for skjermkortet er 300 w. Jeg må kjøpe ny strømforsyning. helst 500 til 600 watt ser på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851&cks=SER Er den noe bra? tenker kanskje å bestille den eller hvis dere har en annen anbefaling til meg.. at jeg bestiller ikveld eller noe.. Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Er nok bra den, men mener og ha sett at den har for høy utgangs spenning på 12v. Mulig jeg tar feil.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Har den ikke selv men har hørt mye bra om den, har også fått bra i tester, finner litt info og linker til tester på Prisguiden. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hiper er beste PSU jeg har hatt, finner en video review på den her. Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Bør jeg bestille denne strømforsyningen da? anbefales det.. Har ATX 360 Watt - 12 V nå. som fulgte med i kabinettet mitt. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hva er hardwaren din? Det kan være andre problemer enn PSU som gir feilmld om for lite strøm til skjermkort.. F.eks har du koblet i egen strøm som skal i skjermkort? Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Ja det har jeg. PCen: Athlon XP2400+ 2.0 GHz ASUS N6600GT - 128 MB MSI 745 ULTRA Hovedkort for socket A - 4x AGP 512 MB ram Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hvilket kabinett? PSU kan også være av intr... Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Chieftec Dragon Big tower. PSU fulgte med kabinett, så jeg vet ikke noen navn på den. Men det er en 360 watt 12V. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Har du nylig kjøpt 6600GT på netshop? En kamerat har samme feilmld selv om det er helt ny PSU som skal ha null problemer med å kjøre maskinen... Driver og undrer litt her, ser mange har det problemet med enkelte 6600GT... Lenke til kommentar
enema Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) det var atx? tror ikke det er så viktig på kabinettstørrelsen, heller formfaktoren, har brukt samme kabinett i 4-5 år nå, atx, og har en psu fra august i den... Tagan 580W 2force TG580-U22 anbefales på det sterkeste... veldig diskrét, trygg, kraftig, stabil, STILLE, og samtidig estetisk psu, syns nå jeg da...kan absolutt ikke angre på denne! bytta mot en 300 watts innebygd fra serverkabinett men, ok, poenget mitt var at om det er atx så skal den uansett passe i kabinettet, men størrelsen er et litt annet spørsmål, for denne nye kunne jeg ikke skru fasti "taket", slik som den gamle psuen, men det trengs heller ikke, for den holder seg i skruene på siden... problemet forekommer dersom du har en stor cpukjøler, for de nye psuene har en tendens til å være litt store... (JA, den holder seg på plass med bare sideskruene! bruttern min har til og med festa den OPP-NED!) Endret 28. desember 2005 av enema Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Okei.. Nei, jeg bestilte ASUS N6600GT (skjermkortet) fra en databutikk som anbefalte meg det etter det gamle Ti200 jeg hadde som var nærmest ødelagt... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Har du noe annet tilkoblet samme ledning så prøv med KUN skjermkortet koblet til på en ledning.. Ingen y-ledd eller lignende og ingen floppy , rett og slett kun skjermkort..sjekk også at pluggen er skikkelig inni sokkelen, noen av de skal visst være litt bob-bob med kontakt.. Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Hvorfor ikke kjøpe denne : http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ASP520WBLA Siden du har lite med peng, vil eg tru at denne er bra for deg. Har den selv..er nesten lydløs og stabil. Den fekk og bra test hos overklokking.no Edit : http://overklokking.no/art.php?artikkelid=15619 ..her er testen. Den som er testet er på 500 w og har ikke SATA. Den som eg linket til lenger oppe er på 520w og har SATA kontakter. Endret 28. desember 2005 av Sheriff_buford Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 PS: sjekk om kortet faktisk BLIR skrudd ned slik meldingen sier, ifølge info jeg fant på Nvidia sitt forum (post 1064 som også er linket til i begynnelsen av topicen som løsningen) er dette ofte en falsk melding som kommer av feil i registeret... Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 jeg har over 1000 kroner til rådighet Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 vil anbefale denne, er veldig stille og yter veldig bra. mist 500 watt Lenke til kommentar
wiak Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Hiper er bare å anbefale har den selv og har vert stabil siden jeg kjøpte den for flere månder siden, den bråker lite, geniale kabler (kan tas av dem du ikke treng) 580W!, Blått lys også tøft! PS trur jeg trenger å få en elektriker og hjelpe meg å koble bare surr hos meg hehe Endret 29. desember 2005 av wiak Lenke til kommentar
enema Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 ok, avtagbare kabler kan være veldig nyttig, for tagan'en min har så mange tilkoblingsmuligheter at jeg måtte dra over halvparten av kablene på baksiden av kabinettet... fint med så mange tilkoblingsuligheter, riktignok, men for mye av det gode kan bli litt rotete, så det beste forslaget hittil er vel Hiper go for it Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Okei.. men jeg må dessverre litt lengre enn forventet. Jeg holder på med lappen.. Oppkjøring neste måned. Det koster sinnsykt... Må ut med over 5300 kroner til før jeg har lappen.. Det er noe nytt jeg må ta, et kurs GL 2 heter det visst.. nye reglene sier det.. koster 2700 kroner. så er det oppkjøring.. så venter til det er over.. til jeg har lappen. Håper det sees forståelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg