M.H Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hei! Jeg har et veldig irriterende problem med PCen min. Rett etter å ha startet opp maskina "låser" taskbaren (eller hva det nå heter der hvor klokka og "start" menyen er). Det varer i ca. 1 minutt, så virker alt som normalt igjen. Det kan virker som det kom etter at jeg installerte 40.41 driverne fra nvidia, men de har jeg fjernet igjen og installert de gamle driverne. Jeg kjører windows XP pro. Takk Lenke til kommentar
Dings Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Har har nesten det samme problemet, emn det varer ikke så lenge som 1 min. kanskje 20sek. eller noe slikt. Bryr meg ikke så mye om det, emn kan se at det er irriterende... (slår aldri av PCen heller, så jeg opplever problemet maks en gang i uken.. ) Mvh. Dings PS. Har ikke funnet noen løsning, så hvis noen vet hva som er galt hadde det vært fint med et svar. Lenke til kommentar
half69 Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Gå inn på nettverkstilkoblinger - høyreklikk på "lokal tilkobling" - velg egenskaper - under generelt merk linjen som heter noe med (tcp/ip)- klikk på egenskaper - merk "bruk følgende ip-adresse" - skriv inn følgende; IP-adresse: 192.168.0.1 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Da slipper du at maskinen bruker et minutt på å finne en nettverks-"adresse" el. Det er derfor maskinen "henger" i oppstarten. :smile: Lenke til kommentar
M.H Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 10:07, half69 skrev:Gå inn på nettverkstilkoblinger - høyreklikk på "lokal tilkobling" - velg egenskaper - under generelt merk linjen som heter noe med (tcp/ip)- klikk på egenskaper - merk "bruk følgende ip-adresse" - skriv inn følgende;IP-adresse: 192.168.0.1Nettverksmaske: 255.255.255.0Da slipper du at maskinen bruker et minutt på å finne en nettverks-"adresse" el. Det er derfor maskinen "henger" i oppstarten.:smile: Takk for tips, men det hjalp "desverre" ikke meg. Nå slår datamaskina seg av hver gang jeg klikker på "min datamaskin" og. Det begynte helt uten at jeg gjorde noe spesielt. Noen som aner hva det KAN være?? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Bug.... vi må nok bare leve med det Lenke til kommentar
M.H Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 12:38, ueland85 skrev:Bug....vi må nok bare leve med det Kan ikke leve med en bug som slår maskinen av når jeg skal inn på "min datamaskin". :smile: Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Kanskje det hadde vært en tanke og backe up data og så re-installere windows igjen? Lag to partisjoner, en for operativsystem og en for filer og programmer (kan bruke PartitionMagic eller lignende). Etter at du har lagt in windoze på den ene partisjonen tar du å bruker et program som f.eks Norton Ghost som lager en eksakt, komprimert image-file av partisjonen. Denne tar du så å brenner ut. Neste gang du har problemer med windows (ganske sannsynlig :smile:) legger du bare inn Norton Ghost image filen. En grei løsning! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hmmm.. opplever no lignende, men har en mistanke om at det er Norton Internet Security som har skylda. Tar kanskje 30 sek før jeg kan gjøre noe. Da dukker plutselig Firewall og Antivirus ikonene opp.. : Lenke til kommentar
M.H Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Hei! Jeg tror jeg fant problemet. Jeg byttet rett og slett utseende i windows med et program som heter style XP. Etter jeg gjorde det funker alt som snus. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå