tor_erik Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Hei! Jeg fikk 1500 penger til jul som skal brukes på en mobiltelefon. Kravet er at den må være tilknyttet NetCom, slik at Trådløs Familie-opplegget til fattn ikke går til grunne. Jeg har sett litt rundt, og tenkt på følgende telefoner: Samsung E730 Samsung D600 (Dyr! ) Samsung D500E Sony Ericsson W800i Har egentlig mest lyst på E730, fordi det er en vippetelefon, og vippetelefoner ser sjeft ut. Men det å kjøpe ny mobil er jo det samme som å la seg droppe ned midt i Amazonasjungelen uten kart, med andre ord, helt håpløst. Alt for mange spørsmål svirrer. Trenger jeg EDGE? Er det virkelig behov for 2 megapixler i stedet for 1,3 megapixler? Trenger jeg mer enn 92 MB minne? Osv, osv... Min filosofi er at en mobil er en mobil, en mp3-spiller en mp3-spiller osv, men bør jeg tenke slik? Nyttige tips mottas med takk! Endret 28. desember 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg vil si at din filosofi har vært gjeldene helt fram til nå nylig. W800i er blandt de feteste Mp3-spillerne der ute. Da dette er en mobiltelefon så sier det litt, spør du meg.. Flash-mp3-spillerne kan altså, etter min mening, pensjoneres.. Det går nok ikke lang tid før man kan pensjonere kompaktkameraene også... Jeg fikk min K750i i dag... Valgte den av designmessige årsaker framfor W800i.. Min tidligere Flash Mp3-spiller er herved pensjonert. Det samme er mitt 2 år gamle digitalkamera (Dras frem når bilder må taes i mørke omgivelser)... Nå skal det sies at disse 2 megapikselkameraene ikke kan konkurere med dagens mellomklasse kompaktkamera. Blitz er en mangelvare. Når man kommer opp i 3 megapiksler med kvalitetslinse og blitz begynner vi å snakke om god bildekvalitet. Det skjer nok iløpet av året... Jeg syns personlig det er en enorm forskjell på 2 megapiksler vs. 1,3 megapiksler når det gjelder kvalitet på bilde. (Har sammenlignet Sony Ericsson K750i og W800i med Samsung D500 og Sony Ericsson K600i). Jeg ville pekt meg inn på SE K750i, SE W800i eller Samsung D600 Lenke til kommentar
nree Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg skal love deg at vippetelefon blir veldig irriterende i lengden!! Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg syns personlig det er en enorm forskjell på 2 megapiksler vs. 1,3 megapiksler når det gjelder kvalitet på bilde. (Har sammenlignet Sony Ericsson K750i og W800i med Samsung D500 og Sony Ericsson K600i). Nå er jo 2 megapixel bildene til K750i/W800i spesielt bra også da.. hvis du sammenligner Nokia sine 1.3 mp telefoner med 2.0 mp så er det ikke så stor forskjell. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Hele saken ble løst på en veldig grei måte... Fant D500 med Youngtalk til 1000-lappen, og tenkte jeg skulle kjøpe den. Telefonen mannen i kassa kom fram med var D500E, men jeg fikk den likevel for 1000 kr. Fett nok! Case closed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå