baronKanon Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Sitter og vurderer sjukt å kjøpe nytt hovedkort, A64-CPU, minne og skjermkort. Er det lurt å vente på ny sokkel med DDR2-støtte, eller vil jeg merke minimal forskjell med en x2-cpu og ok hastighet på minne? Tenkte da til spilling, kompilering og evt. video-redigering. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Kjøp et Asrock 939 Dual Sata! Det er oppgraderingsvennlig for AMD M2 socket. Man kjøper en plate som kan kobler på kortet så legger man den nye CPUen oppå! Genialt. Så kan du selge din gamle CPU til en dust... Slik blir det seende ut: Så ser du også at det er ram-slotter på det kortet. Det har støtte for DDR2 ram... Endret 28. desember 2005 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 DDR2 vil nok neppe gi den helt sore ytelsesboosten for AMD, og når socket AM2 kommer ut, vil hovekort og chipsett sannsynligvis ha en del barnesykdommer, så det er ikke lurt å kjøpe det med en gang det kommer ut. Til spilling, video og kompilering vil nok en X2 fungere helt bra i dag og en stund fremover, og jeg ville neppe ventet til AM2 kommer og er stabilt. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Takktakk. Holder meg uansett unna Asrock av diverse grunner. Uansett, takk for raskt svar. Så får vi se hva onkel lommebok sier Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hvorfor holde seg unna Asrock? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Billigmerke.... Skal ha noe med nForce 4 Ultra/SLi eller XPress200 Crossfire Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Selvfølgelig skal man ha Bentley selv om VW Golf R32 går like fort. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Haha akkurat! Hør her gode mann! Dette Asrock kortet yter like bra som alle andre nforce4 kort. Men skal du benytte SLI eller Crossfire må du se etter noe annet.. Og selv om det er billig betyr det ikke skrap... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 og selv om det er dyrt så behøver det ikke å være bra, ikke gå etter prisen. Hør på det folk har det sier og tester sier. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Jeje, vet dette, men har lyst på et overklokkingsvennlig kort med litt RAID og sånn. Og da vil man gjerne ha noe som er kjent for å tåle de påkjenningene Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Asus, gigabyte royal sli(det vet jeg er bra)...Asus er konge når det gjelder klokking, DFI er bra. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Kjøp et Asrock 939 Dual Sata! Det er oppgraderingsvennlig for AMD M2 socket. Man kjøper en plate som kan kobler på kortet så legger man den nye CPUen oppå! Genialt. Så kan du selge din gamle CPU til en dust...Slik blir det seende ut: Så ser du også at det er ram-slotter på det kortet. Det har støtte for DDR2 ram... 5347697[/snapback] Helt sikkert veldig genialt ja. Monter ett tilleggskort som er nesten like stort som ett hovedkort på tvers i kabinettet. Du er heldig om du får plass til det. Og det tilleggskortet der koster sikkert like mye som ett nytt hovedkort uansett. Eg synest ikkje det der virker som en god løsning i det hele tatt. Men det er nå min mening da..... Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 er helt enig, synes det der har samme "oppgraderingspotensiale" som SLI/crossfire; stilig konsept, men akk, så upraktisk. Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Sitter og vurderer sjukt å kjøpe nytt hovedkort, A64-CPU, minne og skjermkort. Er det lurt å vente på ny sokkel med DDR2-støtte, eller vil jeg merke minimal forskjell med en x2-cpu og ok hastighet på minne? Tenkte da til spilling, kompilering og evt. video-redigering. 5347663[/snapback] Nei , jeg tror ikke det er verdt å vente på , det vil ikke gi den helt store ytese økningen, jeg ville heller ikke kjøpt asrock hovedkortet som varmt anbefales dersom du skal overklokke , jeg tror man får langt bedre yttelse med de beste asus/dfi hovedkortene i form av høyere cpu hastighet en hva ddr2 minne kan gi av ekstra ytelse på ett slikt kort Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Kjøp et Asrock 939 Dual Sata! Det er oppgraderingsvennlig for AMD M2 socket. Man kjøper en plate som kan kobler på kortet så legger man den nye CPUen oppå! Genialt. Så kan du selge din gamle CPU til en dust...Slik blir det seende ut: Ser du virkelig for deg at du kjøper en slik løsning om f.eks ett år når du går over til AM2 socket? Selv hadde jeg nok heller kjøpt ett nytt HK med nyeste funksjoner og annet "stasj". Min personlige erfaring er at slike oppgraderingsmuligheter for det meste er teoretiske. Dersom han har en PC som er god nok og han ikke har problemer med ytelsen i dag, ville jeg beholdt den til slike problemer dukket opp og kjøpt det som var tilgjengelig på markedet på det tidspunktet uten noe særlig tanke for oppgraderinger. Utviklingen går såpass fort at en ofte ender med å bytte ut det meste uansett. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Kjøp et Asrock 939 Dual Sata! Det er oppgraderingsvennlig for AMD M2 socket. Man kjøper en plate som kan kobler på kortet så legger man den nye CPUen oppå! Genialt. Så kan du selge din gamle CPU til en dust...Slik blir det seende ut: Så ser du også at det er ram-slotter på det kortet. Det har støtte for DDR2 ram... 5347697[/snapback] Ser jo ut som nytt HK og plass? sjønner ikke helt åssen man kan få plass til det! kommer til å stikke ut gjennom døra Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Har lest litt mer på nett nå, og sett at testere sier at det ikke skal være vits i å vente. Så det så. Bare å høre hva onkel lommebok sier, da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå