Gå til innhold

Systemsvikt etter OC forsøk! *løst*

Anbefalte innlegg

Dreiv å kødda i biosen for en halvtime sia og så "CPU Ratio Control" hmm... tenkte jeg og skrudde på enable... og HEY! det gjør at man kan endre multiplyer! så jeg endra fra 10 til 11 også klikka systemet(ville ikke boote)... jaja, tenkte jeg, er bare å flytte en jumper og saken er boks men den gang ei!

dette er hva jeg gjorde:

1. flytta jumper, venta noen sekunder, flytta tilbake, boot(funka ikke)

2. flytta jumper, boota systemet, CMOS reset! skrudde av, flytta jumper, boot(funka ikke).

3. flytta jumper, boota, CMOS reset, gikk inn i bios og loada fail-safe settings, save og restart, flytta jumper, boot(funka ikke!)

og nå sliter jeg "litt" aner ikke hva jeg skal gjøre og blir GAL! :-(

hadde vært GLAD for litt hjelp :(

Specs: AMD64 3000+ s754, Epox 8J(et eller annet hovedkort),1gb Corsair 3200XL XMS minne og Radeon X800XT skjermkort...

Endret av Skinney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dreiv å kødda i biosen for en halvtime sia og så "CPU Ratio Control" hmm... tenkte jeg og skrudde på enable... og HEY! det gjør at man kan endre multiplyer! så jeg endra fra 10 til 11 også klikka systemet(ville ikke boote)... jaja, tenkte jeg, er bare å flytte en jumper og saken er boks men den gang ei!

dette er hva jeg gjorde:

1. flytta jumper, venta noen sekunder, flytta tilbake, boot(funka ikke)

2. flytta jumper, boota systemet, CMOS reset! skrudde av, flytta jumper, boot(funka ikke).

3. flytta jumper, boota, CMOS reset, gikk inn i bios og loada fail-safe settings, save og restart, flytta jumper, boot(funka ikke!)

og nå sliter jeg "litt" aner ikke hva jeg skal gjøre og blir GAL! :-(

hadde vært GLAD for litt hjelp  :(

Specs: AMD64 3000+ s754, Epox 8J(et eller annet hovedkort),1gb Corsair 3200XL XMS minne og Radeon X800XT skjermkort...

5347750[/snapback]

jeje grandmodder!

Stol på meg da! Prøv å nappe ut batteriet! Helt ærlig Skinney, det resetter BIOS...

eller så kan du jo

knuse kneskåla mi frivlig

jaja, i alle fall... lykke til da ^^ Kanskje jeg stiukker oppåm senere åf ikser det for deg :p Men du må stole på meg først vøtt !

Lenke til kommentar
Du driver vel ikke og resetter CMOS med maskinen på?

5347846[/snapback]

haha, ja det hadde tatt seg ut :!:

nei, gjør ikke det.. bare glømte å si at jeg dro ut strømkablen tidligere... virka veldig opplagt :p

5347858[/snapback]

Kan aldri vite med deg Skinney... :p

Lenke til kommentar
Akkurat det jeg skulle til å foreslå, må være litt forsiktig der, skal visstnok ikke være bra for HK å bli startet med jumperen på feil plass..

5347900[/snapback]

Ufda, får kanskje modde den hukommelsen din litt da skinney? For sikkerhetsskyld? :p

EDIT Inlegg 250 :D

Endret av Mixy89
Lenke til kommentar
haha! sorry folkens...

hvis en admin ser dette håper jeg han sletter innlegget :p

av diverse grunner ;)

5347918[/snapback]

Er vel egentlig ingen grunn til å slette dette inlegget, det kan vel være her så noen andre som glemmer seg senere kan finne den igjen og slippe å lage egen tråd ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...