CaZpeR Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Sliter med nettverk på en ny maskin jeg hjelper en bekjent med. Det er snakk om en AMD maskin med ASUS sitt A8N-Premium hovedkortet. Så tror ikke det er noe feil med hardware. Problemet er iallefall ang. å gå på nett. Med en gang pcen er skrudd på så funker internett i 1-3 minutter før den kutter ut. Og når det funker så går det drit sakte. Det er også lagt inn original Norton Internet Security 2005 som fulgte med maskina. Denne funker helt utmerket, men prøvde også å disable for å sjekke om det var det som ødela, men funket fortsatt ikke. Windows firewall er disablet. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Er denne maskinen koblet direkte på nett eller vi en router? Om nividia firewallen er installert med driverne for HK så avvinstaler den. Den fw er det bare en masse krøll med. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 prøvd å koble til en annen switch\router\hub? prøvd en annen kabel? musa Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Trådløst eller med kabel? Mulighet for å teste med en annen pc? F.eks få lånt en laptop om du ikke har selv.. Bruker du integrerte nettverkskortet i HK? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Dette er kablet nettverk som får DHCP fra modemet. Som står rett ved siden av. Har testa med laptoppen min (Powerbook G4) og der funka det helt fint. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Har hørt noen har hatt lykke med å deaktivere "Checksum Offload" i enhetsbehandling. Om det ikke hjelper så anbefaler jeg å prøve et PCI nettverkskort.. Hadde selv mye problemer med det integrerte her. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Hmm.. Ok. Dette kommer til å bli prøvd Skal tilbake dit i morgen og fortsette med maskina. Alt annet fungerer jo brillefint med den. Og er max irriterende når nettet ikke funker. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Tro meg, jeg vet......... Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Sitter med nøyaktig samme problem selv. Helt jævlig at nettet skal bli så ustabilt.... kjøper meg nytt netverks kort i dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå